Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Juni 2009 nr 4

Gaah det är så få dagar kvar nu! Börjar få (vadå börjar få förresten, det har jag väl haft i månader nu..?) smått panik!

Dessutom har några gäster som krånglat och sagt KANSKE i OSA:t nu hört av sig och sagt att de INTE kan komma... tack för det. Vi har redan betalt kuvertavgifterna så nu försöker vi få dit några andra istället, men hela bordsplaceringen måste ändras, vi måste skriva nya bordsplaceringskort och de nya personerna kommer inte att vara med i festprogrammen för de är vi ju såklart redan klara med. Men orkar inte bry mig om det. Jag kan inte vara arg på de som inte kommer för de är ju sjuka och de ville gärna komma, det blir bara smått omständigt..huh...

• Red Scarlet

Tack tjejer, det ska nog ordna sig!

Annars är det mest så för mig just nu att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med planeringen, det är bara lite småsaker att göra så jag sitter och rullar tummarna... börjar fundera på halvt om halvt onödiga saker som att bleka tänderna eller annat bara för att jag inte vet vad jag ska göra innan bröllopet..inte så bra! Speciellt när jag inte hinner det heller hehe

• Red Scarlet

Miss moneypenny: Usch vad jobbigt! Går det inte att överklaga att de har gjort fel och ni kan få någon slags rabatt?

Twixiee: Håller med nni, det är bara att sminka över eller försöka lägga håret för kanske? Be fotografen fota från vinklar då ärret inte är mest framträdande bara, du kommer att vara så supervacker ändå så det är inget man kommer att tänka på! Bär ditt ärr som ett smycke!

MulleNuh: Haha onödigt är det bara för att jag inte hittade en tid någonstans själv, men nu lyckades jag få en tid 6dagar innan bröllopet..YES! Så vi är lika fåfänga båda två ;) Lyckades tjata in mig hos min vanliga tandläkare imorrn också, körde med grejen att jag ska gifta mig om en vecka till alla... det funkar bra, de hittar hemliga tider åt mig! ;-D

• Red Scarlet

Nu när jag har lyxat till det så nu och bokat in både tandblekning och trådning av ögonbryn, nagelförlängning osv innan bröllopet så blev min fästman lite avundsjuk hehe.. jag bokade då raskt in honom till en barberare på söder i Stockholm som både rakar och ansar, lägger varma omslag och gör nack- och huvudmassage på kunderna. Jag tyckte att fästmannen kunde få unna sig det på bröllopsmorgonen medan jag sitter i frisör- och sminkstolen. Han blev överlycklig.. lätt att göra dem glada!

• Red Scarlet

Uh jag är nåågot stressad, och just nu har jag lingonvecka, fruktansvärt ont i magen och ska strax iväg till tandläkaren. För mycket smärta på en och samma dag!

Men nu har jag skrivit ett word-dokument med punktlistor för ALLT som måste göras innan bröllopet dag för dag, så att både jag och min fästman kan se vad som är kvar. Även om det bara är småsaker som: "Ta fram brudklänningen några dagar i förväg för att den ska få hänga ut sig", eller "gör två nya bordplaceringsskyltar" så känns det bra att ha skrivit ner det, då slipper jag ha allt snurrande i huvudet hela tiden. Och min fästman SER hur jäkla mycket jag har snurrandes i huvudet hela tiden

• Red Scarlet

Åååh min fästmans två kompisar kidnappade honom imorse för en ANDRA svensexa.. han ringde mig för några timmar sedan och berättade att han skulle stiga på planet till London nu... fy vad avundsjuk jag är!

Och jag saknar honom som sjutton.. det känns jättesvårt att han är så långt ifrån mig nu helt plötsligt, verkar som om man blir ännu mer blödig när det är så pass nära bröllopet. Vill ha honom här!

• Red Scarlet
    älskarlivet skrev 2009-06-07 15:00:31 följande:
    Någon mer som inte ska ha vals?Vi tänkte ha det, men har nu, 6 dagar innan bröllopet, kommit fram till att det inte är vi. Därför ska vi dansa tryckare istället till den här låten: www.youtube.com/watch
    Vi kommer också att dansa en trycka eller någon slags långsam dans till en låt istället, vals är inte vi och jag har inte lust att min blivande snubblar på min klänning eller något bara för att vi MÅSTE valsa. Vi har ju aldrig valsat förut i vårat liv, varför måste vi göra det nu? Man bara snurrar snurrar snurrar ändå

Den låten ni ska ha kommer att bli jättefin tror jag!
  • Red Scarlet

Åh grattis Miss Moneypenny, bilderna var superfina!! Såg så himla mysigt ut, ni var så fina och vilket fint ställe ni var på.

fint fint fint..låter som en repig skiva men det VAR NI!

Själv är jag jätteorolig över att det ska bli dåligt väder på lördag när jag gifter mig..någon som sett en väderleksrapport än?

• Red Scarlet
    MulleNuh skrev 2009-06-08 09:58:22 följande:
    så länge det inte SPÖREGNAR när man är på väg till och från kyrka och sånt.. Men om det är grått o lite kallt skiter jag faktiskt i...
    H-vete... aja var väl tur att jag köpte ett vitt paraply, vi lär behöva det ;)

Som sagt, så länge jag blir gift och våra kort blir hyfsade är jag nöjd.. vi hade ju tänkt åka cab från kyrkan och efter den resan skulle jag ändå se hemsk ut i hår och allt, men det lööööser sig..

Tur att de har uppfinnit det där med att det betyder tur om det regnar på ens bröllopsdag... måste ha varit oroliga och nojiga brudar som kommit på det
  • Red Scarlet

Ååh jag har haft jätteångest för att det kommer hällregna på lördag.. just nu verkar det ju bli uppehåll men både fredag och söndag regnar det... fy. Sedan drömmer jag mardrömmar hela tiden om bröllopsdagen och att allt kommer att gå fel, att jag kommer glömma bort att göra en massa saker, att jag kommer ha minnesluckor och inte komma ihåg vigseln och att min klänning är jättekonstig och åker ner hela tiden eller har fula sömmar som inte går att få bort...ååh ÅNGEST!

Måste försöka skärpa mig, allt löser sig ju..men det är lite hemskt att bara gå runt här hemma och fixa och dona och oroa sig.

• Red Scarlet

Vi har också fått nästan allt KLART (äntligen!), till och med packat färdigt något så när inför bröllopresan. Igår var jag och fixade naglarna och trådade ögonbrynen (som vaxning fast med bomullstråd) och när hon väl satt igång fortsatte hon med resten av ansiktet också (hjälp!). Var helt illröd när jag åkte t-banan hem, snyggt Men idag ser det jättebra ut, så skönt! Jag blir ju jätteorolig när man gör något 'nytt' så nära inpå bröllopet, tänk om det inte blir bra?! Men jag håller tummarna för att jag ska slippa vakna upp med bölder i hela ansiktet imorgon.

Fasen jag borde ligga och sova, inatt lär det det ju knappt gå att sova alls..men jag kan inte! Är så spänd och förväntansfull. Åh jag vill ha lördag nuuu!!

Grattis och lycka till nu alla lördagstjejer! Och grattis i efterskott nni!

• Red Scarlet

Ååh jag har varit vaken sedan 4 imorse och nu är det dags att gå upp.. snart ska jag iväg till frisören och sedan kommer dagen att rulla på i en hiskelig fart är jag rädd för. Jag är så otroligt nervös!! Men ska försöka lugna mig.. och njuta av dagen så mycket det bara går.

Lycka till nu alla blivande!! Nu gäller det!

• Red Scarlet

Åååh vad det var underbart igår! Världens bästa dag, trots regnet!

Inget gick snett! Jo förutom att jag glömde buketten hemma och fick vända med taxin haha... något jag trodde att jag aldrig skulle göra men vad gör man. Annars var allt perfekt, en helt underbar dag.

Vår fotograf var så lyrisk över oss att hon la upp lite exempelkort på oss direkt när hon kom hem från fotograferingen. De var så fina!
    fotograflindisima.blogspot.com/2009/06/medelia-joakim-rainy-passion.html
    Nu får ni se hur vi ser ut!

Nä nu drar vi till Thailand i två veckor, ha det så bra och lycka till alla brudar!

• Red Scarlet

Fjälbacka 2009 skrev 2009-07-01 09:37:32 följande:

är det någon som gifte sig 13:e juni som fått sitt nya efternamn? här händer det ingenting och jag undrar om jag ska efterlysa mitt nya namn :)
    Nu är jag tillbaka i smeten igen efter min bröllopsresa! Nä mitt efternamn har inte helelr gått igenom, jag ringde till skatteverket i förrgår och då sa de att det är så många bröllop just nu och då kan det ta lite tid. Det berodde ju förstås på när prästen skickat in vigselbeviset också men förhoppningsvis gjorde hon det ganska fort. De skulle i vilket fall skicka ut en bekräftelse med post när ändringen var gjord.

Men nu har det ju gått mer än två veckor..vill ha mitt efternamn nuuu.. är ju så jäkla omständigt att ändra sitt namn överallt och skaffa nytt bankkort, id-kort osv. Vill inte behöva ägna hela semestern åt det
  • Red Scarlet

Miss Moneypenny skrev 2009-07-03 14:10:11 följande:

Red Scarlet skrev 2009-07-02 16:56:40 följande:
    Grattis till dig också! Vad fina ni var! Jättefina foton!Vart åkte ni på bröllopsresa? Vi har precis kommit hem från Maldiverna och Malaysia, helt underbart!
    Tack så mycket! Åh vad härligt det låter att ha varit där! Vi åkte till Krabi och Phuket i Thailand (Vilket nog är ganska likt Malaysia till utseende har jag hört), var superskönt och vi lyckades komma innan regnperioden börjat helt vilket var bra.

Även om semestern var jättelyckad och skönså är jag faktiskt glad att vara hemma i Sverige igen nu så att jag kan börja ta tag i allt efterarbete till bröllopet och annat. Någon som fått iväg tackkort än? Vi har precis valt ut vilka bilder vi vill beställa av vår fotograf, efter det måste jag göra kollage och beställa tackkort som ska hem med posten. Sedan ska de fyllas i och skickas iväg till alla gästerna, de kommer bli tokiga av att få vänta så länge på bilder och tack (Vi hade ingen presentöppning på bröllopet så man har ju inte kunnat tacka folk än ordentligt). Men de får nog vänta upp till 7veckor från bröllopet innan korten kommer, är det för lång tid?
  • Red Scarlet

Åh fick papper från vägverket idag, namnändringen har gått igenom! Nu gällde det bara att sitta och ringa runt och ändra sitt namn överallt och beställa nya kort.. usch vad mycket att göra hehe..

Svar på tråden Juni 2009 nr 4