Livets stora och små frågor
Järnkaminen
Jag har ungefär samma smärtor vid ÄL som vid mens.
Vissa månader värre, vissa månader bättre.
Ändrades efter jag fått barn, innan dess kände jag inte av ÄL på det sättet.
Järnkaminen
Jag har ungefär samma smärtor vid ÄL som vid mens.
Vissa månader värre, vissa månader bättre.
Ändrades efter jag fått barn, innan dess kände jag inte av ÄL på det sättet.
Muggles
När Max var bebis (eller rättare sagt upp till 3 år) sov han helkasst både natt och dag. Maken hjälpte till vissa nätter men inte fullt så många som jag ville (mycket jobb och hockey). Åkte istället hem till mina föräldrar för sömn och avlastning.
Med Malte har det varit annorlunda eftersom han har sovit betydligt bättre både natt och dag än Max någonsin har gjort. När Max har varit hemma har jag kunnat halvsova när Malte sovit och när Max har varit på dagis har jag och Malte sovit samtidigt. Men hade vi fått en Max till hade jag blivit "knäpp".
Nu när jag jobbade heltid tog maken nätterna och jag morgonen. Funkade faktiskt bra. Jag gick upp 05.30 med Malte och väckte sedan Max vid 6.30, precis innan jag körde till jobbet. Sen lämnade maken barnen på dagis vid 7.
BS och Muggles
Max kom in till oss mycket i början när han började sova i en vanlig säng, ca 2 år, men det avtog sedan. Nu kommer han in om han är sjuk eller drömmer mardrömmar.
Piggelin
Många ifrågasatte varför jag valde ett jobb 7 mil hemifrån medan min man aldrig fick ett sådant bemötande när han skulle börja pendla 1h enkel resa.
Gillar inte alls sådant.....
God morgon!!!!
Har bara läst sista sidan än....
Maken fick också penicillin för såren han hade i ansiktet nu när han trillade, men han fick även en stelkramps spruta.
Piggelin
Min mamma var dagmamma....
Vickan
Anar att du har fått ett plus, STORT GRATTIS i så fall och hoppas att det går vägen denna gång.
PB
Skickar en stor kram angående tantens ankomst!!!!
Midsommar här blev både blöt och solig. Det regnade när vi satt i uterummet och åt och var sedan soligt när vi spelade kubb, brännboll och grillade.
Igår gick jag min första golfrunda på 5 år (!!!) med maken och det gick sådär. Slog bort 6 bollar, streckade 4 hål men fick ändå ihop 19 poäng. Skönt att umgås lite på tu man hand med maken iaf.
Hej vänner!!!!!
BS
Malte lärde sig dricka med sugrör strax efter 1 år och tycker det är väldigt praktiskt.
Lappis
Oj, vad spännande det är nu. Hoppas verkligen på ett plus för er skull!
I eftermiddags har vi varit på bvc med Malte och han gick igenom "besiktningen" (18 mån) . Han skulle även ha fått en spruta men det visade sig att han redan fått den (i okt precis innan vår resa). Skönt!
koko
Har du provat Novolucol (eller hur det nu stavas)???
Jag hade det till en början med pojkarna sen gick jag över till Omeprazol, som precis blivit receptfritt.
Hade grymma besvär med Malte. Direkt efter plusset började min halsbränna.
Hej hej!!!
Tittar in en liten runda.
Kängu
Grattis än en gång och kul att få läsa din förlossningshistoria. Väldigt ovanligt namn ni valt! Släktnamn???
Koko
Trodde ni var säkra på att det skulle bli en lillebror....
Lappis
Tummarna hålls!!!!
Nyss kom maken upp och meddelade att det inte fanns så många hotellrum att boka i Örebro, så nu kollar han upp husvagn.....
oj, oj, oj, oj
Var ska det här sluta!!!!!!
Är lite för bekväm av mig för att campa, men med husvagn kanske det går bra....????
Skickar en stor kram till Lappis!!!!
Men om nu inte tanten har kommit så är det inte helt kört eller????? *hoppas*
Kämpar förgäves med min vikt just nu men det vill sig inte, så jag funderar på att köra "halvt som halvt" med maten nu under sommaren. Glass är min last.....
Trist men sant!
Gick upp 1 kg förra veckan (bla midsommar), attans för alkohol och grillat. *mutter*
Men gott är det!
Jag blir bara åksjuk om jag åker buss eller karuseller...