Vad betalade ni åt brudtärnan?
Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?
Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?
Hej
Vi betalar deras blommor. resten står dom för själva
Vi har ju ett ganska billigt bröllop, men som utstrålar "lyx".
När jag frågade tärnorna så gav jag dom all info innan dom fick svara, ingen tvekade att tacka ja, dom såg det som en självklarhet att betala allt.
Nu har dom själva valt frisören och att sminkas på make up store med mej.
Klänningarna syr en tärnas mamma så dom kommer kosta 250:- var i matrial.
Skor hade alla.
=)
800kr kostade hår och smink för min tärna, vi hade en tjej som kom hem och fixade oss två.
när jag var tärna åt en av mina vänner så betalde de blommorna, det var allt och det gjorde ingenting alls! Jag vara bara glad över att få äran att stå vid hennes sida!
Vi betalar klänningen upp till 120 dollar (idag ca1000 och blir den dyrare än så får hon betala det överskjutande själv.
Vi bestämmer då klänningen tillsammans, och hon har accepterat färgvalet (vinrött) då detta dels är smickrande för henne, hon har redan kläder i färgen, och dels är smickrande för mig och är en temafärg för bröllopet.
Hår, smink och skor får hon stå för själv, men bukett står vi för.
Hennes klänning kommer beställas på samma sida som jag beställer min klänning (kinaklänningar alltså).
Du får väl säga att jag betalar si och så mycket till hår inte ge henne helt fria tyglar. Vill hon sen ha dyrare får hon väl lägga till själv. Det viktiga är väl att ni kommer överens innan.