Vad betalade ni åt brudtärnan?
Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?
Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?
detta kanske är ett bra alternativ? Här finns massor med klänningar till bra priser... Ex. denna...
http://www.gojane.com/24532-formals-satin-tube-dress.html
Min brudtärna tyckte att det var självklart att hon skulle betala klänningen (hon skulle ju ändå köpa en klänning som hon skulle ha till bröllopet) sminka ska hon göra sig själv och inget särskilt med håret. Vi ska köpa en present till henne och det är det enda som kommer att kosta. Vet inte vad jag ska köpa dock :S
Vi har betalat klänningarna till våra tärnor, sen kommer dom få frisyren och så fixad av en kompis till mig som är jätteduktig på sånt.
Vi har betalat klänningarna till våra tärnor, sen kommer dom få frisyren och så fixad av en kompis till mig som är jätteduktig på sånt.
jag pratade med min tärna, men hon ville betala klänningen själv. så hon kommer få ett smycke och sminkning av mig istället.
Nu ska jag inte gifta mig än på ett bra tag, men jag kommer betala allt för min tärna. Klänning, smink, hår, blommor osv.
Jag betalar klänningar o buketter. Dom e nöjda med det. Känns bra. Kan tillägga att klänningarna blir uppsydda av min svärmor.
Jag skulle bjuda på klänning men hon hittade en på tokrea för 99:-.
Vi kommer att ha 3 brudtärnor, och en söt liten brudnäbb.
De får välja modell, håruppsättning, makeup. Men färgen på klänningar, o blommor bör matcha temafärgerna Vi betalar hela kalaset, inget snack om saken.
DET kallar jag rea!
haha ja! Hade kostat 8 eller 900:-
Jag vill också fynda sådär! *kikar i glesa garderoben*
Jag har köpt skor och klänning till min tärna. Jag är själv frisör, så jag tänker fixa till hennes hår och sen har jag en kompis som ska hjälpa till lite.
Min tärna vill fixa klänningen själv. Vi betalar hårfixet samt tärnbukett. Har frågat henne om hon vill sminkas men det vill hon gör själv. Jag ska köpa ett smycke till henne som tack.
min tärna ville bet. klänningen, men jag sa att det gör vi, men hon kan bet strumpbyxor+skor själv..;) fniss
räknar kallt med att få låna av hennes stora sminkbag från make upstore så!;) hihi
vi fixar hår&smink själva :)
Jag kom överens med min tärna om att dela på kostnaden för klänningen (som ändå inte var jättedyr) och jag betalade blommor, hår och smink samt smycken i present.
Min tärna ville också betala sin klänning själv. Har inte något speciellt krav utan vill att hon väljer något hon gillar och kanske kan använda igen. Så mycket längre än så har vi inte funderat men hon får nog fixa hår och make själv efter eget val. Blommor betalar självklart vi och så tänkte jag köpa ett smycke i present.
Så länge man som brud inte har något speciellt krav på särskild klänning, håruppsättning etc tycker jag inte att brudparet behöver stå för tärnan och marsalkens klädsel. Eftersom vi inte kommer "klä" marsalken ser jag inget behov att att klä ut tärnan heller
Betalar allt för mina tärnor + min blivandes marsalkar.
Tycker att de är värda det. För allt de hjälper mig med både för, under och efter bröllopet.
Vi (jag och mina tärnor) tar in på hotell dagen före (sen på kvällen blir det spa men det är en överraskning). På morgonen så kommer stylisterna till hotellet och gör oss vackra eller vackrare Sen kommer de att få påsar med smått och gott som present!
Jag tycker att om man har några som helst krav på tärnan tex hur hon ska se ut i håret eller ha på sig så får man betala!