• Nezza

Boots nr7 Beauty serum

Tror den heter så. Den där billiga "mirakel krämen" som det varit så mycket hype omkring. Någon som testat? Är den bra? Och isånnafall på vilket sätt?

• Svar på tråden Boots nr7 Beauty serum
  • Hawaiiii

Jag använder Boots oftast som nattcreme och tycker den är superskön! Lite ovanligt konsistens men den är ju helt okladdig iaf. På dagarna använder jag Dr Hauscka och tycker det är en bra kombination.

• TEB08

Jag gillar ocksa No7 serum - funkar bra under min vanliga dag/nattkram. Serumet tar val inte bort rynkor, etc, men de ar inte lika tydliga nar jag anvander serumet. Tycker resultatet ar ungefar det samma som andra produkter, men betalar hellre halva priset...

• Nezza

Varför använder ni två olika cremer?

• Swing

Nezza: Därför att det är ett serum, som ska användas först. Därefter kräm. Boots har naturligtvis även krämer, men de flesta verkar bara använda serumet + sin 'vanliga' kräm.

• Snuttis2

hej är i 28 års åldern och har solat kraftigt sedan tonåren .då det är det enda som har känts bra i perioder då jag har stora problem med utslag och exeme . känner att jag har skadat hyn mycket pga detta och har fått linjer i ansiktet och dålig spänst i hyn...blev jätte nyfiken på Exuviance..men undrar om man vågar använda det i min ålder...produkter med mycket AHA och andra syror har jag hört att man ska vara försiktig med att börja med för tidigt..så inte kroppen slutar producera de ämnena själv!! är det någon som vet ???

• Boxermatten

´Hejhej!

Jag blir också år i år och använder som dagt exuviance. Varken hudterapeut eller hudläkaren sa något om min ålder. Men det bästa är ju om du pratar med en hudterapeut så att de får kika på din hy & så att du kan fråga om åldern spelar in

Snuttis2 skrev 2009-04-26 14:11:31 följande:
    hej är i 28 års åldern och har solat kraftigt sedan tonåren .då det är det enda som har känts bra i perioder då jag har stora problem med utslag och exeme . känner att jag har skadat hyn mycket pga detta och har fått linjer i ansiktet och dålig spänst i hyn...blev jätte nyfiken på Exuviance..men undrar om man vågar använda det i min ålder...produkter med mycket AHA och andra syror har jag hört att man ska vara försiktig med att börja med för tidigt..så inte kroppen slutar producera de ämnena själv!! är det någon som vet ???
  • Nezza
    Swing skrev 2009-04-25 18:35:53 följande:
    Nezza: Därför att det är ett serum, som ska användas först. Därefter kräm. Boots har naturligtvis även krämer, men de flesta verkar bara använda serumet + sin 'vanliga' kräm.
    Aaaah, då förstår jag. Känner mig upplyst, tackar!
  • Swing

Nezza: Jag kastade bara ett hastigt öga på bruksanvisningen och använde bara serumet de första gångerna. Det kändes inte alls bra på min lite torra hud och jag var inte nöjd. Sen begrep jag att använda min vanliga kräm och då blev det ju bra igen! Tyvärr har jag väl inte märkt någon mirakeleffekt....

• mrsholm

Jag är hudterapeut och har aldrig hört att AHAprodukter påverkar huden så att den slutar producera egna substanser.
    Då har jag gått flertalet kurser i just AHA!

Snuttis2 skrev 2009-04-26 14:11:31 följande:
  • valkyriana

Boxermatten:
    Vilka produkter använder du? Vilken dag och vilken natt creme, ansiktstvätt? mm mm
    Hur mycket pengar går allt som allt på?
    Jätte tacksam för svar

• Snuttis2

vad bra då kanske man skulle våga sig på ett köp!!! tack för svar

• elsi

Hej Swing!!!!

Ang Exuvience... det finns olika produkter för olika hy, den är suverän.

och nr 7? jag giller det under dag o natt creme, hudn bli len

Svar på tråden Boots nr7 Beauty serum