Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Juni 2009 nr 4

hej! Tack för länken i gb!

• MulleNuh

I morron ska jag nog åka o köpa papper och allt till placeringskorten mm.. Måste få igång det så man slipper sitta sista veckan med det..

• MulleNuh

Våra ska nästan se ut som miniatyrer av våra inbjudningskort.
    Vinröd bakgrund och ljust papper på. ELler jag har nån bild i galleriet på våra inbjudningar..

LirreMagic skrev 2009-04-26 20:05:25 följande:
    Hur ska du/ni göra era placeringskort?Behöver lite idéer.. Vi funderar på att göra typ som en etikett vi knyter fast i en gummisnodd/snöre som man sen kan sätta på sitt glas efter middagen så man håller reda på det vid dansen.. Men jag vet inte om det blir lite cheesy. Vad tycker ni?
  • MulleNuh

Ja jag köpte på panduro.. Då blandade jag lite.. Det bakre, röda pappret tog jag en lite billigare variant, och på det ljusa tog jag ett dyrare.. Men nu på dessa kort tar jag bara billiga papper. Känns ju lite töntigt att ta dyra papper till detta!

Miss Moneypenny skrev 2009-04-27 08:30:13 följande:

Var köper du dina papper nånstans? Jag tänkte också åka in till stan i veckan och köpa. Funderar på Panduro eller Svanströms.
  • MulleNuh

ja det tycker jag absolut ni kan göra! Det är ju skillnad om man ska skriva ut en massa text och bilder, men ett namn blir ju inte fult om man skriver ut själv...

Ett ok papper på panduro kostar ca 6-7:-

zeddy skrev 2009-04-27 09:34:37 följande:
    Jag kollade på placeringskort på lite olika ställen på nätet.. Shit va dyrt det blir om man ska ha lite snyggt!!Slutar nog med att vi köper lite finare papper (typ visitkortspapper) och skriver ut på skrivaren hemma..
  • MulleNuh

Kanske kan smita över till grannhuset på natten och knacka loss lite hustegel!!!?

nni skrev 2009-04-27 13:30:13 följande:
    Vad fint det låter! Då har ni namn på era hjärtan? Jag har inte köpt stenar än men finns väl i dekorations affärer...?
  • MulleNuh

Ja du hitta hit!

brud27juni skrev 2009-04-28 17:38:27 följande:
    Hittat hit. :) E det här alla e. :P Hur går det för alla med planerna. Själv sitter jag bara och är nervös... rädd att det blir "bigger than big"Lycka till :)
  • MulleNuh

haha va?!

brud27juni skrev 2009-04-28 18:36:57 följande:
    söt du e mullenuh!
  • MulleNuh

hmm det var ju faktiskt en ganska bra idé!!!
    Det blir ju lite trångt med allt som du säger...
    Det ska jag framföra för karln..

rockabilly bröllop skrev 2009-04-28 22:36:40 följande:

Placeringsskyltar - Vi har faktiskt satt namn på festprogrammet, så att det blivit ett "personligt" festprogram, jag tycker personligen att det blir lite rörigt med tanke på allt som skall vara på bordet i och med dukningen, och jag kände att det var ett smart sätt att få en sak mindre på bordet:)
  • MulleNuh

Ja visst var det en bra idé!!? Den har jag snott nu!!
    Så jag ska åka tillbaka till panduro och lämna tillbaka allt jag köpt till placeringskorten idag..

zeddy skrev 2009-04-29 13:39:01 följande:
    rockabilly bröllop skrev 2009-04-28 22:36:40 följande:
    Det var faktiskt en riktigt bra idé! Varför kom jag inte på det innan jag fixade med skyltarna?? S-)
Svar på tråden Juni 2009 nr 4