Inlägg från: xmarsan |Visa alla inlägg
  • xmarsan

Juni 2009 nr 4

Vi har gjort en "gästbox" - vi fick en tygklädd låda, i en av våra färger, från Bookbinders Design i present och den har vi valt att stansa in våra namn och vårt datum i med silverfärg. Blev så fin! Och till den har jag skaffat papper i samma modell som inbjudningar/vigselprogram/festprogram som jag skurit i kort format. Sedan har jag köpt lite fina pennor, ett penställ och en korthållare till "instruktionerna". Sedan tänkte vi ta de små korten och sätta in blandat med våra foton från bröllopet i vår fotobok.

RonjaR skrev 2009-05-29 11:38:29 följande:
    Letar efter en gästbok att lägga på presentbordet ¨å alla kan skriva en liten hälsning. Ska ni andra också göra så?
  • xmarsan

Hihi. Vad skoj att höra att det var så många som fick sina hippor i helgen - och att det överlag låter som om alla varit nöjda!

Min m2b fick sin svensexa i helgen och jag var iväg på en kompis möhippa.

Så själv får jag otåligt vänta på min hippa - även om det inte finns så många dagar kvar att välja på innan bröllopet.

Som sagt bara 12 dagar kvar nu - känns lite pirrigt och nervöst men så skojigt att det snart är dags!

• xmarsan

Igår blev jag klar med vigselprogrammen. Har pysslat omslagen till festprogrammen och ska skriva ut inlagorna i veckan och sätta ihop programmen.
    Idag är det slutlig provning av klänningen!
    Imorgon kollar jag av hur linserna funkar.
    På torsdag ska jag provsminkas.
    På fredag hämtar jag ut skorna till bröllopet.

Idag är det 11 dagar kvar till vårt bröllop! Längtar så!

• xmarsan

RonjaR - det mesta har säkert att göra med att nerverna ligger lite utanpå för tillfället. Hoppas att det blivit bättre efter en god natts sömn! Om inte - så är det bara värdsliga ting! Se det så här - du får i alla fall bli gift med din älskade m2b!

RonjaR skrev 2009-06-01 22:16:18 följande:
    Usch vilken jobbig dag jag har haft! Var kl 10 hos frissan och klippte och slingade. Blev som på bilden, men när det är klart så ångrar jag att jag valde en så mörk färg. Blev provsminkad kl 13, kändes bra där, men efter några timmar insåg jag att make-upen inte kändes som jag. Slog huvudet hårt i en vägskylt när jag gick på stan med min m2b, började gråta precis när vi skulle hämta våra ringar. DET gick bra dock. Letade i timmar efter örhängen - hittade inga. Vi letade skor till m2b i två timmar - hittade inga. Skavsår. På vägen hem ringde min kompis som ska göra brudbuketten och sa att blomsteraffären inte hade levererat provblommorna som det skulle idag. Puh! Har gråtit över att jag inte känner mig fin.Nya tag imorgon: Ring ny frissa.Provsminka mig på FaceSkäll på blomsterhandlarenLeta örhängenNu är det dags att sova , god natt!
  • xmarsan

Vad tråkigt att höra - hoppas att det löser sig iaf!

Red Scarlet skrev 2009-06-02 15:22:30 följande:

Gaah det är så få dagar kvar nu! Börjar få (vadå börjar få förresten, det har jag väl haft i månader nu..?) smått panik! Dessutom har några gäster som krånglat och sagt KANSKE i OSA:t nu hört av sig och sagt att de INTE kan komma... tack för det. Vi har redan betalt kuvertavgifterna så nu försöker vi få dit några andra istället, men hela bordsplaceringen måste ändras, vi måste skriva nya bordsplaceringskort och de nya personerna kommer inte att vara med i festprogrammen för de är vi ju såklart redan klara med. Men orkar inte bry mig om det. Jag kan inte vara arg på de som inte kommer för de är ju sjuka och de ville gärna komma, det blir bara smått omständigt..huh...
  • xmarsan

Ja, så kan det vara ibland. Själva har vi en del pyssel som festprogram och korg till dessa och riset kvar. Annars är det förberedelser som provsminkning, hårfärgning, benvaxning, nagelförlängning och pedikyr kvar. Samt ordnande för barnvakt och dotter och fika till dagen efter som är kvar. Och så kemtvätt av klänningen som nu är klar hos skräddaren.

Någon som vet en bra kemtvätt i stan?

Red Scarlet skrev 2009-06-02 15:45:09 följande:

Tack tjejer, det ska nog ordna sig!Annars är det mest så för mig just nu att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med planeringen, det är bara lite småsaker att göra så jag sitter och rullar tummarna... börjar fundera på halvt om halvt onödiga saker som att bleka tänderna eller annat bara för att jag inte vet vad jag ska göra innan bröllopet..inte så bra! Speciellt när jag inte hinner det heller hehe
  • xmarsan

Här är det lite sordi på bröllopsyran. Företaget jag jobbar på har precis varslat 400 personer. Besked till berörda kommer iof inte förrän i september - men det känns lite tungt iaf.

• xmarsan

Vi kör också på stående A4 till både vigselprogram och festprogram. Känns mer enhetligt så. Är klar med vigselprogrammen och omslagen till festprogrammen. Innehållet till festprogrammen är utskrivet och ska pysslas ihop med omslaget - hoppas hinna det ikväll och imorgon. Gissar på att det blir hippa i helgen... eftersom det är bröllop om 9 dagar nu! Iiihhh... det går så fort nu!

MulleNuh skrev 2009-06-04 12:24:14 följande:
    Ja det blir ju samma som vi har på festprogrammen sen då.. Så det känns lite enhetligt..
  • xmarsan

Har gjort detsamma. Behåller de sen överstrukna i dokumentet - så att jag ska kunna se hur mycket jag faktiskt hunnit med!

Red Scarlet skrev 2009-06-04 12:20:50 följande:

Uh jag är nåågot stressad, och just nu har jag lingonvecka, fruktansvärt ont i magen och ska strax iväg till tandläkaren. För mycket smärta på en och samma dag! Men nu har jag skrivit ett word-dokument med punktlistor för ALLT som måste göras innan bröllopet dag för dag, så att både jag och min fästman kan se vad som är kvar. Även om det bara är småsaker som: "Ta fram brudklänningen några dagar i förväg för att den ska få hänga ut sig", eller "gör två nya bordplaceringsskyltar" så känns det bra att ha skrivit ner det, då slipper jag ha allt snurrande i huvudet hela tiden. Och min fästman SER hur jäkla mycket jag har snurrandes i huvudet hela tiden
  • xmarsan

Ohh - vad skojigt med musikvideon. Har ju sett bilderna på dig... du såg läcker ut Hoppas att den blev toppenbra!

MulleNuh skrev 2009-06-04 13:31:18 följande:
    ohhh va spännande!!!! Jag ska om 30 minuter få se musikvideon från min hippa.. Jag DÖR.. Kommer skämmas ihjäl..
Svar på tråden Juni 2009 nr 4