Inlägg från: xmarsan |Visa alla inlägg
  • xmarsan

Juni 2009 nr 4

Är det någon här som har sin vigsel framför sig imorgon??? I så fall - stort grattis på förhand! Vill höra allt sedan!
    Själva väntar vi ju ytterligare en vecka innan det äntligen är dags...

• xmarsan

Ja, den 13:e är ett populärt datum. Tur att det inte är en fredag

zeddy skrev 2009-06-05 14:14:24 följande:
    Inte jag! Vi har också nästa vecka, verkar vara många här som har det datumet Men är det någon, så säger jag också grattis och lycka till imorgon!
  • xmarsan

Grattis Miss Moneypenny - vad otroligt vackra ni var! Såg verkligen inte ut som om vädret var till några problem!

• xmarsan

Grattis Miss Moneypenny - vad otroligt vackra ni var! Såg verkligen inte ut som om vädret var till några problem!

• xmarsan

Själv fick jag min hippa i lördags! Var så kul!
    Skulle hem till svärmor på brunch, då min svägerska fyllde år i lördags och kom hem från London (där hon bor) i fredags kväll, när vi kom dit så stod de flesta av mina vänner där i köket och vi åt brunch tillsammans. Sedan fick jag på mig en outfit som skulle hinta om den första aktiviteten - pole dancing! Så skoj men så jobbig - har träningsvärk i muskler jag inte visste jag hade och blåmärken på mycket underliga ställen!
    Sedan fick jag på mig en ny outfit - bikini och kortkort "morgonrock" och högklackat. Dags att ta sig till nästa ställe - ett dagspa - där vi åt lunch och jag fick sedan en 90 minuters behandling. Därefeter piffade tjejerna till mig och jag fick på mig partykläder. Dags att ta sig till nästa ställe. Hem till en kompis föräldrars lgh där vi åt middag och jag fick svara på massor av frågor om vad jag trodde att min m2b svarat. Sedan åkte vi ner på stan till en efterrättsresturang och åt chokladfondue och sedan drack vi drinkar och pratade halva natten. Var i säng vid 3-tiden. Så gårdagen var rätt seg!

• xmarsan

För Stockholm
    yr.no sr det mörkt ut - mörka moln och ca 13 grader, dock inget regn.
    På Aftonbladet ser det ännu sämre ut - ca 11 grader och regn.
    MEN
    vaderradar.se ser det ok ut - ca 14 grader och växlande/uppsprickande molnighet och sol. Enl de så är nederbördsrisken ca 13%.
    Så - beroende på var man tittar så ser det lite olika ut. Men som Miss Moneypenny sa - det är inget att oroa sig över. Det blir nog världens mest underbara dag ändå!

• xmarsan

Det var hysteriskt roligt.

nni skrev 2009-06-08 13:21:46 följande:
    Låter jätte kul!! Poledance måste va kul men otroligt svårt ja!
  • xmarsan

... fast vi var nog inte så graciösa och sexiga - som idén med det hela är

nni skrev 2009-06-08 13:21:46 följande:
    Låter jätte kul!! Poledance måste va kul men otroligt svårt ja!
  • xmarsan

Vi har "standard-löftena" så den huvudvärken slipper vi. Har däremot lite ångest för valsen som vi inte börjat öva på ännu.
    Paraply har jag beställt precis. Tänkte att risken för regn kanske minskar då...!

The bride to be in june skrev 2009-06-08 20:37:56 följande:

Nu är det inte långt för oss! Ojojoj! Vi gifter oss på söndag! Lite annorlunda dag! Men det är den 14, vårt datum! :D Jag har börjat kollat vädret jag också! Det står olika överallt! Funderar på att köpa mig ett paraply ifall att! Det jag har mest i mitt huvud just nu är mitt löfte.. vi ska ha egna och det är såå svårt och veta om det är bra eller inte! Någon mer som ska ha egna?
  • xmarsan

Min m2b dansar inte normalt - möjligtvis att han kan sträcka sig till "rytmiskt hångel till musik" som han själv uttrycker det! Så vi får väl se hur det går! Skulle önska att han gick med på att dansa till en kärleksballad istället för en klassisk vals. Blir så mycket mindre press då - känns det som! Ska påbörja övertalningskampanjen.

The bride to be in june skrev 2009-06-08 20:48:16 följande:

Jaduu... valsen! Haha! Vi har bestämt vilken låt vi ska ha och det blir en gammal kärleksbalad! Så vi kör väl vår "vanliga" dans! ;) Men med lite elegantare stil! :D Ska få min blivande att dansa lite i veckan!
  • xmarsan

Ja eller hur!

nni skrev 2009-06-08 22:06:41 följande:
    Haha, tur det var på skoj då
  • xmarsan

Nu är det inte många dagar kvar för många av oss här... exakt 3 dagar kvar tills jag ska stå beredd i kyrkan nu!

• xmarsan

Ja, det ser ut som om det är på väg att bli en förbätttring i prognosen! Hoppas, hoppas, hoppas!

I annat fall har jag nu köpt ett snyggt paraply!

• xmarsan

Hmmm - lite samma som för oss då. Vi har en vän till familjen som kommer upp från Göteborg för att viga oss. Vi tänkte köpa en liten presentkorg till honom och sedan är han bjuden på middagen också. Men det är mest för att vi inte fick betala för varken resa eller boende som vi tänkte ge honom en present också.

Flisa80 skrev 2009-06-10 21:33:46 följande:
    Nä... Det är sant.Det är ju en gammal "vän" till mig, som jag har känt hela livet... Så vitt jag vet får han inte betalt, eftersom han ska viga oss i stadskyrkan men jobbar i frikyrkan... Ah, jag vet inte hur man ska göra.
  • xmarsan

Ja, så var man då gift! Världens mest underbara dag! Jag säger då det - allt gick toppen och det var världens bästa dag!
    Grattis ni andra brudar!
    Bilder kommer inom kort!

• xmarsan

... nu har jag lagt upp ett par bilder... imorgon får vi våra bilder från fotografen

Svar på tråden Juni 2009 nr 4