Pingst 2009 del 4
Här fotsätter vi pingstbrudar att träffas, nu är det nära... 42 dagar kvar idag...
Här fotsätter vi pingstbrudar att träffas, nu är det nära... 42 dagar kvar idag...
Nalle Puh 40 skrev 2009-05-04 19:04:03 följande:
Jag har kommit på att man kanske skulle börja med bordsplaceringen.
Jag testade bordsplaceringsverktyget och det var ju smart, men vad ska man ha för typ av upplägg om man bara är 27 stycken? Från det senaste bröllopet jag var på minns jag att jag tyckte att det var tråkigt att jag inte såg brudparet under middagen (satt med ryggen till långt bort).
En annan tråkig sak med bordsplaceringen är traditionen med närmaste familjen. Jag ska tydligen ha min far till bordet, och honom träffar jag ju jämt. Skulle vara roligare att ha min blivandes far till bordet eftersom de bor långt borta och vi träffas mer sällan. Och sedan tycker jag att min far och min blivandes farmor skulle få roligt tillsammans, men jag vet inte om man kan göra hur som helst? Får väl fråga och höra om de blir stötta om man ändrar på "hur det ska vara".
Ett problem med honnörsbord om man bara är 27 är ju att det får plats så få vid honnörsbordet, och de sitter bara på ena sidan. Men hur klämmer man in 27 stycken vid ett enda bord. Går det? Tolv på varje sida och två på ändorna... det blir 26. Hmm, får räkna igen och se om vi verkligen blir 27.
Nalle Puh 40 skrev 2009-05-07 11:10:36 följande:
Vi har inga "gamlingar" i livet så prästen och hans fru ska sitta vid honnörsbordet, känns lite lite med bara vi och päronen där annars...
vi kommer nog inte heller att köra så mycket efter tradioner gällande bordsplaceringen.
Vi har valt att ha ett långbord...
Hmm gåva åt tärnor och bestman??? bra fråga, just nu vill jag inte ens tänka på det... har varit lite strul med både bestman och en utav tärnorna.
Ayla sthlm skrev 2009-05-07 13:06:38 följande: