• after8

Alla vigselförrättare är nära döden!

Jag håller på bli tokig, förutom att jag är lite panikslagen över att inte hittat en vigselförrättare till bröllopet i juli så verkar det ju som när jag går igenom listan över Stcokholms läns förrättare att alla är politiker mellan 70 år och döden! Vet ju inte ens om de kommer överleva tills vi gifter oss...

Allvarligt finns det inga unga pigga vigselförrättare??

(inget fel på äldre människor men de verkar ha tappat gnistan lite...)

Någon som har nåt bra tips på en trevlig förrättare??

• Svar på tråden Alla vigselförrättare är nära döden!
  • after8

Finns det verkligen inga yngre vigselförrättare?
    :(

• Krystal

he he..jodå..det ska nog finnas..
    Han vi ska (eller hoppas att vi KAN ha) är 32...

Lycka till i letandet

• AlvaStar

Någon som vet några "proffs-vigselförättare" ? (gärna i Mellansverige) Skulle vara trevligt med någon som verkligen brinner för det här med vigslar!

• after8

Krystal... du har itne lust att dela med dig då vem det är??
    Du får gärna inbox:a mig om du inte vill lägga ut det i forumet.
    Det vore snällt ;)

• Celeste97

I Stockholms stadshus fanns det förra året en kvinnlig miljöpartist(?) som var typ 21 år... Minns inte namnet dock.

• Krystal
    after8 skrev 2009-04-24 20:21:49 följande:
    Krystal... du har itne lust att dela med dig då vem det är??Du får gärna inbox:a mig om du inte vill lägga ut det i forumet.Det vore snällt ;)
    Hm...ja om det är en katolsk präst du är ute efter så säg till...så ska jag inboxa hans namn...
  • MammaMiaa

Den VF vi hoppas på att få är runt 40 år. Och är super trevlig. Dessutom döpte hon vår minsta dotter. Hon bor ett par hus ifrån oss.

• SaraPayam
    Aleta skrev 2009-04-24 17:16:08 följande:
    Mona Sahlin?
    Hehehe vi har faktiskt frågat Mona Sahlin, men hon har tyvärr semester i augusti. Men annars hade det ju vart hur coolt som helst å ha henne som vigselförrättare
  • Aleta

Är inte Thomas Di Leva vigselförrättare också?

• vip

beklagligt att Du är så åldersfixerad-det finns "gamla" 20 åringar och mycket "unga" 70 åringar och hur skall Du med att titta på åldern få rätt vigselförättare.
    Hoppas att Du får en bra vigselförättare och framför allt blir vigd!
    Lycka till!

• after8

vip - det klart att det finns bra äldre vigselförättare, missförstå mig rätt... En hel del har dock vigt i över 30 år och är kanske inte riktigt engagerade längre, det är känslan jag fått när jag kontaktat dom. (jag har inte bara "tittat" på åldern... utan kontaktat dom förstås) Ett par yngre jag har pratat med hade mer energi och pratade mer om att vilja ha brev skrivna av oss för att kunna sätta ihop något mer personligt, vilket de äldre kanske inte orkar längre... Tyvärr har alla yngre/mer engagerade som vi haft kontakt med inte kunnat vårt datum.

Vi har nu bokat en, och hon är 76 år tror jag... jag hoppas verkligen att mina fördomar då är helt fel...

För visst, att bli gift är ju det viktigaste!

• workoutgirl

hur hittar man en proffsVF? jag skulle också vilja ha någon som kantnka sig att göra något mer än standardversionen på 5 minuter eller vad det är.

• Fly by night

Bi Dahlborg är mitt tips.

www.bidahlborg.se/

workoutgirl skrev 2009-04-26 21:18:07 följande:
    hur hittar man en proffsVF? jag skulle också vilja ha någon som kantnka sig att göra något mer än standardversionen på 5 minuter eller vad det är.
  • Aleta

Vigselförrättaren som vi ringde läste en dikt och skrev ett eget litet tal. Vi blev jätteöverraskade. Vi hade bett honom att hälsa alla välkomna, men han hade gjort lite egen research och höll ett lite längre tal som passade mycket bra.

Jag tror att många av de som är vigselförrättare tycker att det är jättekul och gärna gör lite extra.

workoutgirl skrev 2009-04-26 21:18:07 följande:
  • after8

Vi kollade Bi, men hon kunde inte, annars har jag hört mycket gott om henne förstås.

Anette Bernklo finns också men jag tycker hon är lite för mycket.

• skitimpulsivtbröllop

Tasso Stafi...hm någonting, han är ung (och snygg )
    Kommer fan inte ihåg vad han heter.

Svar på tråden Alla vigselförrättare är nära döden!