• planerarbröllop

Vad betalade ni åt brudtärnan?

Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?

• Svar på tråden Vad betalade ni åt brudtärnan?
  • Frukenob

Du har ju nog med dina egna utgifter. Inte ska du betala allt. Måste tärnan gå till frisören och bli sminkad? Och om hon nu vill det så får hon väl betala det själv.

Tänk om hon vill operera brösten till bröllopet, ska du betala det med? Eller bleka sina tänder, vaxa benen?

Betala vad du har råd till.

• Vill nu

Jag betalade skor och make-up åt henne.
    Vi hade egentligen kommit överrens om att jag skulle betala klänningen, men då fick hon tag i den så billigt, så vi bestämde tillsammans att jag skulle ta det andra i stället!

• planerarbröllop
    Frukenob skrev 2009-04-16 20:19:04 följande:
    Du har ju nog med dina egna utgifter. Inte ska du betala allt. Måste tärnan gå till frisören och bli sminkad? Och om hon nu vill det så får hon väl betala det själv.Tänk om hon vill operera brösten till bröllopet, ska du betala det med? Eller bleka sina tänder, vaxa benen? Betala vad du har råd till.
    Mm.. Jag säger att jag betalar blommor och håruppsättning.. Klänningen får hon fixa själv.. Det skulle kännas bra för mig tror jag! Som du säger, jag kan inte betala mer för hennes grejer än för mina egna..
  • Vill nu

buketten betalade vi oxå!
    Vill nu skrev 2009-04-16 20:20:25 följande:

Jag betalade skor och make-up åt henne.Vi hade egentligen kommit överrens om att jag skulle betala klänningen, men då fick hon tag i den så billigt, så vi bestämde tillsammans att jag skulle ta det andra i stället!
  • planerarbröllop

Vill nu skrev 2009-04-16 20:22:43 följande:

buketten betalade vi oxå!Vill nu skrev 2009-04-16 20:20:25 följande:
    Ok:)
  • planerarbröllop
    Pumpkin skrev 2009-04-16 20:27:34 följande:
    Ja buketten betalade vi också, men det ser jag som självklart eftersom de hör till resten av blomsterarrangemangen.
    Ja, det gör jag också...

Vet ni vad håruppsättningar brukar kosta, ungefär?
  • MulleNuh

Jag skulle betala hennes klänning, men hon hittade en som kostade 95:-! haha.. Helt galet.. Den var nersatt från 8-900:- till 95:-

• MulleNuh

håruppsättning kostar mellan 700-3500:-

planerarbröllop skrev 2009-04-16 20:29:08 följande:
    Ja, det gör jag också...Vet ni vad håruppsättningar brukar kosta, ungefär?
Svar på tråden Vad betalade ni åt brudtärnan?