• Frejis

Livets stora och små frågor

Grattis A M! Vilken förlossningsberättelse det är trådens första planerade kejsarsnitt om jag minns alla och allt rätt. Och välkommen till världen lille kanske H!
    Skoj med Livias spontana reaktion och att han vill sova ovanpå någon (kanske för att han är kille eller? )

Liten - vad bra att operationen gick bra. Måste vara skönt att ha den gjord när du ändå var på väg.
    Mindre måste vara supersöt i sina små röda kläder.

Muggles - Autisten, grrrr, vilken kollega och desto värre, vilken chef. Blä! men det förklarar väl varför vissa män avancerar så fort... tycker att det är ytterst orättvist och irriterande. Men det går kanske att motverka Autisten med lite kvinnlig list? Några uppgifter som du absolut "behöver" hjälp med eller någon annan benkrok?

BLivande - vilken historia med makens simmare, helt otroligt. Blev så glad när jag läste det. Vi får kanske läsa på om ett lyckligt slut (=med plus) om ni jobbar på under ÄL-tider

Brudsommar - bra att ha fått remisser

• Frejis

Vinkar till Sweet och Frullan

Brudsommar - så trist med Rasmus, stackars kisse

Koko - grattis till den nya familjemedlemmen

Hm, har en känsla av att jag glömt kommentera massor, men minnet är kort. Dessutom sitter jag på ett internetcafé då min dator har pajat. Bra när man skriver uppsats, tur att jag har en fil sparad på min hotmailadress.

• Frejis

Äntligen tillbaka till tråden efter datorhaverier, jobb och annat trevligt

Telis - det var ju en härlig nyhet, det här med ET och embryon i frysen. Jag kommer ihåg testdatumet och din uppmaning om att inte fråga för mycket, ska försöka med det

Blir det en tråddejt nu på söndag? Har ni bestämt var vi ska vara? Har inte riktigt orkat läsa ikapp..., men jag kommer på söndag.

Bakar i princip aldrig, mest av samma anledning som Brudsommar. Det finns inte heller så många som skulle äta upp allt förutom mig då och jag vill inte riktigt... eller vill och vill

Det sparkar alltmer i magen nu och magen växer

Är det någon vänlig själ som har lust att inboxa länken till bilderna? Har tappat bort den bland alla mejl, men vill gärna se de nya bilderna.

• Frejis

Tack Vickan!

Page, urinvägsinflammation, aj! Det var inte så kul, men valparna med namn på M som ska födas rätt snart var roligare Hoppas att kennelägaren är tillräckligt påhittig för att hitta på roliga och användbara namn.

• Frejis

Page, kan förstå intresset för symptomen alltid spännande att känna efter, i synnerhet när det är lagom obehagligt och för första gången.
    Hm, det kan jag inte säga om graviditeten, kanske för att symptomen har överskridit den här lagom gränsen några gånger

Hua, nu kommer jag på en sak, den här hemska nupparen (som gjorde undersökningen på MamaMia) ringde mig och ville veta om vi har gjort fvp och varför vi har bytt mvc. Berättade det för henne och hon bad med silkeslen röst om ursäkt. Gissar nog att det var någon chef som hade sagt åt henne att höra av sig. Samtalet slutade med att hon frågade mig om hon fick ringa mig när jag fått barn för att de behövde veta om barnet var friskt eller hade DS Så absurt att man har svårt att tro att man hör rätt.

Det var så många fina bilder som jag inte har sett, Muggles och goa Moa, Piggis med A (vacker klänning!), Sweet och E, Izzie, MSW A., lilla Iris, VickeVirre, Omsans M. Mindre, Livia (trodde faktiskt att hon var mörkhårig!), Kängu (och vovvarna ), Snaily, EA, Piff och Puff.. skoj att se alla och så många bilder det har blivit!

• Frejis

Och så glömde jag bort att nämna "kanske-ska-heta-Hector". Vilken professorsblick denna lilla bebis har! Supersöt!

• Frejis

Gosnosen - roligt att se dig här och höra lite hur det går för er. Jag har nog full förståelse för att det känns konstigt att fråga vänner och bekanta om de kan tänka sig att ställa upp som äggdonatorer även om det inte skulle vara deras ägg som ni skulle få. Tror nog tom att jag själv skulle resonera på samma sätt. Det är ju jättebra att ni står i kö trots att ni inte vet att det här är det bästa för er, men det blir kanske lättare att hitta svaret med tiden? I alla fall komma till klarhet med vad man vill. En stor kram till dig!

När det gäller urinvägsinfektion och tranbärsjuice så har jag en halvskum fundering: borde inte spritintag invärtes också lindra det hela, tom bättre än tranbären? Skulle definitivt pröva det Page

• Frejis

Page - väntar med spänning på en rapport om symptomen har blivit lindrigare

Dags för en dos Gordon Ramsey, gillar den hemske kocken.

Sedan urloggning för lite sömn. Kikar in här imorgon bitti igen. Kram

• Frejis

Snaily - tandläkarbesök, usch... hoppas att det går relativt fort och smärtfritt!

Piggelin m fl - jag är i v. 18. RutinUL nästa fredag! Gissa vem det är som nervös inför det?
    Har förresten en mamma som verkar vara väldigt nyfiken på barnets kön. Hon pratade om det i flera dagar utan att fråga direkt, mer "jag undrar om det är en pojke eller en flicka, vad tror du? och så, men igår kom det äntligen fram ett önskemål om att vi kunde tänka oss att fråga vid nästa ultraljud vad det är eller ta reda på det vid ett extra UL.

Muggles - okej, jag har ju förstått att det på något sätt har med statistik att göra, men hon är... ja, klumpig var ett rätt ord.

Nancy ser ut som en leopard eller åtminstone som någon som hör till tigerfamiljen Söt och busig.

Måste nu googla på ozelot, har som Piggelin noll kunskaper om katter (och är allergisk mot dem, fast bara lagom mycket).

• Frejis

Titta, jag verkar kunna mer om leoparder än katter Nancy är ju en minileopard *läser vidare*

Tack för länken Snaily!

Svar på tråden Livets stora och små frågor