Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Livets stora och små frågor

Massor av gånger har jag inte fattat förrän alldeles för sent att min pojk visst hade hög feber. Man känner sig hyfsta korttänkt och får rå-ångest för att man blev irriterad på gnölet. Kanske är det för atg de ändå ofta verkar såpass piga som man inte fattar. Hade jag haft 39,5 hade jag legat golvad ju.

Izzie skrev 2009-06-18 14:06:45 följande:
    Telis - Tydligen är det de snabba temperaturskiftningarna som de inte klarar av. Kramper är vanliga när febern antingen är på väg upp eller ner. Matilda hade 39,5 när vi kom in, så hon hade ng haft rejält med feber utan att jag fattade det. Hon är verkligen ingen gnällig unge, så jag borde fatta att det är nåt när hon gnäller. Får så dåligt samvete ibland. Det är inte första gången jag har missat att hon har feber...Passionsblomman - Nä, kaxig är det sista man är. Jag har en hel del sjukvårdsutbildning via jobbet, men man blir ändå så rädd när det är ens egna barn.
  • passionsblomman

å herregud!
    kängu skrev 2009-06-18 14:39:05 följande:
    Muggles: "Yngre kopierar direkt, äldre måste kanske trycka på förminskningen först" *asgarvar*
  • passionsblomman

Det är de svartaste moln jag sett som rullar in över sjön nu
    Det blev alldeles mörkt härinne!

Idag har jag handlat på apoteket för...

...1700 spänn!

Men, då har jag nyinköpt hela husapoteksbehovet gällande bandage, plåster, kompresser, sårsalva, sårtvätt, etc
    Dessutom solskydd i olika siffror, våtservetter, avmaskningsmedlel och fästingmedel till katterna-oj vad det kostade många kr, och så var det SB12, nya tandborsthuvuden till eltandborstarna och värktabletter...

..ja och så ett graviditetstest då också.

214 kr i rabatt fick jag och an jädra massa pluskundspoäng. Det är så en liten tant känner sig rätt nöjd ändå.

• passionsblomman

Ja det är värst vad de halkar ut lätt..

Telis skrev 2009-06-18 15:58:16 följande:
    Lappis, ja jag hade tänkt gå hem men så kom jag på att jag hade glömt stoppa upp min eftermiddagsvaggis. Nu har jag gjort det så nu måste jag sitta kvar ett tag så att den inte halkar ut igen.
  • passionsblomman

Telis, tack ska du ha! Jag får se när jag slår till och kissar på den där stickan.

Och jo, de ringde och de skulle vara två ggr/dag och dessutom visade det sig att jag ju inte gjort hela uttaget, vilket jag trodde, så jag har gott om dem nu härhemma!

• passionsblomman

Nu gick det åt helvete med min tårtbakning IGEN! Vad ÄR det här! jag är BRA på den här tårtan i normala fall...

Nu får det bli bara jordgubbar och grädde imorgon-UTAN tårta.

Ja, nästan 2000 pix på apoteket!
    Fast bara det där fästinmedlet till katterna kostade fasen 322 kr!

• passionsblomman

Blomspruta med vatten i , hårdaste strålen, 'pjtt pjtt'
    Har aldrig tagit mer än att spruta på dem två ggr. tredje gången hoppar de ner när de ser en sträcka sig efter sprutan och eftersom man sagt "nej" alla gångerna räcker det sedan med bara "nej" oc sedan vet de.
    Så har i alla år funkat hos mig.

BrudSommar2006 skrev 2009-06-18 20:54:25 följande:
    Bah, hur får man den busiga kissen att sluta hoppa upp på köksbordet och slicka på maten! Man får vakta sin tallrik med näbbar och klor och lyfta ner honom ungefär var tionde sekund, det blir rätt tröttsamt om man sitter ett tag. Nåväl, hoppas att det går över, har faktiskt inte haft sådana problem med någon katt tidigare. Maken åkte precis iväg för att handla lite, han undrade vad jag ville äta i helgen. Jag kom inte på nånting faktiskt, suck. Får väl leva på filmjölk medan de andra äter korv...
  • passionsblomman

Sweet: det var en underbart målande semesterbeskrivning! .-D

Jag är botad. Jag stannar här i hällregnet-jag kan inte ens beskriva hur det vräker ner här nu!

Jag är SÅ glad för alla hållna tummar vill jag bara säga.

• passionsblomman

Vet Vickan det själv då

sweetstreet skrev 2009-06-18 21:25:30 följande:
    Passionsblomman!Mina tummar hålls hårt! För dig och lappis.Sedan för vickan vet jag ännu inte eftersom jag aldrig förstått vilket resultat hon vill ha.Så där tror jag att jag håller stortårna för att resultatet blir BRA oavsett vad det nu blir. Alltså att HON blir glad oavsett om det blir plus eller minus...
  • passionsblomman
    BrudSommar2006 skrev 2009-06-18 21:59:27 följande:
    Baaahhhh! Nu fastnade kissen med ena bakbenet i vår hopfällbara gästsäng vi har ståendes i gästrummet sedan makens föräldrar var här förra veckan och är halt igen! Han skrek som sjutton men sedan kom han visst loss själv innan maken hann fram. Själv satt jag här nere med hårtorken på och missade all dramatik. Jaha, nu är han halt igen, fast på ett bakben den här gången, fasen vad skadebenägen han är, undrar om han kommer att överleva sommaren.
Svar på tråden Livets stora och små frågor