Inlägg från: Nalle Puh 40 |Visa alla inlägg
  • Nalle Puh 40

Pingst 2009 del 4

Vad köper ni till de som hjälp till lite extra?

• Nalle Puh 40

Så här gör vi:

Föräldrar: Bjuder på finare middag
    Värdpar: Bjuder på finare middag
    Bestman: Ölglas med texten Bestman + namn
    Tärna: Smycke från E Attling (är min syster)
    Brudnäbbar: Inramat kort på oss tillsammans i finare ram
    Solist, fotograf, filmare mm: Blomstercheck på 50 kr

• Nalle Puh 40

Hur ser era klänningar ut? Min finns i galleriet nu...

• Nalle Puh 40

Möhippa på lördag, spännande

• Nalle Puh 40

Tack, och billig var den framför allt

Din är oxå jätte fin...

Ja, nu är det NÄRA... Har du börjat bli nervös än?

• Nalle Puh 40
    isop skrev 2009-05-07 11:01:28 följande:
    Jag har kommit på att man kanske skulle börja med bordsplaceringen.Jag testade bordsplaceringsverktyget och det var ju smart, men vad ska man ha för typ av upplägg om man bara är 27 stycken? Från det senaste bröllopet jag var på minns jag att jag tyckte att det var tråkigt att jag inte såg brudparet under middagen (satt med ryggen till långt bort).En annan tråkig sak med bordsplaceringen är traditionen med närmaste familjen. Jag ska tydligen ha min far till bordet, och honom träffar jag ju jämt. Skulle vara roligare att ha min blivandes far till bordet eftersom de bor långt borta och vi träffas mer sällan. Och sedan tycker jag att min far och min blivandes farmor skulle få roligt tillsammans, men jag vet inte om man kan göra hur som helst? Får väl fråga och höra om de blir stötta om man ändrar på "hur det ska vara".
    Tycker inte du måste sitta bredvid din pappa om du hellre vill ha svärfar, kul med lite förändringar ibland
  • Nalle Puh 40

Vi har inga "gamlingar" i livet så prästen och hans fru ska sitta vid honnörsbordet, känns lite lite med bara vi och päronen där annars...

• Nalle Puh 40

Ayla sthlm skrev 2009-05-07 13:06:38 följande:

vi kommer nog inte heller att köra så mycket efter tradioner gällande bordsplaceringen. Vi har valt att ha ett långbord...Hmm gåva åt tärnor och bestman??? bra fråga, just nu vill jag inte ens tänka på det... har varit lite strul med både bestman och en utav tärnorna.
    Känns bekant
  • Nalle Puh 40

Nja, inte med bestman och tärna men strul med värdparen

• Nalle Puh 40

Någon som har hört hur vädret ska vara 30 maj???

Svar på tråden Pingst 2009 del 4