• Ore

Livets stora och små frågor

Nä, han är en amöba. Eller amöbabajs eller nåt sånt... Många anledningar till det, som jag inte gärna skriver på ett öppet forum...

• Ore

Ååååh, fick precis höra att de hittat tre kattungar i en vagnslast som precis kom till oss via järnväg... En av kattungarna verkade pigg, de andra orkade i alla fall självmant sörpla i sig massa vatten - hoppas de piggnar till. De var litet hängiga (och vem skulle inte bli det inlåst i en vagn i värmen i flera dagar...?) Usch, får flashbacks av kattungarna som någon verkar ha dumpat i skogen och som dök upp hos mina föräldrar förra hösten. 3 st under loppet av några dagar - alla dog ganska snart. En verkade vara pigg och normal, men dog sedan helt plötsligt...

Hur som helst, djurskyddsföreningen (eller vad de nu heter, de som tar hand om övergivna djur) var här och hämtade dem... Så de är väl omhändertagna

• Ore

EA: Trist med tant i antågande... KRAM! Men om akun tror på effekt till nästa gång så håller jag tummarna för det. Minns jag fel eller hade ni tänkt söka hjälp efter sommaren annars?

gosnosen: Hurra för att ÄD-kön inte är så lång OCH för den privata donatorn Hoppas, hoppas att det går lika bra för er som för Telis med make, när det väl blir dags.

Vickan: Mitt illamående gav med sig betydligt i vecka 13, mådde litet illa någon dag vecka 14 också, men sedan ingenting... Så det behöver inte gå fram till vecka 18!

Och apropå symptom så är jag nu helt säker på att jag har känt pyret fladdra omkring i magen! H*n har sina faranden ibland

BS: Billabong ska du definitivt prova, köp någon flaska och ha på kylning för att bara ta fram den en dag när du inte mår så illa

• Ore

Japp, FREEEEDAAAAG, och din gottepåse lät väldigt läskande muggles. Men jag får nog hålla mig till Billabong...

Tror också att Tinga är ute på sin Europaturné med familjen. De skulle väl vara borta 3 veckor, eller minns jag fel?

• Ore

EA: Tycker nog inte heller att ni ska avboka eller flytta tiden, om det skulle vara så att de hittar något så kan ni ju spara litet pengar på att skippa akun Och hittar de inget så kan man ju ändå dra litet på eventuella åtgärder...

Hmm, vad neggo jag lät nu då... Jag hoppas verkligen att akun hjälper, men det skadar ju inte att ha ett kvitto på att de inte hittat något annat fel

• Ore

Tinga: Usch, det låter otroligt jobbigt... Hoppas att Piff kryar på sig snart, och att Puff kommer ur sitt "vägra äta puré"-trots snart. Tycker ni tänker helt rätt angående maten i alla fall, det är ju inte näringslösning som de ska leva av i flera decennier framöver...

Styrkekram till er!!! Och du får gärna titta in här och "gnälla", även om du inte hinner engagera dig i vad andra skriver just nu...

• Ore

Schloss boosenburg noteras, ska ta en sväng förbi systemet idag, för som koko verkar ha stenkoll på så vankas det möhippa i helgen även för mig Jag var också på möhippa förra helgen, och för fyra veckor sedan, och på måndag börjar planeringen för nästa möhippa. Men när den möhippan är över så ska det vara klart för i år (såvitt jag vet nu)

muggles, din retsticka, jag blir sugen på allt du skriver om ju! Får nog skriva upp mig på samma "hobby-alkis"-lista som Vickan, saknar alkoholhaltiga drycker något fruktansvärt. Bara tanken på en kall öl, eller ett kallt glas vitt... Men som tur är så vet jag ju att Billabong duger rätt så bra, så det ska bara fyllas på i kylen

Här ser jag för övrigt inte skymten av något enda åskmoln... Termometern som står vid det öppna fönstret i mitt kontor visar 31 grader, och jag håller på att smälta bort!!!

Hoppas kunna avsluta jobbet snart och åka hemåt, och förhoppningsvis få ett nytt baderbjudande idag. Igår tackade jag nej till att åka och bada, för att jag bestämt ett gympapass - jag är nog inte riktigt klok... Iofs är maken störtförkyld i värmen så han mådde nog bättre av att ligga hemma och vila

• Ore

Ingen fara muggles Blir bara grymt sugen, men det har jag varit ett tag nu...

• Ore

EA: Jag skulle inte vilja byta bort bebismagen mot någon alkohol överhuvudtaget, så det är inte så illa ändå Alltid bar att ha litet perspektiv på det hela

Vickan: Bra jobbat, när jag var som mest illamående kändes det tillräckligt betungande att resa sig upp ur soffan för att hämta litet salta kex att knapra på

• Ore

Page verkar vara avregistrerad... Tror att det var det som snaily undrade över...

Låter som en trevlig semester, snaily! Fortsätt njuta

Maken visade en långtidsprognos för temperaturen, och till hans stora glädje ska det inte bli lika varmt i veckan..:? Bra för små nyfödda killar, och illamående gravida kvinnor

Nu ska jag göra mig i ordning för släktkalas...

Ha en trevlig kväll!

Svar på tråden Livets stora och små frågor