Vad betalade ni åt brudtärnan?
Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?
Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?
Obs!! Hon är 24 år, inte ett barn..
Jag betalar smink och frisyr åt mina två tärnor. Klänningarna de ska ha betalar de själva.
min tärna betalar själv både kläder å hår
det blir så dyr ändå med bröllop å tärnan har ju ett val om att vara det:0)
Jag har mina mindre kusiner som tärnor, jag var brudnäbb på deras föräldrars bröllop en gång i tiden. Alla är under 18.
Vi har kommit överens om att vi betalar ungefär halva klänningarna var och jag räknar med att betala blommor.
Skor och hår får de nog stå för själva, där har jag inga krav.
Men de verkade vilja fixa håret hos frisören som ska göra mitt hår, vilket jag tycker verkar kul om hon hinner allt. De går i gymnasiet så jag vet att de inte har så mycket pengar att röra sig med men de funderade på att använda klänningarna (eller del av den) på balen när de går ut, så de tyckte det var roligt att beställa en riktigt fin klänning. Min tredje tärna är bara 7 men då står hennes familj för halva klänningen så vi försöker göra lika. Hennes bror ska vi nog sy en väst åt i samma tyg som klänningarna.
Hum.. Det här är svårt.. Jag har ingen aning om hur jag ska göra.. Jag vill inte betala allt för mycket..
Mina tärnor ville betala sina kläder och övrigt själv. Jag har övertlat dom att jag betalar deras smikning och blommor. Sen ska jg i hemlighet ta med dom till mobelab och ta några modelbilder tillsammans som ett tack för dom ställer upp