• Frejis

Livets stora och små frågor

Grattis till plusset Vickan! Hoppas att pyret nu vill stanna i magen i nio månader *håller tummarna*

Passionsblomman, trist att det inte fungerade. Vad är planen nu?

Läskigt med Livias fall, men vad bra att det inte var hjärnskakning. Håller med Vänner om att du inte ska ha dåligt samvete. Stora stödkramar

Brudsommar - det låter väldigt jobbigt med illamåendet och sjukskrivning kan vara ett bra alternativ beroende på vad du känner. När jag mådde illa kändes det som en räddning att gå till jobbet för att det var där jag mådde som bäst och nästan kunde "glömma" bort det. Men man är olika och du mår kanske så illa att det skulle vara bra att få vara hemma och vila lite.

Snaily - grattis till den håriga bebisen på fyra ben

Snart dags för kvällens hyrfilm! Kram till alla

• Frejis

God morgon!
    Tänkte precis hur det går för Lappis, men såg nyss att du skrivit att du testat negativt - fan alltså om det nu stämmer jag har svårt att tro det. det där testet visar kanske falskt minus?

• Frejis

Ett försenat grattis till Kängu och tack för förlossningsberättelsen Jag är också nyfiken på Ru`s namn, kan någon inboxa mig?

Snaily, det var världens sötaste korv, men jag förstår att ni har rätt mycket att göra och att det blir en del tidiga morgnar och sena kvällar, lite som med bebis Äter han bra då?

Snörkfröken - skoj med nya väskor. Din makes fråga till om det var så klokt med fler väskor lät som min make tycker att du kan fortsätta shoppingen eftersom det är mycket tid kvar till julrea.

Liten - hur har det gått med jobbet?

Brudsommar - hur mår du idag?

Telis - bra att illamåendet har avtagit och att du mår bra Här finns det lite kvar av den varan fast inte så mycket att det stör tillvaron.

Ego - var hos BM i tisdags och lyssnade på hjärtat och kollade storleken på minstingen mm. Hjärtljud 138 (hade 155 och 144 tidigare, har de kvinnliga könsorganen börjat avvecklas eller...? samt tre veckor större än vad det borde vara. Det ser ut att bli en stor bebis, närmare 4 kg om det fortsätter så här och snart behöver jag en kärra för magen

• Frejis

Lappis - trist om testet visar rätt, men det kan ju vara för tidigt eller visa fel. Jag vill inte vara rationell idag när det gäller sådant...

FB - jag är där, men vet egentligen inte varför. Lägger aldrig ut några bilder, bara för att allting sparas för evigt om det ligger på nätet. Sedan har jag inte heller uthålligheten som krävs för att vara aktiv på FB, är nog lite för lat helt enkelt

• Frejis

Muggles - nästa födelsedag på en torsdag... noterar detta

Jag har saknar er också trist att jag inte kunde träffa alla i söndags, men det blir kanske fler tillfällen. Det skulle faktiskt vara skoj med trådens storträff, tänkte på det när Brudsommar skrev om skärgården

• Frejis

Lappis - det låter märkligt med alla symptom och kroppen som luras så här. Det borde rimligen finnas en förklaring varför det som händer händer.

Brudsommar - vad vägde Iris när hon föddes? Glukosbelastning, är det någon särskild provtagning?

• Frejis

Heej Koko! - vi får väl stämma träff på Danderyds sjukhus i slutet av augusti alt början av september

Nu ska jag ta en minipromenad på stan tillsammans med min mamma medan skräcködlan myomet tillåter det. Kram till alla

• Frejis

God morgon

Muggles - jag tror också på nidblödning, den kan ju komma tidigare än efter en vecka. Tycker att det stämmer perfekt överens med ÄL som har varit

Rosenrot har annars en trevlig uppiggande bieffekt som passar utmärkt en mörk höst/vintermorgon jag märkte annars ingen skillnad, men kan tänka mig att ta dem bara för att bli superpigg.

Lappis - det låter faktiskt konstigt, det här med att tanten är så sent. Jag fortsätter hålla tummarna bara ifall...

Är också som vanligt sugen på hundvalp och det hjälper inte att se Snailys bedårande korv. Kaninen har dock blivit en rätt så bra hundsubstitut

Brudsommar - söt Iris

Hör annars till dem som i princip aldrig mått illa (förutom nu då ), men blir genast solidarisk om jag hör hur någon kräks eller känner lukten. Så att om jag hade suttit på samma plan som Lappis eller Ore...

Ego - här fick man vakna av sparkar i magen, typ har du tänkt äta frukost idag eller inte

• Frejis

Lappis - stora kramar till dig för att du får gå genom så mycket. Dessa tankar känner även jag själv igen och de är rätt tunga fast med biologiska barn är det precis som med annat i livet, man vet inte säkert hur det kommer att bli, men man har en bild av det, i alla fall hur det bör vara. Jag tror dock fortfarande att allt möjligt kan hända och menar det rent positivt; inga fel är trots allt inga fel och ni står också i adoptionskön. Håller tummarna och skickar mängder med stödkramar!

Vickan - tufft att må illa i den här värmen. En extra kram till dig med

Den här artikeln om sambandet mellan kejsarsnitt och barnets förändrade DNA ger jag inte heller mycket för, det låter som sjukvårdens och BM typiska ideologi om att "allt ska vara naturligt och som vanligt" Blir rätt så irriterad av denna s k upptäckt... de får väl sätta kuddar på ansikten på de barnen som föds genom kejsarsnitt så att de också får uppleva lite naturlig stress

Gud vad varmt det är idag! Det lär nog fortsätta så här fem veckor till...

• Frejis

Fosterbarn kan adopteras efter att de har varit hos samma familj i tre år. Om jag minns rätt diskuterade man i början av året att göra det lättare att adoptera svenska barn för att nu är det rätt få som adopterar. Inte så konstigt när det inte finns så mycket information om det heller.

Telis - häftigt med inskrivning på bröllopsdagen. Ska maken följa med?

Brudsommar - lycka till med den nya kissen

Svar på tråden Livets stora och små frågor