Blääää för mera blod Nenne, skit också!! Hoppas att du och maken kan finna styrkan att "bryta ihop och gå vidare"! Stora kramar!!
Förstår att BT fortsatt trassla eftersom det inte var så mycket för mig att läsa ikapp!
Ego - varning - långt:
Blödningarna höll sig på spottingsnivå idag, tills en timme före gynbesöket då det kom lite färskt blod, men sen har det minskat igen, seeeegt. Ingen blodtsunami som sköljde över doktorn alltså
Var kräkfärdig av nervositet när vi till slut kom fram till gyn och väl där fick vi sitta och vänta i en halvtimme. Hade förstås inte behövt vara så nervös, för läkaren var jättetrevlig och verkade väldigt rutinerad på det här med barnlöshetsutredningar. Höll på att börja grina när vi klev in på hans kontor där en vägg var helt tapetserad med foton på barn som hans patienter fått - känns helt overkligt/osannolikt att vi nånsin kommer lyckas.
Jag fick göra ett (jättesnabbt) VUL och sen var det makens tur att ligga i gynstolen och få testiklar och prostata undersökta. Det såg INTE ut som en PCO hos mig (så bra var du inte, sa doktorn) men däremot fanns det många små äggblåsor, vilket kan vara bra? Livmoderslemhinnan borde vara tjock och mumsig nu men det var den tyvärr INTE, snarare ganska tunn och omogen.
Troligtvis är det nåt fel med min ÄL, precis som jag misstänkt.
Jag ska börja med Pergo NÄSTA cykel, av nån anledning jag inte riktigt förstod så var det inte bra att göra det denna cykel eftersom han såg en stor (onormal?) gulkropp på VUL. Denna cykel dag 2-4 (typ måndag) ska jag iväg och ta blodprover (FSH, LH, prolaktin och sköldkörtelhormoner). Nu har doktorn semesterstängt 2 månader så utredningen får fortsätta efter sommaren med spermieprov, kontrastus av äggledare med mera. Får antagligen vänta 2 månader på mina blodprovssvar också, drygt.
Han också tyckte vi skulle ta en paus från ÄL-testandet; jag tycker egentligen inte det känns så stressande att hålla på med dem men funderar på att ta en paus denna kommande cykel då jag ändå inte ska äta Pergo och troligen inte har så stora chanser till graviditet.
EA - fick tyvärr inget klockrent svar på det där med spottings, mer än att han tyckte inte det är normalt och om man som i mitt fall har de i ca 3 dagar innan mens och en smygande start av mensen så innebar det oftast att nånting är fel - nån rubbning av ÄL eller gulkroppsbildningen.
Känns positivt att utredningen har börjat och att det finns grejer att prova, men negativt att jag inte verkar funka som jag ska
Sen firade vi med middag på en trevlig restaurang, supergod mat.