Inlägg från: varelse |Visa alla inlägg
  • varelse

När pappa överlämnar bruden, hur går det till?

När den dagen kommer vill jag också bli överlämnad av min pappa, så jag undrar också hur det går till! Någon därute som kan hjälpa oss vilsna själar med detta?

Och är det annorlunda hur det går till beroende på om det är kyrklig eller borgerlig vigsel? Trots att vi inte ens är förlovade ännu så är vi överens om att när dagen kommer så blir det borgerlig vigsel för vår del.

• varelse

Hmm.. hur kommer det sig? Att man ogillar det så starkt, menar jag?

Troll1 skrev 2009-04-19 14:31:31 följande:
    Vill bara "varna" om att många ogillar starkt brudöverlämning här på BT, så diskussionerna kan bli ganska höga. Bara så att du vet... Själv är jag ganska neutral i frågan.Min mamma blev "överlämnad" av sin far i mitten av 50-talet, men annars verkar det ganska ovanligt. Har som sagt varit på två själv.
  • varelse

Aleta: Tack för länktipset! Jag kikade bara på det inlägget du skrivit, resten får jag som sagt läsa igenom en regnig dag.

Jag har inte varit så insatt i själva symboliken bakom och ditt inlägg (393 i den tråden, hihi) skänkte ljus över det mörkret i min lilla kunskapshörna i huvudet. Då förstår jag mycket bättre vad som gör folk upprörda kring det hela. (Även om jag har en syn som ser helt annorlunda ut än den "traditionella", men för det första hör det inte riktigt till den här tråden och för det andra så betyder inte min syn på saken att någon annans syn på saken är fel!)

Symbolik är viktiga saker att vara medveten om, trots allt.

• varelse

Kajsalisan: Det var ett jättebra tips! Då slipper folk undra över orsaken till varför man väljer det, om man nu väljer det vill säga.

Svar på tråden När pappa överlämnar bruden, hur går det till?