• Mrs  B

Livets stora och små frågor

Nu är maken äntligen hemma!!!!

Hämtade hem honom vid halv fyra. Han fick en stelkrampsspruta och har pencillin med sig hem. Ska göra något balanstest till och någon koll på vårdcentralen. Annars inget mer.
    Men de var väldigt fundersamma till hans låga vilopuls. Men kom fram till att han bara var vältränad.
    Annars har de inte hittat något.

Lappis
    Hur låg/hög är din vilopuls, du som också tränar mycket?????
    Lycka till på onsdag och gör som AM sa, skyll på kräksjukan då vill ingen komma i närheten av en.
    Blir det syskon av de äggen som är kvar eller????

BS
    Redan 2 års kalas.....oj vad tiden går.
    (Fast Max blir ju 5 år i dec.....)

Liten
    Nej, tyvärr ingen skorv här.

• Mrs  B

Hej hopp i galopp!!!!!!!

(för så känns det just nu här....)

Har nu skickat iväg min sista rapport för denna terminen i min svensk kurs och det känns sådär. Jag var jättenöjd till en början men upptäckte sen att jag hade 500 ord för mycket!!!!!!!
    Så det var bara till att radera och läsa om och om igen....
    Men nu är den ivägskickad och nu väntar jag bara på mina resultat som är kvar och mina 15 poäng i svenska.

Tack för alla tankar och kramar angående maken!!!!!
    Han är hemma idag och jobbar lite då och då, hopplös som han är. Kan verkligen inte bara ta det lugnt och det hjälper inte att jag tjatar.
    Dessutom är det årsdagen då svärfar dog och det gör ju inte saken bättre. Ska åka en sväng till kyrkogården när makens bror slutat att jobba för dagen.

Angående kvalitéer så har Max tjockt hår med början vid 2 års ålder och Malte har just nu tunnare än tunnast. Har inte klippt honom en enda gång.

Ore och Liten
    Maken har en vilopuls på 40 (precis samma som Gunde Svan) och det var det doktorerna tyckte var konstigt och reagerade på första natten han sov på sjukhuset.

Vänner
    Tummarna hålls!!!!!!!!!!!!

Muggles
    En stor kram angående tanten!

EA
    Blev det aukupunktur i K eller L?????
    Hur gick det och hur kändes det????

Ska snart hämta barnen så jag får läsa och kommentera mer sen.

• Mrs  B

Håller på att läsa ikapp nu när middagen är överstökad och Malte sover....

Angående förlossningar:
    Har fött mina barn på samma ställe här nere i Skåne.

Max = (BB) låg jag i en "sal" där det fanns 4 sängar. Men jag hade bara en granne (fast olika eftersom jag tvingades stanna i 6 dagar). Funkade ok med grannarna men de tyckte nog inte att det var så roligt med oss eftersom Max skrek dygnet runt (fick ingen mat för jag hade ingen och personalen ville inte ge ersättning på flera dagar )

MF = Fick ett eget rum men födde i korridoren

Malte = fick ett eget rum men fick dela toalett med grannen och dusch med alla andra. Låg då på en egenvärdsavdelning.

Patienthotell finns inte alls här.

• Mrs  B

AM
    Mysigt med skolavslutning.
    Det har jag på fredag.....

• Mrs  B

Hej nenne!!!!
    Ja, jag undrar också varför det ska vara så svårt att ta det lugnt.....
    Men skönt att ha honom hemma iaf.

Vi kanske ska fråga de andra här i tråden som tränar mycket?????

Jag har också mitt tilltalsnamn som andra namn och det har gått bra ibland och sämre andra gånger. När jag var på sjukhuset i Paris fick de inte alls ihop det med mina namn så jag fick heta båda två som ett dubbelnamn.

• Mrs  B

snaily
    Ska hälsa maken från dig att han ska ta det lugnt!!!!!
    Det kanske hjälper om någon annan tjatar.

Cicci
    Tycker ni ska välja Lousie. som tilltalsnamn.

EA
    Om det hjälper med aku. så hade jag lagt de pengarna. Och jobba ska man ju göra resten av livet.
    Jag hade mycket nålar i ansiktet när jag gick på aku. och visst var det lite obehagligt ibland när de vred på nålarna men det gäller bara att koppla av så går det bättre. Gör som Lappis och försök sova.

Ska kolla mitt konto och se om jag också har fått lite pengar.

• Mrs  B

Maraton inlägg från mig......

Dricker vin och firar att maken är hemma, middagen blev supergod, Malte sover, Max och maken tittar på film och sover och jag sitter här med massor av tid över.......

Vad ska man göra???????

Har fått pengar på kontot och nu är semestern räddad.

• Mrs  B

EA
    Är så himla sötsugen så jag funderar på att titta ner i frysen.....

Har börjat med Viktklubben igen men det funkar sådär än så länge. Måste bli av med suget bara.

Kollar på Comedy central, bra kanal faktiskt.

• Mrs  B

Lappis
    Lycka till idag!

Frullan
    Stor kram till dig! Skönt att du ska få prata med någon iaf.

Nenne
    Stort grattis på födelsedagen!!!!!!
    Vilken överraskning du fick! Kul!!!

Sweet
    Inga handbojor här tyvärr men det kanske man skulle skaffa.....????

Tinga
    Har en kompis som har näringsdryck till sin dotter (som är 7 år), men hon har börjat växa och det funkar bra. Nu är hon ju större än dina pojkar men väldigt liten till växten. Bara lite längre än Max men nästan 3 år äldre.
    Grattis till pojkarnas viktuppgång!!!!!

Skattepengar = semester och räkningar

Tyvärr blev det 2 muffins och 2 glas vin igår, fy mig!!!!!!
    men gott var det.
    Får ta nya tag idag och skärpa till mig!!!

Maken har kört till Malmö idag för service av bilen och jobb på kontoret. Känns sådär men spelar ingen roll vad jag säger. Men han har lovat att jobba hemma resten av vecka iaf.

Svar på tråden Livets stora och små frågor