• feltsen

Datum för bröllop!

Jag sitter just nu och tittar över potentiella datum för bröllop..:D
    vi förlovade oss på vår femårsdag, den 7/2-2009, och jag känner spontant att jag vill ha något som är kopplat till det datumet, eller till samma siffror (29 är till exempel ett otänkbart datum för mig eftersom jag inte gillar siffrorna 2 och 9 tillsammans..haha)

Jag hittade två datum i början av juni
    5/6-2010 (tar examen från universitet någon gång då, kanske blir för nära?)
    12/6-2010 (men vår dotter fyller 3 det året, den 16 juni. kanske lite nära inpå? vill ju inte stjäla hennes födelsedagsfirande)

Två datum i juli
    3/7-2010
    10/7-2010 (min svåger gifter sig den 11 juli nu i sommar. blir kanske fånigt om vi gifter oss året därpå på nästan samma datum?)

samt ett datum i augusti
    7/8-2010

Just den 7 augusti firar vi varje år vår x½ årsdag. Just år 2010 kommer det vara vår 6½ årsdag och det vore ju faktiskt väldigt fint att gifta sig då. Men jag har hela tiden varit så inställd på försommar. Har ni några För/nackdelar med försommar kontra sensommar?
    Min sambo tycker att den 7/8 skulle vara fint, men det är just det här med försommaren som ju är sååå fin..
    Såklart är det vi som bestämmer i slutändan men det är så roligt att bolla tankar med andra blivande fruar (eller ni som redan gift er) och höra vad ni tänker!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-17 20:31
    Har alltid tyckt att bröllopstorget är en trevlig sida där man kan slänga ut sina tankar i trådar utan att få tråkiga svar, till skillnad från till exempel familjeliv.se där jag helt slutat logga in.

Tanken med den här tråden var mest att jag ville höra vad folk har för åsikter kring försommar bröllop och sensommar bröllop. Var så glad när jag skrev upp datumen eftersom det kändes som om vi har kommit en bit på väg. Kan meddela att vi har valt ett datum, DEN sommaren. Såklart vi vill gifta oss då, förstår inte ens ni som skriver att det inte verkar som om vi vill det, för att jag ville ha era tankar kring när på sommaren man gifter sig. Hade då kanske tankar som att det kan vara kallt i början av juni och jättevarmt i slutet av augusti.

Skitsamma. vi har i alla fall bestämt oss. Tråkigt att jag fick en del trista och elaka (enligt min mening) svar.

• Svar på tråden Datum för bröllop!
  • feltsen

Mlle M skrev 2009-04-17 15:06:16 följande:

Jag haller med Dig, det verkar som om Ni faktiskt inte VILL gifta Er nästa sommar!! Vi har valt ett datum som är mkt kritiserat av "hans" familj da det sammanfaller nära med hans pappas 70-arsdag som var planerad att bli fired antigen med en stor fest eller en resa för den närmaste familjen men vi valde det för att vi VILLE gifta oss da och pga praktiska omständigheter som passade om än inte alla.....
    eh. okej. vi har valt datum nu så ni har fel. men ja. det var väl en fin och lyckönskande tanke av er. eller inte.
  • TinkieWinkie

hehe kul att läsa ditt resonemang och se att nån mer analyserar mycket, sådär kan jag också tänka!

Jag hade kört på augusti tror jag, känns vädersäkert Vi ville ha aug men då skulle de renovera kyrkan här.

Tror inte fyra dagar före eller efter treåringens födelsedag spelar någon som helst roll, när vår son fyllde tre nu i april fattade han inte alls det där att snart fyller du år. Inte förrän vi väckte honom med sång och presenter -då fattade han

• feltsen
    TinkieWinkie skrev 2009-04-17 20:41:46 följande:
    hehe kul att läsa ditt resonemang och se att nån mer analyserar mycket, sådär kan jag också tänka!Jag hade kört på augusti tror jag, känns vädersäkert Vi ville ha aug men då skulle de renovera kyrkan här.Tror inte fyra dagar före eller efter treåringens födelsedag spelar någon som helst roll, när vår son fyllde tre nu i april fattade han inte alls det där att snart fyller du år. Inte förrän vi väckte honom med sång och presenter -då fattade han
    Haha, ja alltså jag analyserar gärna ALLT och gärna mycket.
    Med min dotters födelsedag tänkte jag mer att det kanske inte är så roligt när hon blir äldre, att vi alltid ska fira bröllopsdag så nära hennes födelsedag. Kanske samma helg som hon vill bli firad och så vidare. Mina föräldrar tänkte först gifta sig i närheten av min storasysters födelsedag och det uppskattades INTE av en trumpen 17åring kan jag ju lova, haha.
  • Zavannah

Vet du, jag förstår dig helt i dina tankar Klart man vill kunna få kasta ur sig sina "virriga" tankar här för att liksom tänka högt lite.

Vi hade först tänkt gifta oss 10/7 2010 - ett heeeeeelt perfekt datum, då det dels är en fin kombination 10-07-10 Dels är det vår 2-årsdag.
    Men sedan visade det sig att bronsmatchen i VM spelas då Så då började vi tänka om... Så nu har vi ett annat datum i maj på lut.

Lycka till!

• TinkieWinkie

jaja, då fattar jag! När hon blir äldre finns _viss_risk att hon fattar tidigare än samma morgon

Vi gifter oss på min födelsedag:-O kanske jag ska bli lite trumpen hihi

• feltsen

Tack! :D Ja, och jag har MÅNGA virriga tankar just nu..haha. tänkte att här om någonstans borde man ju kunna kasta ur sig dem utan att någon tycker att man är helt knäpp!

Jag gillar "perfekta" datum, haha. och då menar jag datum som betyder något för en, där sifferkombinationen ser snygg ut eller där siffrorna har någon annan betydelse-kanske turnummer? alla är ju inte så men jag (och min blivande) tycker att sån är kul!

Zavannah skrev 2009-04-17 20:48:30 följande:
    Vet du, jag förstår dig helt i dina tankar Klart man vill kunna få kasta ur sig sina "virriga" tankar här för att liksom tänka högt lite.Vi hade först tänkt gifta oss 10/7 2010 - ett heeeeeelt perfekt datum, då det dels är en fin kombination 10-07-10 Dels är det vår 2-årsdag.Men sedan visade det sig att bronsmatchen i VM spelas då Så då började vi tänka om... Så nu har vi ett annat datum i maj på lut.Lycka till!
  • 090509
    feltsen skrev 2009-04-17 20:32:37 följande:
    tack för dina förslag! :D vi har bestämt oss för ett datum och det känns jätteroligt och förväntansfullt och SÅ spännande! :D
    Vad skönt! Usch vad nyfiken jag blev nu önskar er iaf lycka till i planering och ett strålande väder vilken dag det än är ni har valt
    Eller eg kanske jag ska önska att det regnar då, det ska ju betyda tur när det regnar på brudparet har jag hört..
  • RhjärtaJ

Oj vilket komplicerat tänk! Skulle jag tänka så mycket skulle det nog ta hundra år innan bröllopsdagen blir av. Men hoppas du kommer på nån dag som passar. Mitt tips är ...tänk vilken dag som passar och inte vilket nummer den har. Blir lite lättare då :)

• agtiwi

Ts: Självklart önskar jag er all lycka i världen! Som jag skrev var jag inte ute efter att vara elak, otrevlig etc, utan det var mera en fundering eller tanke. Själv är jag en person som inte analyserar speciellt mycket, så antagligen därför vi tänker helt olika.
    Lycka till i allafall!

• feltsen
    agtiwi skrev 2009-04-18 10:09:56 följande:
    Ts: Självklart önskar jag er all lycka i världen! Som jag skrev var jag inte ute efter att vara elak, otrevlig etc, utan det var mera en fundering eller tanke. Själv är jag en person som inte analyserar speciellt mycket, så antagligen därför vi tänker helt olika. Lycka till i allafall!
    jag ÄLSKAR att analysera så det blir mycket av den varan här hemma..haha ;D vi har i alla fall bestämt oss nu, det blev ett ganska lätt och självklart val när vi pratade igenom det :D
  • feltsen
    RhjärtaJ skrev 2009-04-17 22:23:35 följande:
    Oj vilket komplicerat tänk! Skulle jag tänka så mycket skulle det nog ta hundra år innan bröllopsdagen blir av. Men hoppas du kommer på nån dag som passar. Mitt tips är ...tänk vilken dag som passar och inte vilket nummer den har. Blir lite lättare då :)
    haha, jag struktuerar upp mina tankar såhär, så för mig brukar det vara den smidigaste vägen. men helt klart- ibland blir det kanske lite väl mycket analyserande ;D men nu är det iaf bestämt och det gick fort och känns självklart och SÅ bra! :D
Svar på tråden Datum för bröllop!