Inlägg från: Twixiee |Visa alla inlägg
  • Twixiee

Juni 2009 nr 4

Flisa80 skrev 2009-05-27 22:07:46 följande:
    He he he...ja man vet aldrig! Själv är jag inne på mitt tredje par trosor inför bröllopet. Två par har jag redan testat och insett att jag inte vill gå i dem en hel dag. De måste ju sitta där se ska, men nu gör jag ett sista försök att hitta ett par lite finare men som ändå ska sitta på plats. Funkar det inte denna gång, så tar jag ett par jag har hemma som jag vet är sköna.
    Jag köper nog några som är rätt vanliga, och sköna. Så kallade mormorstrosor Det är ju inte förens senare på kvällen som klänningen åker av, och då får man passa på att hoppa i lite sexigare underkläder
    Min BH som jag köpte idag är ju inte speciellt upphetsande, det är en hudfärgad utan axelband som är för en tjej med stor byst och då är det lite extra snören här och står resor där, klämmer fram valkar på ryggen som annars inte borde synas så mycket Så jag letar snyggare sen och kör på bekvämt och hudfärgat under dagen och kvällen
  • Twixiee

Ja, nog har man favoritkläder som det är hål i, är urtvättade, sitter inte alls som de ska, men är riktiga sköna! Mitt enda problem var BHn, men nu är det löst och trosor kan man ju hitta på Coop om det skulle vara så
    Vilken osis att jag gick in här nu, och inte ikväll. Jag sitter och "fastar" för ska träffade läkare senare idag och är sjukt hungrig, så skriver du om cheesburgare och McDonalds! Jag känner hur det vattnas i munnen på mig!

MulleNuh skrev 2009-05-28 06:10:28 följande:
    Jag kommer nog ha skönt på mig också... Karln har sett mig i det mesta man kan och jag är faktiskt inte sååå brydd om mina underkläder på bröllopet... Det är som cheesburgarna på Mc Donalds! Ingen Big Deal!
  • Twixiee
    MulleNuh skrev 2009-06-02 11:59:53 följande:
    ååå kan man bli TRÖTT på karlar eller???!!!Ja nu är det typ 11 dagar kvar.. Sambon har ju en del att fixa.. Nää vet ni vad han prioriterar på sin första lediga dag?! Slippapper till trappan tyckte han!
    Haha! Påminner om min karl det där, bara det att han vill ha plåt till taket (ska lägga nytt i sommar) eller häckplantor i bröllopspresent.. Pucko!
    Min har inte ens grejat kostymen än, och det är 17 dagar kvar.. Jag börjar få lite lätt panik..
  • Twixiee

Jag är lite kluven för tillfället. Jag fick igår en akut operationstid för att ta bort en knöl jag har på halsen. Här kommer det som är lite tråkigt.. Tiden är den 9 juni, och vi gifter oss den 19 juni. Jag kommer med andra ord att ha ett 5-6cm långt 'färskt' ärr mitt på halsen..
    Hälsan är ju viktigast, även före sitt eget bröllop. Jag får se det som något originellt och att inte alla brudar ser ut så Man skulle kunna säga att det är det som gör vårt bröllop till något speciellt

• Twixiee

Ja, lite smått dålig tajming men vad gör man.. Har hållt på med dessa läkare i flera månader och så bestämmer de sig för att ta det nu. Lite smått irriterad är man ju, men men..
    Jag sitter mest och tänker på hur jag ska hinna med allt den här veckan, då jag blir på sjukhuset större delen av nästa vecka. Dags att göra de klassiska men ack så bra listorna

MulleNuh skrev 2009-06-03 10:36:59 följande:
    oj då.. Så typiskt!!!! Men ja visst måste man se till att man är frisk....
  • Twixiee

Tack för alla gulliga ord
    Ungefär när brukar man få ta stygnen efter en operation? Är det en vecka - 10 dagar? Om jag hinner ta dom innan bröllopet så kan jag nog sminka över ärret, annars så får jag väl köpa något snyggt glitterplåster för att få lite bling bling

Jag har hört någonstans att regn i håret på bröllopsdagen betyder tur, eller liknade Så lite regnstänk är välkommet Vi gifter oss på midsommarafton och då kan man ju nästan räkna med regnväder, i värsta fall så snöar det väl också.. Det måste ju betyda supertur

Är det något knas med BT idag eller är det mitt Internet som håller på och ballar ur? Sidorna visas inte, blir bara vitt.. förstår inte

• Twixiee
    MulleNuh skrev 2009-06-04 13:31:18 följande:
    ohhh va spännande!!!! Jag ska om 30 minuter få se musikvideon från min hippa.. Jag DÖR.. Kommer skämmas ihjäl..
    Lägg ut den på youtube sen, så vi också kan titta på den
  • Twixiee

Grattis moneypenny Kloka ord om vädret, jag har själv suttit och försökt analyserat midsommarvädret men det är ju tammetusan omöjligt! Regnar det, ja då regnar det

• Twixiee

Jag sitter också och räknar, och funderar hur i h-vete dagar kunde springa på så himla fort! Vi gifter oss på fredag, mindre än en vecka.. Och då folk pratar om "vi ses på fredag, det ska bli så mysigt" så fattar jag inte riktigt vad det pratar om

Men spännande är det ju!

AIE skrev 2009-06-13 08:02:37 följande:
    Lycka till allla bruar idag 13/6!!!Håller tummarna stenhårt för att solen ska spricka fram under dagen...Jag kan inte fatta det, vi gifter oss om 2(!) veckor...Vart har tiden tagit vägen??
  • Twixiee

Jag glömde ju!
    Lycka till alla brudar!
    Jag håller tummarna för uppehåll!

• Twixiee

Red Scarlet och MulleNuh - Ett stort grattis!
    Ni får se regnet som lyckönskningar, så kanske det inte är så farligt

Jag sitter och väntar med spänning på att min dag ska komma, och den kommer med stora steg och är här redan på fredag, iih!

Har ni några bra "att tänka på" tips?

• Twixiee

Underbart!
    Nästa gång man ser dig är kanske i kön till Idol eller Talang?

MulleNuh skrev 2009-06-15 21:08:38 följande:
    haha här har ni om ni vill skratta lite åt min snygga musikvideo!! www.youtube.com/watch
  • Twixiee

Jippie! Imorgon blir det bröllop!

• Twixiee

Då var man gift! Känns mysko, jag känner mig inte gift och glömmer hela tiden bort mitt nya efternamn, men det är väl sånt man vänjer sig vid

Dagen rullade på som förväntat. Jag hade gjort ett "schema" för allt som skulle göra innan vi skulle till kyrkan - hår, smink, naglar, påklädning, lunch.. Men jag blev nästan en timme sen i mitt schema, men det gick ändå. Jag fick skippa naglar, så tur att de såg snygga ut ändå

Jag fick några regndroppar i håret på morgonen då jag åkte iväg till lokalen för att ställa ut alla blommor, så det gav förhoppningsvis lite lycka På väg till kyrkan började solen att titta fram, och framåt kvällen så kunde vi gå ut på terassen och dansa och tjoa och tjimma fram till kl 2 En riktigt lyckad dag!

Kort finns i mitt galleri för den som är nyfiken

• Twixiee

Tack för gratulationerna och ett stort grattis till alla er nygifta här inne

Jag är lite fundersam, vad händer nu efter att man har bytt efternamn? Jag har hört (vet ej om det stämmer) att vägverket skickar ut papper om att förnya körkortet. Är det efter att det är klart som man kan börja byta ut resten av alla kort, t.ex bankkort, alla dessa mataffärskort
    Får man hem från Skatteverket när efternamnet har gått igenom eller får man kolla det själv?
    Jag tycker inte jag hittar någon bra information..

• Twixiee

Jag behöver lite hjälp, vad skriver man i tackkortet till prästen och till tjejen som hjälpte mig med klänningen? Det står ju stilla

Svar på tråden Juni 2009 nr 4