• VicBambi

Förlovning vid 21?

Jag har varit tillsammans med min kille i över tre år. Jag fyller 21 om två månader och han fyller 23 några dagar efter.

Han har nyligen köpt en lägenhet och vi storrenoverar den ihop. Den planeras bli klar till sommaren och då ska jag också flytta in. Nu är det såhär att jag pluggar på annan ort 30 mil från Malmö, men vi klarar av distansen bra. Jag har ett år kvar att plugga, men sedan flyttar jag in hos honom "på riktigt".

Mina tankar kretsar nu runt förlovning (och det inkluderar inte bröllop inom ett år) eftersom jag är säker på att det är han jag vill dela mitt liv med.
    Han verkar dock lite trög i starten och trots att jag önskade att det var han som frågade börjar jag snart fundera på att fråga honom själv. Men jag är så nervös!
    Jag tycker att det är en stor deal att förlova sig, men att flytta ihop är ändå större på något vis. Då om nått har man visat att man menar allvar.

Så, vad ska jag ta mig till?
    Ha is i magen eller ta saken i egna händer?
    Och i sådana fall, hur?

• Svar på tråden Förlovning vid 21?
  • VicBambi

Tack tack tack så mycket för alla fina svar!
    Ja jag känner absolut att han är den rätte och det är en stor sak att förlova sig så jag är lite pirrig i magen om jag säger så :) Mmmh, precis, det finns många som bara förlovar sig och aldrig gifter sig. Men vi får se vad framtiden har att ge. Det bli spännande ;)

Tack igen för alla svar, ha en trevlig kväll!

• VicBambi

Ja, jag funderar på varför jag vill förlova mig. I september har vi varit tillsammans i fyra år och jag tror att jag vill förlova mig av de rätta anledningarna.

Inte för att bevisa något för någon och inte heller för att vi har varit ihop så länge. Klart att man vil visa att man är upptagen och att man vill någonting mer än att bara vara pojkvän-flickvän. Det är honom jag vill spendera hela mitt liv med och att förlova sig är bara en liten gest i det stora.