• Oupsie

Livets stora och små frågor

Jag ska återgå till operation "Få mitt liv i fas med min ålder" nu.

Tänkte bara på en sak angående hunddiskussionen igår. Page, personligen tycker jag väldigt mycket om Eva Bodfälts "Kontaktkontraktet" och Memea Mohlins "Från uppmärksam valp till tjänstvillig hund" eller "Inkallning är så mycket mera". Ifall du vill läsa lite böcker innan hunden kommer. De kostar strax under 200 kr st på tex adlibris.

• Oupsie

Hej allihopa,

Wow, ett pickande hjärta på vul. Tänk vad häftigt att man kan se det, fast de är så småååå. Grattis Telis!

Själv har jag mensvärk, är snuvig, och måste göra en massa trista, tråkiga saker idag. Men det är väl bara att ta sig i kragen och sätta igång.

Vad skönt att du fått en akupunktörtid, Lappis.

BS, vad mysigt med en liten kattunge

• Oupsie

Det var ett jättegulligt hus, Lapinette. Köp det!

• Oupsie

Snaily: Korven är ursöt! När är det han ska flytta hem till er?

Såg att ni diskuterade bäddar och valptänder för någon dag sedan. Jag tror aldrig att man kan veta vad valpen bestämmer sig för att tugga på. Vissa gillar bia-bäddar, andra gillar tofflor. Vissa valpar tuggar snällt på leksaker och tuggben. Vår hund tuggade gärna på saker men just sin säng har hon låtit bli. Vi köpte en sån där plastsäng som man lägger en dyna/filt i bara för att vi blev varnade att de kunde tugga på mjukare bäddar. Vi köpte en sådan här kudde från Ikea www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40114537 och toffsarna i hörnen tyckte hon var smaskiga att tugga på...

Jag har en fråga till dig Snaily, tycker du att man bör ha cortison hemma under sommaren, med tanke på risken för ormbett/insektsbett? Vissa säger att man ska, medan andra säger att det inte spelar någon roll utan man ska se till att komma till veterinär så snabbt som möjligt istället.

Förresten, för att bli uppfödare så måste man nog vara lite galen, eller så kommer det med tiden Bli inte lika galen som "vår" uppfödare bara...

Lapinette, om du blir gravid? Är du inte rent tekniskt redan gravid? Håller tummarna för dig hursomhelst . Trevligt med en Kalifornienresa. Jag vill också dit... Ska ni åka runt och se er omkring?

BS: Stackars kise, men det går förhoppningsvis över tills imorgon.

Man blev ganska sugen på mat när man läste AM:s meny. Smaskens

• Oupsie

Tack Snaily, vi får nog räkna oss som hyfsat nära veterinär. Även där vovven är nu. Vi ska snart åka iväg på semester så nu är hon hos mina föräldrar. Känns jättetomt i lägenheten...

Liten, hoppas verkligen att du får jobbet du vill ha. Kan tänka mig att det känns frustrerande att inte veta.

Förresten Snaily, ska bli kul att se om du gillar Memeas bok, den är en av mina favoriter när det gäller hundböcker. Micki Gustavssons bok har jag inte läst. Läser hennes artiklar i Hundsport ibland men jag får inte ut så mycket av dem, men i en bok kanske det är lättare att förstå hela hennes koncept än i enstaka artiklar. Recensera den gärna när du läst den

Snorkfröken, du har ju försökt, det är modigt!

• Oupsie

Liten med Mindre skrev 2009-06-16 09:32:21 följande:

Lappis - det låter som en "enkel" procedur med adoption från Sydkorea, jämfört med Kenya som det stod om i tidningen. Hugaligen - måste bo i landet 6-12 månader.
    Jisses, 6-12 månader , vem har möjlighet att göra det?

Sydkorea låter ju snabbt och bra i jämförelse

Kängu, när är det du är beräknad att föda? Var det denna veckan?
  • Oupsie

Gud vad spännande Kängu!

Nu måste jag gå, har massa saker att göra innan vi ska åka. Stress, stress, stress... Men när vi väl är iväg, då ska jag bara ta det lugnt och njuta av att inte göra några "måsten".

Ha det bra tjejer! Får se när jag hinner kika in här nästa gång.

• Oupsie

Hej tjejer!

Har inte hängt med så bra nu när vi inte är hemma. Vet inte om jag ska lägga energi på att gå tillbaka och läsa allt heller

Såg att Vickan har plussat. Grattis! Förstår att det kan kännas läskigt men jag hoppas att du, precis om Ore säger, kan få vara glad över att du är gravid också. Jag hoppas verkligen för din och din mans skull att det här är tredje gången gillt.

Ore: Jättesnygg klänning!

Nu ska jag backa några steg och kolla mer vad som har hänt...

• Oupsie

Oj, såg att det varit lite deppigt i tråden här idag . Kram till Passionsblomman och Nenne. Vad tråkigt att du testade minus Passionsblomman.

BT är jättesegt för mig här. Vet inte om det är sajten eller om det är den här uppkopplingen som inte är den bästa. Så jag har nog missat att läsa en hel del för alla sidorna laddade inte ner. Jag tror att jag ger upp nu och går till poolen och solar lite istället. Om jag vågar... med alla silikonstinna tjejer...

Vickan, vad är det du jobbar med förresten? Det låter lite spännande även om du verkar ha det jobbigt på arbetet just nu.

• Oupsie

Godmorgon tjejer!

Stort grattis till Kängu!

Liten med Mindre skrev 2009-06-24 08:15:07 följande:

BS - tycker också det verkar tjusigt med spypåse i 6000krs väska.
    Ska man kräkas kan man göra det med stil
Svar på tråden Livets stora och små frågor