• Ayeree

Börjar ge upp

Börjar fundera på om det bästa vore att lägga ner alla bröllopsplaner och kanske ta upp det hela igen om 10 år eller så... *suck* Vi är fortfarande kära så problemet ligger inte där utan med svärföräldrarna.

Svärfar kommer från ett land där det är tradition att föräldrarna bjuder in alla de känner (_stora_ bröllop). Jag vill inte ha ett bröllop där jag vare sig känner eller kan prata med en majoritet av gästerna inklusive prästen. Speciellt inte med tanke på hur mycket det skulle kosta!

M2b vill ju självklart ha båda sina föräldrar där när han gifter sig men svärfar lär inte komma om vi gifter oss i Sverige. Svärmor kommer om vi väljer en tid som passar henne...

*suck* Det här är inte roligt längre. Känner att jag inte har något att säga till om.

• Svar på tråden Börjar ge upp
  • Ayeree

Svärfar vill inte åka till sverige. Det är inga problem att få tag på flygbiljett och vi skulle betala den utan att blinka om han kom men det är inte så troligt.

För min del är släkten inte så viktig utan för min del räcker det med våra föräldrar/syskon + våra vänner. M2b vet inte. Framförallt tror jag inte att han vill göra någon ledsen.

Jag har sagt nej till att gifta mig så som det skulle bli om vi åkte ner till svärföräldrarna.

• Ayeree

Men om svärmor ska komma så lär ju svärfar inse att vi redan gift oss. Vi har faktiskt pratat om dubbla bröllop alternativt att vi gifter oss utomlands (långt från familj och vänner) och sen har fester både här hemma och hos svärföräldrarna.

Ska ta upp det hela med M2b igen men att döma av svärmors kommentarer när vi tog upp det förra sommaren så är det nästintill en dödssynd i hennes ögon.

Visst, det är vårt bröllop men M2b vill inte stöta sig med någon/göra någon ledsen och jag vill att han ska vara glad och inte ha dåligt samvete på den stora dagen.

Svar på tråden Börjar ge upp