Inlägg från: nni |Visa alla inlägg
  • nni

Juni 2009 nr 4

Imorgon menar jag. Har inte koll på dagarna riktigt själv. Haha

• nni

Red Scarlet och MulleNuh; GRATTIS!! SÅ FINA ni var/e!
    Mullenuh; Synd att klänningen gick isönder men klänningen o du såg verkligen fantastisk ut på bilderna, det sken.

Jag har redan varit med om ett minne för livet, alltså möhippan. Blev utklädd o sminkad som ett barn som rotat i mammans handväska och fick uppdrag till att göra saker som innebär pinsamheter, mer eller mindre. Åt picknik. Sedan bar det av till att bada utomhus bubbelbad o grekisk buffé blev det. Efter det gå till lokala pubar o fråga om ännu mer äktenskapsråd som blev antecknat i en liten bok. Så lyckad dag. Vi höll på i 16 h och jag var inte människa dagen efter. Och jag lyckades bli överraskad kan man gott säga. Detta var efter min fest. Så 2 dagar fest blev det...

• nni
    CatrineS skrev 2009-06-15 13:00:52 följande:
    Nu var det gjort för oss med!Hade en helt underbar dag med världens roligaste fest efteråt!Allt klaffade och vårt värdpar gjorde verkligen ett superjobb, massor av roliga överraskningar under middagen Och tur med vädret måste jag säga att vi hade, inte en droppe regn förrän sent på kvällen! Tråkigare igår dock med hällregn under tiden vi städade, men det var det värt.
    GRATTIS!
  • nni

Grattis alla brudar!
    Mullenuh; Skitkul video!

På tal om videos, jag hade en möhippa där jag ju spökades ut bokstavligt talat, hade sminkats hårt som en påskkärring eller liknande o hade gul klänning. Hade hela tiden dricka handen för klara av de pinsamma uppdragen. Och blev fotad o filmad mycket. Nu verkar det som att de ska "överraska" med fotana o filmningen på bröllopet har jag luskat ut. De vet att jag inte gillar att visas på bild utan samtycke, men det e en grej. För gillar inte att bli fotad o låta det vara i andras händer. Men filmad?? Lite väl! Kan jag säga till om detta, känner att jag kommer sjunka under bordet o där sitter ju liksm osså andra gäster som jag inte träffat på länge o vill göra bra intryck på. Jag e inte tråkig annars. Men just bli filmad o inte veta hur det blev. Det känns att jag har lite för lite kontroll. Jag blir både ledsen o arg tyvärr över detta, att vännerna "känner mig mindre" än vad jag trodde. Så känns det nu.

• nni

Uppdatering; Det blir inga förnedrande bilder på festen. Har sagt till, även vissa sura miner nog dök upp. Möhippan var sin sak, men bröllopet ska handla om OSS. Möhippan vill jag lägga bakom mig nu o skratta åt senare i livet. Nu vill jag fokusera på bröllopet.

• nni
    xmarsan skrev 2009-06-17 14:29:00 följande:
    ... nu har jag lagt upp ett par bilder... imorgon får vi våra bilder från fotografen
    Vad roligt! Fin du var!

Angående möhippan igen, jag måste släppa taget. Nu ville de överraska med bilder på bröllopet o så får det bli. Varit helt stirrig nu på sistone, nerverna spökar. Litar på mina vänner. Men jag sa "inget filmande".
    Jag har 10 dagar kvar!!
    Är himla roligt att dagen närmar sig, vill gifta mig nu! Släppa all denna planeringsbiten o slappna av känner jag.
  • nni

Här e lite tyst nu i tråden...ingen kvar som ska gifta sig förutom just jag?!

• nni
    HavsVigsel skrev 2009-06-18 15:21:48 följande:
    Jo då jag är kvar. Gifter mig först den 27 juni. Är galet nervös och det känns som om jag har en massa bollar i luften. Längtar till fredag kvällen innan. När allt är packat och på plats.
    Jo jag längtar osså nu mycket tills dagen verkligen kommer. Jag e ganska mätt på planerandet. Men känner att jag osså har bollar i luften. Det ordnar sig nog...
    Vi hämtade våra ringar idag bland annat.

Vart gifter du dig då?
  • nni
    Twixiee skrev 2009-06-18 23:24:41 följande:
    Jippie! Imorgon blir det bröllop!
    Idag alltså! Härligt, hoppas NI får en kanondag!

Mullenuh; Vad roligt! Så ska det va, man ska skämma bort sig. Vi ska till Rom 8 dagar 2 dagar efter bröllopet. Förresten har varit på en mindre kryssning o skulle gärna göra om det längre bort. Det e en unik känsla. Men att resa e så kul alla gånger!

Exakt 1 vecka kvar, kan ni tänka er så nervös jag e??!! Längtar tills stora dagen extremt mycket!
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-06-20 19:40:14 följande:
    Ja gör det.. Fast man kan itne jämföra denna med en "mindre" kryssning.. Eller tjaaa det beror ju på lite.. Men man kan inte jämföra med typ en vikingline-båt..Och va härligt att åka till Rom!!!
    Näe, men min var en mindre en. Eller vår, min o min blivandes.

Jaaa. Om 9 dagar e vi i Rom. Men först stundas det bröllop.
    Nervös fortfarande. Men längtar fruktansvärt. Vill bara att dagen ska va där så man kan njuta av nuet o slappna av mer.
  • nni
    Twixiee skrev 2009-06-22 18:33:14 följande:
    Då var man gift! Känns mysko, jag känner mig inte gift och glömmer hela tiden bort mitt nya efternamn, men det är väl sånt man vänjer sig vid Dagen rullade på som förväntat. Jag hade gjort ett "schema" för allt som skulle göra innan vi skulle till kyrkan - hår, smink, naglar, påklädning, lunch.. Men jag blev nästan en timme sen i mitt schema, men det gick ändå. Jag fick skippa naglar, så tur att de såg snygga ut ändå Jag fick några regndroppar i håret på morgonen då jag åkte iväg till lokalen för att ställa ut alla blommor, så det gav förhoppningsvis lite lycka På väg till kyrkan började solen att titta fram, och framåt kvällen så kunde vi gå ut på terassen och dansa och tjoa och tjimma fram till kl 2 En riktigt lyckad dag! Kort finns i mitt galleri för den som är nyfiken
    Vad fina ni var! Strålade om er!

laris; Vi vet, festprogrammen e svåra. Vi har varit så ambitiösa o gjort inbj o festprogram själva, det e roligt men jobbigt. Ska skriva ut våra imorgon. Gjort klart dom idag.

mörkalintbröllop; KRYA PÅ DIG! Så surt. Men det e några dagar kvar, kurera dig nu. Ta hjälp från andra om du inte orkar.

Just idag känns det bättre. Saker o ting börjar fala på plats (peppar peppar). Roligt när människor runt omkring e engagerade o det märks mer nu. T e x fotografen ringde idag o föreslog att vi skulle ta en tripp till en fin park. För där vi ska va e det bara lite grönt o mer natur med strand. Och tärnor, toastmadame mf hjälper till mer. Det e ju mer allvar nu...
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-06-24 12:36:38 följande:
    yeay!!! Jättefina var ni verkligen!!!! Ett perfekt par tillsammans!!Jag har lagt in lite fler bilder nu om nån vill se...
    Åhhhhhh så fina! Vad fina kindben du har o sminket, allt!
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-06-24 20:13:03 följande:
    Åå tack! Ja sminket gjorde jag ju själv men kindbenen sitter ju liksom där sedan innan!
  • nni

Woooohooo nu e vi Nygifta! Hade den Mest Underbara Dagen Någonsin!! Snart bär det av till Italien!
    Kram på er!

• nni

Hej alla junibrudar!

Vi har kommit hem från resan nu o försökt varva ner så gott som.
    Varit inne och tittat på era bilder "laris", "puppis", "Red Scarlet", och Miss Moneypenny". Kanske missat ngn? Men underbart att se.

Gå gärna in o kika på våra bröllopsbilder samt resebilder annaandalex.weddingannouncer.com/ under Photo albums.

Kram

• nni

Miss Moneypenny skrev 2009-07-09 11:22:09 följande:

Grattis! Jättefina kort, vad snygg du var!
    Tack! Kände mig snygg med Detsamma!
  • nni
    puppis skrev 2009-07-09 11:48:08 följande:
    Stort grattis till er, vad fina ni var!!
    Tack så mycket!!
  • nni
    puppis skrev 2009-07-16 14:06:47 följande:
    Sådär känner jag också emmellanåt... Det var ju så roligt att man vill göra det igen och igen...
    Skriver under. Men vi har haft Denna stora Dagen i våra liv!
    Nu ska vi se fram emot annat roligt som händer.
Svar på tråden Juni 2009 nr 4