• Frejis

Livets stora och små frågor

Jättestort grattis till plusset Liten, Mindre och Pappa2010

Stora kramar till Lappis och Nenne fast den här scaefen och cabben skulle jag gärna byta till just nu...

Mrs_B - trist med bråk före semestern och att maken verkar ha andra behov än övriga familjen hm, du skulle kanske föreslå att du går ut med tjejerna en (eller ett par) kvällar sådär för omväxlingens skull?

Brudsommar - intressant med katternas olika personligheter, hoppas att den nya kattdamen går igång så småningom och visar intresse för omgivningen.

Skönt med lite svalare väder. Det känns nästan förbjudet att säga så, men jag börjar bli trött på den här enorma magen och att vara rätt så rörelsehindrar; innehållet är det däremot ingen fel på och tas gärna emot i augusti i stället för oktober. Så mycket större bebisar får nog inte heller plats eftersom jag lär spricka då.

• Frejis

Brudsommar - ser att ni också har bråkat, trist ni behöver kanske som Lappis säger lite mer egen tid och en del av semestern för er själva?

• Frejis

Undrar hur mycket en kvinnas mage egentligen kan expandera Min mage börjar dessutom bli sned eftersom bebisen håller till på ena sidan och det stora myomet på andra. Det känns som ett spännande "projekt" det här, fem veckor kvar till tillväxtUL. Vill annars ha ett vanligt liv, med tuffa träningspass och jobb (termiter i byxorna som halkar ner mao )

Just ja, Koko skulle ju på UL idag, väntar otåligt på en rapport och hoppas att det går bra.

BS - det löser sig kanske på så sätt som du säger, genom att ni är kvar och maken åker hem. Jobbigt annars med bråk över de s k småsakerna för att de dyker upp när som helst. Min mamma är ju här och det var "spännande" i värmen då hon vill öppna alla fönster medan maken ville ha dem stängda och så stred de för var sin teori och försökte övertyga MIG om att var och en hade rätt. Just i söndags ville jag faktiskt flytta... men smällde igen dörren och gick ut i stället. Den markeringen räckte för att nu har de enats om att ha på så sätt de vill i sina rum Och jag är nöjd så länge det är tyst

• Frejis

Muggles - var sitter utslagen?

Det kan ha med kläderna att göra, själv fick jag värmeutslag nu (just med röda kliande knottror) som tycks vara koncentrerade där kläderna har suttit, dvs över magen och benen. Hjälpte att smörja med fet kräm.

• Frejis

Muggles - frågade min mamma som är hudläkare och hon sade att det kan vara en allergisk reaktion och att utslagen kan smörjas med fuktgivande oljig kräm för att lindra irritationen (och att hon inte kliar sönder dem). Fast det är svårt att bedöma vad det är utan att se det. Ni har kanske någon bra doktor på BVC som kan titta på Moa?

• Frejis

EA - hoppas att det inte är tant och att det finns en annan anledning till de ömmande brösten

Mer eller mindre tänd, vad är det? Tror nog att jag återkommer nästa år med mer handfasta kommentarer i den frågan.

Dags för min bantarlunch måste gå tillbaka till de mer sunda matvanorna, mest för att inte spricka. Adjö dubbla portioner med grillat kött och potatissallad samt äppelpaj

• Frejis

Stort grattis till Muggles med familj Jätteroliga nyheter

Jag funderar också på Page och om det är någonting som har hänt. Hoppas att hon så småningom kommer tillbaka hit.

Jag vill också vara med imorgon. Är det någon som vet om det är tillåtet att ta med sig hundar in i Sturegallerian? I så fall skulle vi ju kunna vara där om ingen kommer på ett bra ställe med markis (och platsgaranti för oss där

• Frejis

Skickar stödkramar till Tinga, det verkar vara oerhört jobbigt med killarnas ätande (och mycket mycket annat förstår jag), men det låter ju ändå positivt att de äter näringslösning. Då är de ju ändå på rätt väg och blir större och starkare.

Brudsommar - såg en bild på katterna som ju är jättesöta. Väldigt vackra färger hoppas bara att de kommer bättre överens med varandra så småningom.

Lappis - det jobbigaste är ju att inte få veta vad det är för fel för att då är man tankemässigt och emotionellt på något sätt kvar i processen, i bearbetningen. Jag tror (obotligt optimistiskt) dock att det innebär att ni ändå kommer att lyckas själva, att det är en tidsfråga tills ett tillräckligt kraftigt ägg "rullar ut" och ett embryo under gynsamma omständigheter bildas. Skickar en extra kram till dig med!

Vickan - hoppas att det blir bättre med illamående snart. Det låter väldigt jobbigt!

• Frejis

Ett försenat tack för den trevliga lunchen och sällskapet. Det var jättekul att träffa Snaily och Korven och jag hade lite samma tankar som Koko, jag kan också känna att jag antingen pratar för mycket eller för lite. Men men... så är det väl här i tråden också

Snaily, hoppas att det går bra på utflykten och att det blir lite uppehållsväder. Inte så enkelt att pricka in de rätta dagarna för aktiviteter i skärgården i förväg, den svenska sommaren har ju inga positiva garantier

BS - grattis till bra resultat på KUB och att det är en bebis i magen (för att det är det väl, antar jag?)

Lappis - nu är ju er resa och semestern riktigt nära, hoppas att det blir riktigt lyckat och att du kommer att få njuta av det goda livet. Tycker att sådant (just en sådan resa som ni gör) är väldigt bra för att få perspektiv på saker och ting.

Snorkis (& andra) - fy för kommentarerna, trist

Vickan - som många andra har skrivit tror jag att det bästa är att köpa mammabyxor i din vanliga storlek. Grattis till att ha passerat v 8 och hoppas att illamåendet så småningom avtar.

För mig återkom också illamåendet i några veckor senare i graviditeten (som för Koko - heeej ), men nu verkar det ha avtagit. Bara för att jag skriver det kommer det säkert tillbaka igen

• Frejis

Ore - lite avis att du fortfarande kan ha dina vanliga tights för att här har vi spräckt alla sf-mått och annat för länge sedan.

Svar på tråden Livets stora och små frågor