• Lexmaja

Vad har ni för ingångs -resp. utgångsmarsch???

Jag undrar vad ni andra valt för in -och utgångsmarscher? Vi har svårt att välja...

• Svar på tråden Vad har ni för ingångs -resp. utgångsmarsch???
  • lolca

In har vi "Ronja Rövardotter" av Björn Isfält
    Ut valde vi "Sommarsång" av Peterson-Berger

• Fjälbacka 2009

In- Ronja
    Ut- Världens bästa karlsson

• lolca

Fjälbacka 2009 skrev 2009-05-06 10:00:23 följande:

Ut- Världens bästa karlsson
    Coolt!
  • paulaner

Just nu vet jag inte om jag får några marscher över huvud taget. Pratade med musikern i dag och hon hade 1) Aldrig spelat de stycken jag önskade och hade inte noter till dem 2) Aldrig spelat på kyrkans stora orgel 3) Var tveksam till pedalstämma (som ju är väldigt vanligt i preludier och marscher). 4) Skulle fundera lite och höra av sig.

Vigseln är om 2 veckor och hon skulle vara utomlands hela nästa vecka!!!!!! Det känns inte så kul just nu. Hon var snäll och gullig på alla sätt, men det kändes långt ifrån som att hon kunde leverera det vi ville ha, eller ens i närheten. Det sa hon dessutom själv. Jag gjorde visst henne "nervös" sa hon.

• paulaner

Piuh! Det har ordnat sig, nu har de bytt till en riktig organist som kan spela det vi ivll ha. SÅ SKÖNT!! Det blir:
    In: Bach, preludium i C-dur (nr 553)
    Ut: Händel, Arrival of the Queen of Sheba.
    Maffiga stycken båda två - precis som jag vill ha det, med alla register igång
    Jag älskar orgelmusik!!

paulaner skrev 2009-05-07 22:11:24 följande:
    Just nu vet jag inte om jag får några marscher över huvud taget. Pratade med musikern i dag och hon hade 1) Aldrig spelat de stycken jag önskade och hade inte noter till dem 2) Aldrig spelat på kyrkans stora orgel 3) Var tveksam till pedalstämma (som ju är väldigt vanligt i preludier och marscher). 4) Skulle fundera lite och höra av sig. Vigseln är om 2 veckor och hon skulle vara utomlands hela nästa vecka!!!!!! Det känns inte så kul just nu. Hon var snäll och gullig på alla sätt, men det kändes långt ifrån som att hon kunde leverera det vi ville ha, eller ens i närheten. Det sa hon dessutom själv. Jag gjorde visst henne "nervös" sa hon.
  • Twixiee

In: Canon in D
    Ut: Delsbo brudmarsch

• Ab fab

Åhh queen of Sheba är så vacker. En klar favvo

paulaner skrev 2009-05-08 18:18:22 följande:
    Piuh! Det har ordnat sig, nu har de bytt till en riktig organist som kan spela det vi ivll ha. SÅ SKÖNT!! Det blir:In: Bach, preludium i C-dur (nr 553)Ut: Händel, Arrival of the Queen of Sheba.Maffiga stycken båda två - precis som jag vill ha det, med alla register igång Jag älskar orgelmusik!!
  • love4life

In: Nessun Dorma
    Ut: Änglagård

Var länge inne på Wagners Brudmarsch, men Nessun Dorma är en gemensam favorit och känslomässigt väldigt stark, så det känns klockrent!

• Par Nyköping

In: Mendelssoohn omarr av Miranda Wong
    Ut: Always look on the bright side of life

här finns Inmarchen som är helt fantastisk i denna version.

• 20090725

IN; Star Wars - imperial march
    UT; Wagners Brudmarsch

eller tvärtom, det disskuteras fortfarande här hemma!

Svar på tråden Vad har ni för ingångs -resp. utgångsmarsch???