• _koko_

Livets stora och små frågor

Ore igen - Ångugn var också nytt för mig, men de var inte billiga du! Men å andra sidan kan man ju köpa en aga för 100 lök också.

• _koko_

Ååååh, förlåt!! Jag lovar att sluta prata ugn bara ni kommer tillbaka!!!

Page, förresten, har slarvat bort burkarna! Skickar ett cerat så länge, det ska vara samma innehåll, så det borde fungera lika bra.

• _koko_

nenne - Fniss, som en gris, jo jag tackar!

När vi åkte in till gynakuten i vecka-vad-var-det-nu för att jag fick så ont i magen hade det hettat till lite strax innan. Vågade jag erkänna det när läkaren frågade om jag hade gjort något speciellt? Såklart inte... Det SKA ju inte kunna påverka, men jag kan ändå tycka att det är ok att maken din är så försiktig med dig.

• _koko_

(och jag kunde inte ens tänka på dylika aktiviteter ett långt tag efteråt eftersom jag hade blivit så rädd)

• _koko_

*Vinkar frenetiskt till sweet*

Åååh, ett år sedan... Vad otroligt fort tiden går, men samtidigt känns det så länge sedan också... Kram!

• _koko_

Nu ska jag sluta spamma tråden så ni andra vågar er in igen.
    Sonen och sambon väntar där hemma.
    Hörs i morgon!

• _koko_

Tjohooo! Koko slajdar in efter en god vitlöksdoftande lunch! Snart bär det av till BM, som ska få en liten utmaning att ta hand om mitt knäppa psyke. Är så konstigt att vilja stänga in sig SAMTIDIGT som jag vill vara social...? Nåja, får jag häva ur mig det lite blir det säkert bättre.

nenne - Tummar och tår hålles i tysthet.

Frejis blev inlagd igår, får kanske åka hem idag. Hälsar till alla (jag har hälsat från er också)!

lappis - Tänk vad fort det går!

passionsblomman - Nyfiken på vad du vet om första blomman efter kattbilderna i ditt galleri! Tror jag har en sån hemma (har glömt vad den heter), det blir en lång tunn stängel med några blommor på varje sommar. Sen vissnar den ner och jag glömmer den till nästa vår. Vi planterade till och med en annan blomma i samma kruka i höstas ovanpå den här knölen eftersom jag glömt bort att den fanns där, men den kom upp nu i våras ändå!
    (jag hänger fö bara i den här tråden, skrev lite mer allmänt för 3-4 år sedan, men har varken intresse av eller tid för det längre)

sweet - Vilket dilemma ni lever mitt i! KRAM!

telis - Tillväxtul får man alltid om man gjort ivf, men inte annars. Då är det precis som kängu säger bara när man ser en avvikelse under graviditeten.

• _koko_

Oj, vad klämkäckt mitt inlägg blev! Det var inte riktigt meningen...

• _koko_

Herregud, lappis, är jag verkligen käck?? Vet inte hur jag ska ta det riktigt...

passionsblomman - Aha! Ja, det låter bekant... Tack!! Köpte den på trädgårdsmässan för några år sedan och är så fascinerad av att den kommer igen varje år utan att jag gör något med den. Vet du förresten hur det är med katter och giftiga växter? Vi har t ex en jättestor gullregn i trädgården och nytillskottet (vår kattunge) älskar att leka runt/i den. Att äta ärtorna från gullregn är ju giftigt för människor, men hur är det med katter?

• _koko_

lappis -

BS - Skönt att illamåendet ändå är "under kontroll", det måste ju vara stor skillnad mot förra gången?! Jag undrar också över det här med djurförsäkringar. Vi har alltid haft agria till våra katter men tycker de börjar bli vansinnigt dyra, men det har kanske de andra bolagen också?!

Page - Grattis till hunden!!!!!!! Åh, vad härligt att ha det att se fram emot. Så roligt att du skriver med norska tecken förresten, jag läser hela inläggen på norska pga det och det låter skitroligt i mitt huvud.

MSW - Diskmaskiner är roliga saker för små barn... Och katter, häromdagen hittade vi kattungen i diskmaskinen när vi skulle stänga luckan efter urplockning. Vi förstår fortfarande inte hur det gick till (vi märkte inte att han hoppade in TROTS att han har bjällra på halsbandet just nu för att vi ska veta var han är när han är ute)?!!

Har messat lite med frejis som verkar vara vid gott mod trots allt. Min snyggdoktor är visst inte kvar på avdelningen tyvärr, men det fanns iaf någon läkarkandidat att vila ögonen på.

EA - Bomber och granater! Vilken sketen cykel du har.

Just det, höll på att glömma! BM-besöket gick jättebra. Fick gnälla av mig och känna att allt jag känner är ok och jag behöver inte be om ursäkt för det.
    Denna bebis är hur livlig som helst och jag fick ligga länge innan hon hade lyssnat färdigt på hjärtljuden (som hon avrunade till 133, men de varierade massor uppåt). Conny var också väldigt rörlig, men han låg stilla med kroppen och boxade med armar och ben på ungefär samma ställe hela tiden, den här bebisen snurrar runt och sparkar överallt känns det som. Dock med huvudet ner just nu, stanna gärna där.

Åh, det känns faktiskt mycket bättre nu, stort tack till min urgulliga barnmorska!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor