• feltsen

Datum för bröllop!

Jag sitter just nu och tittar över potentiella datum för bröllop..:D
    vi förlovade oss på vår femårsdag, den 7/2-2009, och jag känner spontant att jag vill ha något som är kopplat till det datumet, eller till samma siffror (29 är till exempel ett otänkbart datum för mig eftersom jag inte gillar siffrorna 2 och 9 tillsammans..haha)

Jag hittade två datum i början av juni
    5/6-2010 (tar examen från universitet någon gång då, kanske blir för nära?)
    12/6-2010 (men vår dotter fyller 3 det året, den 16 juni. kanske lite nära inpå? vill ju inte stjäla hennes födelsedagsfirande)

Två datum i juli
    3/7-2010
    10/7-2010 (min svåger gifter sig den 11 juli nu i sommar. blir kanske fånigt om vi gifter oss året därpå på nästan samma datum?)

samt ett datum i augusti
    7/8-2010

Just den 7 augusti firar vi varje år vår x½ årsdag. Just år 2010 kommer det vara vår 6½ årsdag och det vore ju faktiskt väldigt fint att gifta sig då. Men jag har hela tiden varit så inställd på försommar. Har ni några För/nackdelar med försommar kontra sensommar?
    Min sambo tycker att den 7/8 skulle vara fint, men det är just det här med försommaren som ju är sååå fin..
    Såklart är det vi som bestämmer i slutändan men det är så roligt att bolla tankar med andra blivande fruar (eller ni som redan gift er) och höra vad ni tänker!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-17 20:31
    Har alltid tyckt att bröllopstorget är en trevlig sida där man kan slänga ut sina tankar i trådar utan att få tråkiga svar, till skillnad från till exempel familjeliv.se där jag helt slutat logga in.

Tanken med den här tråden var mest att jag ville höra vad folk har för åsikter kring försommar bröllop och sensommar bröllop. Var så glad när jag skrev upp datumen eftersom det kändes som om vi har kommit en bit på väg. Kan meddela att vi har valt ett datum, DEN sommaren. Såklart vi vill gifta oss då, förstår inte ens ni som skriver att det inte verkar som om vi vill det, för att jag ville ha era tankar kring när på sommaren man gifter sig. Hade då kanske tankar som att det kan vara kallt i början av juni och jättevarmt i slutet av augusti.

Skitsamma. vi har i alla fall bestämt oss. Tråkigt att jag fick en del trista och elaka (enligt min mening) svar.

• Svar på tråden Datum för bröllop!
  • MW 090829

Varför göra det så komplicerat?

• Hemlig2009

Vi ville ha ett vårbröllop och nu känns det supermysigt för vi är bjudna på 3 bröllop i sommar, och vi får gå på alla som gifta. Gifter oss 23 maj.

Känns bara kul att ha hela sommaren framför oss, då vi kan smälta och ta in allt. Så tänker vi iaf.

• Mlle M

Jag förstar inte heller det "komplicerade i detta" varför inte välja ett datum som passr Er och merparten av gästerna alternativt lata eventuell tillgänglighet pa önskad lokal /kyrka etc styra???

• Fru PB

Ta den 7 augusti då om det blir lite som ett firardatum..

Vi gifte oss på vår 6 årsdag.

• agtiwi

Det verekar som det blir problem vilket datum ni än väljer.. Om det nu är så att att ni vill ha ett datum som är kopplat till er förlovningsdag och vissa datum går bort för att kombinationen av siffror inte stämmer och de andra datumen blir för nära inpå något eller försent på året så blir det ju problem. Inte för att vara otrevlig eller på annat sätt verka elak, men ni kanske skulle ta och fundera på om ni verkligen vill gifta er just den sommaren.. För i mina öron låter det lite som att ni hela tiden letar anledningar för att inte kunna välja något datum över huvudtaget.

• MammaMiaa

Jag ska själv gifta mig den 8/8-09 Det brukar vara kanon väder i augusti. Det kan vara en anledning till att gifta sig slutet av sommaren.

• Mlle M

Jag haller med Dig, det verkar som om Ni faktiskt inte VILL gifta Er nästa sommar!! Vi har valt ett datum som är mkt kritiserat av "hans" familj da det sammanfaller nära med hans pappas 70-arsdag som var planerad att bli fired antigen med en stor fest eller en resa för den närmaste familjen men vi valde det för att vi VILLE gifta oss da och pga praktiska omständigheter som passade om än inte alla.....

agtiwi skrev 2009-04-17 14:58:13 följande:
    Det verekar som det blir problem vilket datum ni än väljer.. Om det nu är så att att ni vill ha ett datum som är kopplat till er förlovningsdag och vissa datum går bort för att kombinationen av siffror inte stämmer och de andra datumen blir för nära inpå något eller försent på året så blir det ju problem. Inte för att vara otrevlig eller på annat sätt verka elak, men ni kanske skulle ta och fundera på om ni verkligen vill gifta er just den sommaren.. För i mina öron låter det lite som att ni hela tiden letar anledningar för att inte kunna välja något datum över huvudtaget.
  • 090509

Några fina datum:
    100522
    100626
    100710 (som du själv hade som förslag)
    100717

Annars brukar det vara fint väder i augusti så den 7/8 kan nog bli en kanondag

• feltsen
    090509 skrev 2009-04-17 15:29:49 följande:
    Några fina datum:100522100626100710 (som du själv hade som förslag)100717Annars brukar det vara fint väder i augusti så den 7/8 kan nog bli en kanondag
    tack för dina förslag! :D vi har bestämt oss för ett datum och det känns jätteroligt och förväntansfullt och SÅ spännande! :D
Svar på tråden Datum för bröllop!