• Nalle Puh 40

Pingst 2009 del 4

Här fotsätter vi pingstbrudar att träffas, nu är det nära... 42 dagar kvar idag...

• Svar på tråden Pingst 2009 del 4
  • Susanna och Fredrik

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-04 19:04:03 följande:

Vad köper ni till de som hjälp till lite extra?
    Vi har köpt till marskalkar: sedelklämma med namnet graverat
    Tärnor: nyckelring med namnet graverat

Föräldrar...I don´t know.....ville dom inte hjälpa var dom faktiskt inte tvungen..vi har inte bett om det direkt men man får väl hitta på ngt sedan....
  • isop

Jag har kommit på att man kanske skulle börja med bordsplaceringen.

Jag testade bordsplaceringsverktyget och det var ju smart, men vad ska man ha för typ av upplägg om man bara är 27 stycken? Från det senaste bröllopet jag var på minns jag att jag tyckte att det var tråkigt att jag inte såg brudparet under middagen (satt med ryggen till långt bort).

En annan tråkig sak med bordsplaceringen är traditionen med närmaste familjen. Jag ska tydligen ha min far till bordet, och honom träffar jag ju jämt. Skulle vara roligare att ha min blivandes far till bordet eftersom de bor långt borta och vi träffas mer sällan. Och sedan tycker jag att min far och min blivandes farmor skulle få roligt tillsammans, men jag vet inte om man kan göra hur som helst? Får väl fråga och höra om de blir stötta om man ändrar på "hur det ska vara".

• isop

Ett problem med honnörsbord om man bara är 27 är ju att det får plats så få vid honnörsbordet, och de sitter bara på ena sidan. Men hur klämmer man in 27 stycken vid ett enda bord. Går det? Tolv på varje sida och två på ändorna... det blir 26. Hmm, får räkna igen och se om vi verkligen blir 27.

• Nalle Puh 40
    isop skrev 2009-05-07 11:01:28 följande:
    Jag har kommit på att man kanske skulle börja med bordsplaceringen.Jag testade bordsplaceringsverktyget och det var ju smart, men vad ska man ha för typ av upplägg om man bara är 27 stycken? Från det senaste bröllopet jag var på minns jag att jag tyckte att det var tråkigt att jag inte såg brudparet under middagen (satt med ryggen till långt bort).En annan tråkig sak med bordsplaceringen är traditionen med närmaste familjen. Jag ska tydligen ha min far till bordet, och honom träffar jag ju jämt. Skulle vara roligare att ha min blivandes far till bordet eftersom de bor långt borta och vi träffas mer sällan. Och sedan tycker jag att min far och min blivandes farmor skulle få roligt tillsammans, men jag vet inte om man kan göra hur som helst? Får väl fråga och höra om de blir stötta om man ändrar på "hur det ska vara".
    Tycker inte du måste sitta bredvid din pappa om du hellre vill ha svärfar, kul med lite förändringar ibland
  • Neki
    isop skrev 2009-05-07 11:03:32 följande:
    Ett problem med honnörsbord om man bara är 27 är ju att det får plats så få vid honnörsbordet, och de sitter bara på ena sidan. Men hur klämmer man in 27 stycken vid ett enda bord. Går det? Tolv på varje sida och två på ändorna... det blir 26. Hmm, får räkna igen och se om vi verkligen blir 27.
    Kanske att ni kunde använt er av runda bord och att ni satt vid honnörsbordet..?
  • isop
    Neki skrev 2009-05-07 11:47:53 följande:
    Kanske att ni kunde använt er av runda bord och att ni satt vid honnörsbordet..?
    Ja, men det är ju det att alla inte ser brudparet då. Låter kanske självupptaget att alla ska sitta och titta på oss, men jag minns som sagt att det var tråkigt när jag inte såg brudparet då jag var på bröllop. Det var ju för deras skull jag var där.

Vi har bokat 7 st bord som vi ska hyra. Ett är tänkt till buffén. Jag tror att det ryms tre på varje sida. Får fundera på det här...
  • isop

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-07 11:10:36 följande:

Tycker inte du måste sitta bredvid din pappa om du hellre vill ha svärfar, kul med lite förändringar ibland
    Ja, visst är det roligt med förändring, men man gifter sig ju bara en gång. Och min släkt springer inte på bröllop jämt och ständigt. Jag får prata med dem och höra. Se om jag kan få ihop en riktigt bra bordsplacering, helt bortom konventionerna... Tycker att farmor måste få plats vid honnörsbordet.
  • Nalle Puh 40

Vi har inga "gamlingar" i livet så prästen och hans fru ska sitta vid honnörsbordet, känns lite lite med bara vi och päronen där annars...

• Ayla sthlm

vi kommer nog inte heller att köra så mycket efter tradioner gällande bordsplaceringen.
    Vi har valt att ha ett långbord...

Hmm gåva åt tärnor och bestman??? bra fråga, just nu vill jag inte ens tänka på det... har varit lite strul med både bestman och en utav tärnorna.

• Nalle Puh 40

Ayla sthlm skrev 2009-05-07 13:06:38 följande:

vi kommer nog inte heller att köra så mycket efter tradioner gällande bordsplaceringen. Vi har valt att ha ett långbord...Hmm gåva åt tärnor och bestman??? bra fråga, just nu vill jag inte ens tänka på det... har varit lite strul med både bestman och en utav tärnorna.
    Känns bekant
Svar på tråden Pingst 2009 del 4