Vad betalade ni åt brudtärnan?
Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?
Jag funderar på om jag ska betala klänningen åt min brudtärna och hennes frisyr som ska göras hos frissan? Hur gjorde ni eller hur ska ni göra?
Jag vill inte att min tärna ska ha några utgifter för bröllopet som hon inte hade haft om hon hade varit en "vanlig" gäst. Dvs klänning har hon köpt själv, då vi inte har några synpunkter på hur den ska se ut. Hår och smink fixar vi själva. Bukett betalar jag.
Vi kommer betala hår och blommor sedan får de ett varsitt smycke.
Vi har inga krav på klänningar utan de får välja vad de vill ha helt själva, men gärna i en blå kulör.
Om jag betalar blommor och hår till min tärna.. Tycker ni då att hon kan betala klänningen själv om jag säger att den gärna får gå i vinrött?
Hon kommer fixa mina naglar och mitt smink..
fråga henne hur hon känner, hur hon hade tänkt det
Jag skulle inte ha några synpunkter alls på min tärnas klänning om jag inte hade tänkt att betala den, men som någon annan skriver, hör med henne hur hon ser på det. Om hon fritt får välja modell, så att det verkligen är en klänning som hon kan få användning av framöver kanske det känns okej även om du vill att det ska finnas något vinrött på den.
Men säga att om du betalar din klänning så betalar jag något annat och kanske du köper en mines gåva till henne.
Men ska du betala klänningen är det en gåva till henne.
Bröllop är dyrt och du kan ju inte betala hur mycker som helst. Det borde hon förstå.