Inlägg från: nni |Visa alla inlägg
  • nni

Juni 2009 nr 4

MulleNuh skrev 2009-05-25 21:00:41 följande:
    jag ska på ett annat bröllop på lördag!! Ska bli kul!! Jag ska ju först sminka bruden.. Sen går jag på vigseln bara.. Ingen fest för mig då!
    Åh vad kul! Jag har bara varit på ett bröllop vad jag minns. Vi börjar alltså kanske med trenden bland vänner.
    Så vårt blir väldigt spännande. Inte för att det skulle va mindre spännande annars, men jag har inte varit på kyrklig vigsel innan. Känns överväldigande.
  • nni
    zeddy skrev 2009-05-26 11:33:18 följande:
    Vi ska dricka i bilen på väg till festlokalen och sedan vid festlokalen. Måste ju ha lite mysigt i bilen!! Det tar ändå ca 25 min att ta oss till lokalen...
    Ja, jag tror vi väntar tills vi anländer till festlokalen vi med!

Hur ska ni ha det, slöja eller inte slöja?
    Jag vill ha halvutsläppt hår. Lockar.
    Om jag ska ha slöja ska det va mer utsläppt o med pärlor under, tar av slöjan under vigseln. Men har hittat en snygg frisyr med rosor i håret. Och det räcker nog med både vit klänning, handskar o tiara.
    Gillar både blommor i håret tanken på ett sommarbröllop (förhoppningsvis utomhus vigsel) men slöja e också vackert.

Hur ska ni göra??
  • nni

Tack alla för svar. Ni e bra på råd.

AIE; precis så jag känner, slöja e fint men jag vill nog ha utan med blommor i håret. Både och gillar jag, med slöja eller utan. Åh. Jag får prova med slöja väl men blir nog utan...haha, vi får se!
    Gillar din frisyr, den var lite ovanlig.

• nni
    RonjaR skrev 2009-05-26 14:02:20 följande:
    Hej alla pirriga(?)!Det är jag som är TIDSMAKIN, men har glömt lösenord och vilken mailadress jag anmälde mig på.Jag blev hippad i lördgas!Mina fina vänner stormade in hemma hos oss och jag fick fyra minuter på mig att packa en väska och klä mig i rosa tyllkjol, vingar och krona. Först bar det av till ett grustag där jag fick köra lastbil med kran. Skulle fylla flaket med jord, köra ett varv, backa och tippa! Så himla roligt!Sedan var det planerat för pickninck. I bilen dit fick jag i uppdrag att komponera en sång om min blivande. Efter picknicken var det en tur på stan där jag fick be främlingar om äktenskapsråd, kul för de flesta gav råd från hjärtat! Sedan dansade vi alla afrikansk dans till levande musik - fantastiskt roligt! Efter det var vi hemma hos en av tjejerna och de hade fixat med champagne och cateringmat. Där fick jag frågesport om min blivande, samt måla hans porträtt. Kväll avslutades med singstar! Jag var hemma halv fem på morgonen - helt uppe i varv och mycket lycklig efter en minnesvärd dag med mina fina vänner.
    Underbart! Jag undrar verkligen vad som väntar mig. Jag vill hellre hitta på olika roliga saker än t ex spa. Men blir glad för vad som !
  • nni

Förresten, frisyr med rosor jag e mest för finns i galleriet. Säg gärna vad ni tycker!

• nni
    zeddy skrev 2009-05-26 16:38:18 följande:
    Jättefint med rosorna! Jag gillade pärlorna (eller vad var det?) där bak också
    Tackar. Ja, jag gillar pärlorna med. tror jag ska ha några såna liknande i både bukett o hår.

Kan ju säga att din frisyr låter himla fin den också.
  • nni
    älskarlivet skrev 2009-05-26 21:42:35 följande:
    Ska ni göra något speciellt med era naglar?Jag är lite sugen men ändå inte.. Skulle vara skoj att höra hur ni ska göra!
    Jag har bokat tid för att sätta lösnaglar ja. Jag har inga direkt fina naglar själv. Har provat lösnaglar innan, det e himla snyggt.
    Vill nog också precis som RonjaR ha "franska naglar".
    Det kostar några hundralappar, e värt det för mig iaf.
  • nni
    xmarsan skrev 2009-05-27 11:19:51 följande:
    Jag ska ha en uppsatt frisyr med knut bak med lite löst bakåtdraget... lite Marilyn Monroe, prinsessan Madeleine på Nobelfesten för två år sedan. Kommer ha slöja under vigseln och tar av den efter minglet och innan middagen. Var och gjorde provuppsättning igår - inte färdig uppsättning eftersom det aldrig blir likadant gång från gång men vi var i alla fall överens om upplägget. Kommer att bli toppen!!! Jag är så spänd av förväntan nu!
    Snyggt det låter med Marilyn Monroe stuk. Jag har inte bokat tid för provuppsättning. Har alla ni gjort det? Jag litar på min frisör som jag haft ett antal år, även det inte blir exakt som bilden man har med sig blir det nog supersnyggt. Men det kanske e bra med provuppsättning i alla fall?!
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-05-27 11:27:10 följande:
    Nää vi har inte gjort en test. Jag åkte in bara och visade mitt löshår och det jag ska ha i skallen som tiaran tex.Jag har sagt på ett ungefär vad jag vill ha. Så det blir nog bra..
    Okej, jag tror också det blir bra...
    Vad tror ni? När ska man åka in o sy in klänningen innan man hämtar hem den. De sa en månad innan, vilket e idag. Jag vill vänta lite för att gå ner några kilo till. Har mailat 2 ggr o frågat om det e ok. De har inte svarat. Så jag antar att det e ok att vänta 1-2 v längre...
Svar på tråden Juni 2009 nr 4