• planerarbröllop

Vad betalade ni åt brudtärnan?

Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?

• Svar på tråden Vad betalade ni åt brudtärnan?
  • 20090725

Vi kommer billigt undan då hon. Har klänning hemma reden (svårt) och det é hennes bästa kommpisar som skall göra sminket och håret så det får vi båda gratis. Vi kommer istället köpa någon present till henne! Och buketten förstås!!

• Sundance

Detta tycker jag också är svårt. Jag hade jättegärna betalat både klänning, hår och makeup till alla mina tärnor men de är 4 så vi har inte råd med det.

Vill abslout betala deras klänningar så nu försöker jag hitta ett bra alternativ. Skulle helst vilja att de hade samma tyg i klänningen men att de väljer modeller själva. Men det kostar ju att sy upp. Kanske helt enkelt ska säga till dem att jag betalar 1000kr och så får de själva hitta en röd klänning som är festligt nog.

• planerarbröllop
    Sundance skrev 2009-04-23 21:01:58 följande:
    Detta tycker jag också är svårt. Jag hade jättegärna betalat både klänning, hår och makeup till alla mina tärnor men de är 4 så vi har inte råd med det.Vill abslout betala deras klänningar så nu försöker jag hitta ett bra alternativ. Skulle helst vilja att de hade samma tyg i klänningen men att de väljer modeller själva. Men det kostar ju att sy upp. Kanske helt enkelt ska säga till dem att jag betalar 1000kr och så får de själva hitta en röd klänning som är festligt nog.
    Jag tycker 1000kr är för mycket om du har 4 tärnor. 500 kr i sånt fall, max..
    Jag sa iaf till min tärna att jag betalar en håruppsättning och blommorna givetvis.. Det känns bra nu och eventuellt, om hon hjälper mig med lite styr, så får hon ett presentkort eller nåt.. Det låter väl bra?
  • MilosMamma

jag har med 4 tärnor och dom betalar allt själva, ja inte blommorna då, men klänningen som ska sys upp komemr bara kosta dom matrialet, sminka sej och göra hår är valfritt men alla valde det o de betalar dom själva =)

• Nippran

Vi har borgerlig vigsel i festlokalen och vi har valt valfri klädsel. Min tärna får klä sig som hon vill. Hon frågade om hon får ha sin bikini om det är varmt ;)
    Jag kommer att betala hennes tärnbukett då det är jag som gärna vill att hon ska ha det.

• malininlove

JAg ska ha 2 tärnor och jag köpte tyget till deras kläningar, sen fick de själva välja vilken modell de ville ha. Den ena tjejens mamma ska sj hennes och sen har vi en händig moster som hjälper oss med den andra. Skorna köpte de själva och jag ska betala för hår smink och blommor.

• Sonja68

Jag är tråkig som vanligt: Vi sket i brudtärna..... Min kompis sedan vaggan fick TVÅ hedersuppdrag; hon sjöng två solosånger, hon sjunger som en gudinna föressten, och eftersom hon redan satt där framme så fick hon hålla brudbuketten under vigselakten. Jättesöt var hon i en klänning som hon själv valt och sitt långa, korpsvarta hår. Och alldeles gratis
    På festen hade jag bett en annan kompis, som också tolkade talen, att ordna några lekar ifall det blev dötid. Hon fixade det galant och allt blev superbra!

• Sundance

MilosMamma: Hur kommer det sig att du inte behöver betala för att sy upp dem? Jag funderar också på att köpa tyget och själva låta dem sy upp dem, men vad kostar det egentligen att sy upp en klänning? Skulle vilja veta hur mycket jag egentligen "kräver dem på" när jag säger att de själva får låta sy upp dem.

• terre79

Jag har betalat allt för mina två tärnor förrutom den ena tärnans klänning då hon hade en från sin studentbal som gick i den färgen vi har som tema. Den andre tärnans klänning beställde vi skräddarsydd till henne i samma färg plus hår smink och blommor. Tärnorna står för champagne och lite mat hos frisören då dom ville betala något dom med, så då tyckte jag att det kunde ju dom få betala. Kände lite att dom hade inte köpt dessa grejjer om det inte varit för att jag skulle gifta mig, så varför ska dom betala då??

Våra bestman hade redan kostymer så det ända dom har fått är courage och slips i färgtemat. Plus att vi köper en ölsejdel med deras namn ingraverat. Kändes lite tafatt annars då tärnorna fick så mycket.

• Energy

Min ena tärna fick betala sin frisyr själv och dom andra fixade sitt hår hemma. Men klänningarna betalade jag eftersom jag ville ha en speciell klänning.

Svar på tråden Vad betalade ni åt brudtärnan?