Inlägg från: planerarbröllop |Visa alla inlägg
  • planerarbröllop

Vad betalade ni åt brudtärnan?

Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?

• Svar på tråden Vad betalade ni åt brudtärnan?
  • planerarbröllop

Obs!! Hon är 24 år, inte ett barn..

• planerarbröllop

Hum.. Det här är svårt.. Jag har ingen aning om hur jag ska göra.. Jag vill inte betala allt för mycket..

• planerarbröllop
    Dinnajad skrev 2009-04-16 18:50:29 följande:
    Jag har mina mindre kusiner som tärnor, jag var brudnäbb på deras föräldrars bröllop en gång i tiden. Alla är under 18.Vi har kommit överens om att vi betalar ungefär halva klänningarna var och jag räknar med att betala blommor. Skor och hår får de nog stå för själva, där har jag inga krav. Men de verkade vilja fixa håret hos frisören som ska göra mitt hår, vilket jag tycker verkar kul om hon hinner allt. De går i gymnasiet så jag vet att de inte har så mycket pengar att röra sig med men de funderade på att använda klänningarna (eller del av den) på balen när de går ut, så de tyckte det var roligt att beställa en riktigt fin klänning. Min tredje tärna är bara 7 men då står hennes familj för halva klänningen så vi försöker göra lika. Hennes bror ska vi nog sy en väst åt i samma tyg som klänningarna.
    Halva klänningarna, hur mycket får de kosta då?

Blommorna räknar jag med att betala.
  • planerarbröllop
    Frukenob skrev 2009-04-16 19:12:03 följande:
    Mina tärnor ville betala sina kläder och övrigt själv. Jag har övertlat dom att jag betalar deras smikning och blommor. Sen ska jg i hemlighet ta med dom till mobelab och ta några modelbilder tillsammans som ett tack för dom ställer upp
    Har du ställt några krav på de då? Att det måste vara en speciell klänning eller ha en speciell färg då?
  • planerarbröllop
    ElMac skrev 2009-04-16 19:15:34 följande:
    Typ så tänker jag med.. I kombination med att jag inte kommer ha något krav på hur hon är klädd etc. Hon kommer mest att vara mitt stöd under dagen och under "resan" till dess :)
    Kommer ni inte att bjuda på blommor heller? Eller ge någonting som tack?

Fan vad svårt det här är.. Jag vill bjuda på någonting men jag vill inte spendera hur mycket pengar som hellst på tärnan.
  • planerarbröllop

Om jag betalar blommor och hår till min tärna.. Tycker ni då att hon kan betala klänningen själv om jag säger att den gärna får gå i vinrött?

• planerarbröllop

Hon kommer fixa mina naglar och mitt smink..

• planerarbröllop
    Frukenob skrev 2009-04-16 19:28:47 följande:
    fråga henne hur hon känner, hur hon hade tänkt det
    Jo, men jag är rädd över att hon inte är ärlig och då kanske hon blir besviken.. Jag känner ju henne bra, men ingen människa säger ju att jag vill ha osv.
  • planerarbröllop
    Imma skrev 2009-04-16 19:32:16 följande:
    Jag skulle inte ha några synpunkter alls på min tärnas klänning om jag inte hade tänkt att betala den, men som någon annan skriver, hör med henne hur hon ser på det. Om hon fritt får välja modell, så att det verkligen är en klänning som hon kan få användning av framöver kanske det känns okej även om du vill att det ska finnas något vinrött på den.
    Mm.. Jag ställer inga krav på form osv. Men det kan ju vara kul om hon inte kommer med en knall rosa :)
Svar på tråden Vad betalade ni åt brudtärnan?