Inlägg från: zeddy |Visa alla inlägg
  • zeddy

Juni 2009 nr 4

Halloj! Tack för länken i gb

Jag börjar verkligen märka att det snart är dags... 13 juni gifter vi oss, det är 1 månad och 15 dar kvar!!!!! WIIIIII!!!!

Igår pysslade jag med bordsplaceringstavlan, den kommer att bli skitsnygg!!! Jag använder en anslagstavla (ni vet de gamla i kork), den klär jag med ett dubbelvikt knoppa lakan från IKEA. Sedan så skrev jag ut texten spegelvänt på baksidan av tapeten vi använde till inbjudan, festhäfte och vigselprogram. Klippte ut det och använde dubbelhäftande tejp för att få fast det på tavlan. Så långt har jag kommit och jag är supernöjd än så länge!!!

Jag har tänkt att använda tapeten till att göra borden och sen vanligt vitt papper till alla namn, tror jag.. Ska försöka hinna med att pyssla lite mer ikväll!

• zeddy
    LirreMagic skrev 2009-04-26 20:05:25 följande:
    Hur ska du/ni göra era placeringskort?Behöver lite idéer.. Vi funderar på att göra typ som en etikett vi knyter fast i en gummisnodd/snöre som man sen kan sätta på sitt glas efter middagen så man håller reda på det vid dansen.. Men jag vet inte om det blir lite cheesy. Vad tycker ni?
    Vi behöver också idéer till placeringskorten!!
    Funderar faktiskt på att beställa från calligraphen, bara för att jag inte tror att jag hinner med det pysslet också...
  • zeddy

Jag kollade på placeringskort på lite olika ställen på nätet.. Shit va dyrt det blir om man ska ha lite snyggt!!

Slutar nog med att vi köper lite finare papper (typ visitkortspapper) och skriver ut på skrivaren hemma..

• zeddy
    nni skrev 2009-04-27 09:45:00 följande:
    Ang placeringskort, vi ska ha festen nära havet, så ska nog skriva på vita stenar...tror vi iaf. Det kan ju passa. Och så ska det stå om varje person som e med i festhäftet - en kort beskrivning.
    Ja, det är jättefint att skriva på stenar! Vi ska dock inte ha havstema alls.. mer diamanter Sen så hittar vi ingen i vår närhet som skriver snyggt... hihi

Japp, det där med beskrivning om varje person är vi nästan helt klara med! Fan vilken tid det har tagit, jag rekommenderar att ni börjar i tid!!
  • zeddy

Nu har jag kommit på hur vi ska fixa placeringsskyltar.
    Jag har köpt vitt (med lite fina ränder) lite tjockare papper som vi ska skriva ut på. Jag har gjort iordning skyltarna i publisher, som visitkort (fast lite mindre)

Tror det blir jättebra!! Ska göra lite andra skyltar i samma stil, så som glutenfri och laktosfri till efterrättsbuffén.

Hur går det för er andra?

• zeddy

rockabilly bröllop skrev 2009-04-28 22:36:40 följande:

Placeringsskyltar - Vi har faktiskt satt namn på festprogrammet, så att det blivit ett "personligt" festprogram, jag tycker personligen att det blir lite rörigt med tanke på allt som skall vara på bordet i och med dukningen, och jag kände att det var ett smart sätt att få en sak mindre på bordet:)
    Det var faktiskt en riktigt bra idé! Varför kom jag inte på det innan jag fixade med skyltarna?? S-)
  • zeddy

Miss Moneypenny skrev 2009-04-29 13:43:06 följande:

Jag har också funderat på det men tänkte att det kanske var lite mycket med ett festprogram per person. Är det inte det? Hade tänkt placera ut några här och var på borden och vill gärna att de ska sammarbeta på bingon och andra bröllopsaktiviteter och inte sitta var och en och läsa varsitt festprogram. Eller hur tänker ni andra?
    Vi ska ha ett per person, som MulleNuh sa. Det blir snyggare dukning då! Sen behöver de inte slita åt sig varandras och börja slåss hihi
  • zeddy
    MulleNuh skrev 2009-04-29 14:15:25 följande:
    Jag avr på en 30-årsfest för några veckor sedan och dom hade en jättebra mingellek..När man kom dit så hade dom en stor låda med en massa "pusselbitar" i.. Så man fick ta en bit..Sen när man kom in skulle alla leta upp de människor som tagit bit från samma pusselbild. Sen var detta som ett "lag" när det senare blev nån frågetävling om de som fyllde år..
    Vilken rolig idé!
  • zeddy

Nu har vi bokat hotell till dagarna efter vigseln.. Hotell till bröllopsnatten ska min m2b boka.. Så vi får se hur många fler gånger jag måste tjata på honom

Sen så hämtade jag min klänning hos sömmerskan igår. Det är en kina-klänning men den var lite lång och så behövdes det lite andra ändringar... Men ååå va härligt att ha den färdig! Nu ska den bara strykas eller ångas eller nåt dagarna innan vigseln...
    Ska försöka att sätta igång med att skriva ut vigselhäfte ikväll..

• zeddy
    nni skrev 2009-05-06 17:23:54 följande:
    Någon som ska sjunga på festen? Jag funderar på det (låg ton)...eller spela in o överraska min blivande med. Men det kanske e dyrt? Ngn med erfarenhet?E ingen direkt sångare...
    Jag ska sjunga under middagen!! Har haft svårt att hitta någon som kan spela så det får bli endast jag med min röst.. Ganska läskigt faktiskt!!

Jag ska sjunga Du Är Allt av Sonja Aldén (ganska vanlig låt, men jag tycker att den är sååå fin!!)

Det blir typ efter första talet, så slipper jag gå och vara nervös hela kvällen
Svar på tråden Juni 2009 nr 4