Inlägg från: xmarsan |Visa alla inlägg
  • xmarsan

Juni 2009 nr 4

Ja, det går snabbt nu.... jösses! I helgen är det bara 2 veckor kvar!
    Lite skräckblandad förtjusning!

MulleNuh skrev 2009-05-25 21:03:40 följande:
    ja Man lär ju böla extra mycket när man vet att det är en själv som står där 2 veckor senare..
  • xmarsan

Jag ska ha en uppsatt frisyr med knut bak med lite löst bakåtdraget... lite Marilyn Monroe, prinsessan Madeleine på Nobelfesten för två år sedan. Kommer ha slöja under vigseln och tar av den efter minglet och innan middagen.

Var och gjorde provuppsättning igår - inte färdig uppsättning eftersom det aldrig blir likadant gång från gång men vi var i alla fall överens om upplägget. Kommer att bli toppen!!! Jag är så spänd av förväntan nu!

• xmarsan

Jag ska också göra nagelförlngning på salong - med fransk manikyr. Dags att unna sig - så sällan man gör det när man är småbarnsmamma... och om m2b blir såld kanske jag kan få ok på att fortsätta även efter.

zeddy skrev 2009-05-27 11:16:12 följande:
    Jag ska till en salong och fixa lösnaglar med fransk manikyr. Jag har alltid velat ha det, så varför inte passa på nu!
  • xmarsan

Jag gjorde provuppsätning eller konsultation kanske vi ska kalla det eftersom jag för ca 1½ månad sedan fick byta frisör eftersom min gamla drog sig ur med en urdålig ursäkt om att han ev skulle få jobb utomlands och att han då skulle vara tvungen att dissa mig med kort varsel. Tror att det egentligen handlar om att han tycker att han blivit för "fin" för att jobba med oss nu när han har börjat jobba uteslutande med modevisnongar och fotojobb istället för klippningar av kunder.

Men som sagt - kunde ha blivit mer nöjd än med den nya frisören! Toppenbra kille!

• xmarsan

Vi lämnar in våra på fredag! Vill ha de kvar så länge som möjligt innan vi var tvungna att vara utan!

zeddy skrev 2009-05-27 11:36:30 följande:
    I morgon ska vi hämta våra ringar!!! jätteroligt!!
  • xmarsan

Jag instämmer helt med föregående talare! Min m2b ska ha både och - och jag tycker inte att det blir kaka på kaka! Så stå på dig!

zeddy skrev 2009-05-27 13:05:37 följande:
    Ja, så är det nog. Klart man ska få ha både blomma och näsduk om man vill! Det kan ju inte de bestämma! Och dessutom så tjänar de ju mer på det... hm, konstigt att hon var så, kanske hade en dålig dag
  • xmarsan

Ojoj. Jag ringde till de (guldsmeden där vi köpt ringarna) för ca två veckor sen och då sa hon att de behöver 1 vecka på sig för gravyr OCH putsning. Så jag har utgått från det. Jag förväntar mig att de håller det då! Annars får de gravera ringarna efteråt och bara putsa upp förlovningsringarna nu.

Jag tror jag ringer de och dubbelkollar igen iaf.

MulleNuh skrev 2009-05-27 14:32:37 följande:
    Var in på guldfynd, men dom skulle inte hinna klart till den 13 juni! Det tar 1 vecka att få dom upputsade och sen MINST 1 vecka till för hans gravyr!Så vänta inte FÖR länge!
  • xmarsan

Har det förresten löst sig för er?

MulleNuh skrev 2009-05-27 14:32:37 följande:
    Var in på guldfynd, men dom skulle inte hinna klart till den 13 juni! Det tar 1 vecka att få dom upputsade och sen MINST 1 vecka till för hans gravyr!Så vänta inte FÖR länge!
  • xmarsan

Och när jag ringde och dubbelkollade nu sa sa hon ca 3-5 dagar innan vi vill hämta ut de ska vi lämna in de. Så på fredag lämnas de in - så har vi marginal ifall det drar ut på tiden lite.

Imma skrev 2009-05-27 14:40:25 följande:
    Vår guldsmed sa att de fixar putsning och gravyr på en timme. Vi lämnar in, tar en fika och hämtar ut.
  • xmarsan

Skönt att det löste sig iaf!

MulleNuh skrev 2009-05-27 15:37:50 följande:
    Jo men går man till en privat smed direkt går det nog snabbt. Dom kan ju göra när man väntar. Men går man till en kedja som tex guldfynd så är det ju en massa leveranser som tar tid.Lämnade iaf in dom på Smycka. Skulle ta 1 vecka.
Svar på tråden Juni 2009 nr 4