Inlägg från: nni |Visa alla inlägg
  • nni

Juni 2009 nr 4

Twixiee skrev 2009-05-11 20:06:55 följande:
    Vi tänkte ha cupcakes istället för tårta, och då tänkte jag chokladmuffins med grädde och jordgubbar på. Tror ni det kan bli en hit?
    Mummmmmms, cupcakes! En hit, ja det tror jag!

Vi ska ha en ganska klassisk tårta, med smak av ngn choklad o jordgubbar!
  • nni
    Twixiee skrev 2009-05-11 21:30:40 följande:
    åh, det är nästan "farligt" att prata om sånt här. Suget efter något sött börjar nästan bli för stort
    Eller hur. Men kör på cupcakes. Kul med lite ovanlighet men ändå smaker som går hem (så det inte e föör främmande för vissa)
  • nni

Hej alla!
    Nova 08; Mm, det börjar närma sig med stora steg nu. I ett par v har jag kännt att det varje dag nästan e något att ta tag i. Tur jag tycker om att planera iaf. Men visst, jag känner mig stressad över alla smådetaljer som ska fixas.
    Roligt att hon ska göra tårtan. Min svärmor gör tärnklänningarna, alla föräldrar bidrar med ngt, roligt för oss.

Jag ska förresten inte sjunga på festen, tänkte det först MEN ett fint tal ska jag förmedla. Gärna i form av diktläsning, kanske "Hallelulja" lite omgjord/förkortad. Men vill inte sätta den pressen på mig att sjunga. Så tal till varandra o ev ett litet eget löfte.

• nni
    zeddy skrev 2009-05-12 15:49:24 följande:
    Nu har jag äntligen hunnit med att skriva om min möhippa som var i lördags. Jag hade en otroligt rolig dag! Läs gärna om det på vår hemsida! rebeccamicke.weddingannouncer.com/Annars så har det inte blivit mycket gjort sista tiden (mest på grund av möhippan), men igår kväll satte jag ihop vigselprogram så nu är de klara!! Får se om jag orkar med festprogrammen ikväll..
    En personlig möhippa till! Så ska det vara. Roligt för dig. Jag väntar fortfarande på min...
  • nni

Pratade med min blivandes bestman nu. Han ska detta till svensexan; softairgun o klättervägg förmodligen. Och göra en film/tv-spel musik tävling. Samt grillning tror han. Dom känner varandra väl, det märks, för min blivande kommer älska allt detta.

• nni

ORKA! Jag e smått förbannad nu. Min blivandes mamma e skild med pappan, hon blev lämnad och hans "nya" var hennes vän. Så det e invecklat.
    Det har gått 6 år!!!! Mamman och pappan har kunnat träffas efteråt! Hon har gift om sig för flera år sen liksom han.

Hon sa för flera veckor sedan, att hon inte ville ha med pappans "nya". Min blivande sa att det har vi beslutat att hon ska få vara med. Hon har blivit bjuden och så vidare. Hon godtog det.
    Hon var här o kolla på bordsplaceringen o klagade givetvis massa på att pappans nya sida var där.
    Jaha. Klart dom e bjudna, vi e vänner med dom. Liksom hans barn. Tyvärr e hon ju bitter även efter 6 år.
    MEN vi har gjort ett beslut o bjudit alla! Vi har gjort så gott vi kan med bordsplaceringen, de sitter ifrån varandra o behöver inte se varandra.
    Iaf, NU när det e ca 6 veckor kvar skriver hon ett mail (!)
    Det lyder ungefär så, att hon inte kan se hela den j-la tjocka släkten. Att hon kan träffa pappan med andra människor men där går gränsen.

Min blivande svarade idag på det att han inte orkar vara mellanhand och mamman o pappan får prata mellan varandra. Och det snarast. Och han skrev att han e besviken.
    Vi har lagt mycket tid o möda på att allt ska bli bra och så vidare. Det jag stör mig på nästan mest (förutom att ställa ultimatum) e att hon ger han dåligt samvete "e detta min son"? skrev hon. Och ta bort alla mallar för hur ett bröllop ska se ut. Vi gör på vårt sätt, vi tar för f-n inte hänsyn till en person bara!!!!
    Vi får väl se hur detta blir. Men vi tänker inte ta tillbaka inbjudan till pappans nya, och föräldrarna får prata mellan varandra. Vi har gjort vårt.

Behövde bara spy ut lite.

• nni

Är glad att vi står på oss. För vill inte ha det såhär längre. Tänk sedan på barndop och andra viktiga tillställningar. Nej, nu får det räcka.

• nni
    MulleNuh skrev 2009-05-13 13:43:59 följande:
    Sånt där gör mig såå less också.Samma med min sambos mamma. Men dom skiljde sig för 20 år sen! 20!!Hon har tackat nej till bröllopet
    ARG. Kan dom för en gång skull sänka sitt huvud och tänka på sina barn??!!!!!
  • nni

Alltså, mamman menar att antingen tar vi bort inbjudan från hela pappans nya sida. Hennes 4 barn, deras respektive... Eller så kommer hon inte! Kan ni fatta? Tyvärr, så kommer nog inte mamman närvara, för vi tar inte tillbaka någon inbjudan alls.
    En sak att tillägga, e att hon visste att hennes man och hans barn var bjudna! Vad trodde hon? Att vi bara bjöd ena sidan eller? Hon borde fatta att det både var pappans nya och hennes barn... E så less.
    Synd om min blivande mest ju...som kanske inte kommer ha sin mamma där.

• nni
    MulleNuh skrev 2009-05-13 13:58:39 följande:
    nää det verkar itne så!
    Tyvärr.
Svar på tråden Juni 2009 nr 4