Inlägg från: nni |Visa alla inlägg
  • nni

Juni 2009 nr 4

Jag hittade inte hit först Hej alla! Hur går det?
    Jag har blivit provsminkad, var inte nöjd helt. Så ska leta efter ny makeup artist, så det känns bra förhoppningsvis.
    Bestämt träff med prästen också.

• nni

Vi får puffa upp den väl lite då och då annars kontakta de andra via gästböcker.

• nni
    zeddy skrev 2009-04-27 09:13:12 följande:
    Halloj! Tack för länken i gb Jag börjar verkligen märka att det snart är dags... 13 juni gifter vi oss, det är 1 månad och 15 dar kvar!!!!! WIIIIII!!!!Igår pysslade jag med bordsplaceringstavlan, den kommer att bli skitsnygg!!! Jag använder en anslagstavla (ni vet de gamla i kork), den klär jag med ett dubbelvikt knoppa lakan från IKEA. Sedan så skrev jag ut texten spegelvänt på baksidan av tapeten vi använde till inbjudan, festhäfte och vigselprogram. Klippte ut det och använde dubbelhäftande tejp för att få fast det på tavlan. Så långt har jag kommit och jag är supernöjd än så länge!!! Jag har tänkt att använda tapeten till att göra borden och sen vanligt vitt papper till alla namn, tror jag.. Ska försöka hinna med att pyssla lite mer ikväll!
    Ja 2 månader kvar idag för oss 27:or!!!! Lite småpanik. Bra idé med bordsplaceringen. Vi använder oss av verktyget "bordspplacering" här på BT. Hehe. Vi ska göra vår klar nu också, har börjat men den ska bli färdiggjord. Bara en som inte har osa:t, o han får isf sitta på kanten eller ngt. Löser sig nog.

Ang placeringskort, vi ska ha festen nära havet, så ska nog skriva på vita stenar...tror vi iaf. Det kan ju passa. Och så ska det stå om varje person som e med i festhäftet - en kort beskrivning.
  • nni
    zeddy skrev 2009-04-27 09:55:31 följande:
    Ja, det är jättefint att skriva på stenar! Vi ska dock inte ha havstema alls.. mer diamanter Sen så hittar vi ingen i vår närhet som skriver snyggt... hihiJapp, det där med beskrivning om varje person är vi nästan helt klara med! Fan vilken tid det har tagit, jag rekommenderar att ni börjar i tid!!
    Vi får se om ngn som skriver fint ( t ex min blivande) kan göra det. Jag vågar ej. Hehe.

JA!! Jag har bokat makeup artist, som även fixar naglarna o plockar bryn. Bättre pris än frilansaren dessutom! Så skönt!
    Tips till er som letar, kolla frisörsalonger, de kan ha makeup artister. Som denna frisörsalongen hade. Hon verkar va riktigt duktig, o hon går igenom sminkningen framför spegel så jag verkligen ser steg för steg hur hon gör!
  • nni
    mrsholm skrev 2009-04-27 13:23:04 följande:
    Hej!! Ni som ska ha vita stenar...var har ni köpt dem??Vi ska ha vita stenar med ett snöre runt där vi knyter ett trähjärta på, för att ha som bordsplacering. Jag har köpt band och hjärtan men hittar inte stenar som blir bra. Vill ju att de ska vara hyffsat lika stora...
    Vad fint det låter! Då har ni namn på era hjärtan? Jag har inte köpt stenar än men finns väl i dekorations affärer...?
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-04-27 13:34:11 följande:
    Kanske kan smita över till grannhuset på natten och knacka loss lite hustegel!!!?
    Oh good plan!
  • nni
    mrsholm skrev 2009-04-27 13:55:11 följande:
    Ja vi har kollat lite här o var men hittar typ på byggvaruhus men då e de jyu stora säckar å de behövs ju inte. Kanske får åka in till en större stad å kolla i dekorationsbutiker;D
    Det gör ni rätt ni. Vi ska också börja kolla runt. Nu får man sätta igång! Mindre än 2 månader kvar!
  • nni
    zeddy skrev 2009-04-28 16:32:06 följande:
    Nu har jag kommit på hur vi ska fixa placeringsskyltar.Jag har köpt vitt (med lite fina ränder) lite tjockare papper som vi ska skriva ut på. Jag har gjort iordning skyltarna i publisher, som visitkort (fast lite mindre)Tror det blir jättebra!! Ska göra lite andra skyltar i samma stil, så som glutenfri och laktosfri till efterrättsbuffén.Hur går det för er andra?
    Låter bra!
    Vi ska boka tårtkonsultation. Letar efter bil till körning från festen - hem. Annars ska vi prata med lokalpersonal snarast och det e hela festplaneringen kvar.
  • nni

Kul de flesta av oss e samlade nu!!

• nni
    JennyLH skrev 2009-04-29 12:51:47 följande:
    Hej hopp.Tack för länken till min gb. Har inte orkat suttit här just nu för jag har fått nån släng av magsjuka, är hémma idag med. ska jobba imorgon.
    Krya på dig!

Vi ska nog ha varsitt festprogram till ca 50 gäster.

En fråga; Har ni tips på underhållning medans vi fotas? Det kan bli upp till 2 h. Först blir det tilltugg o dricka för gäster, sedan då? Vi har tänkt frågesport eller tipsrunda. Sedan finns det ju bingo. Det e ett "vuxet" bröllop, dvs från 20 + till 70 +.
Svar på tråden Juni 2009 nr 4