• Oupsie

Livets stora och små frågor

Jag gillar handväskor. Fast det är svårt att hitta någon bra tycker jag. Behöver man en är det helt hopplöst att hitta någon bra.

Har faktiskt en Mulberryväska. Inte Bayswater dock. Min kära make hade hört mig säga några gånger att "de där Mulberry-väskorna är fina". Han köpte en i present till mig och tog en väska som han tyckte var snyggare än Bayswater .

Med tanke på er diskussion för någon dag sedan om män som tänker själva/är gay, undrar vad min kära make hamnar där?

Vet inte om jag hade klarat att köpa en så dyr väska till mig själv dock... men min man och jag har lite olika syn på det där med märkesvaror. En Bayswater hade i och för sig inte suttit fel... *dreglar lite*

• Oupsie

MSW skrev 2009-06-24 08:32:21 följande:

Förra nyår när jag precis blivit med A så skyllde jag på penicillin, för typiskt nog hade vi nyår hos oss, annars hade jag juh kunnat köra! Jaja, de gick på det iaf, var inte riktigt bered att berätta för dom en vecka efter att vi hade plussat!
    Vad bra att det fungerade. Förstår att det kändes lite väl tidigt att berätta.

Själv hade jag kört på "magkatarr-ursäkten", tror jag.
  • Oupsie

Koko, det måste vara skönt att ha en "extra väckarklocka". Det måste i alla fall vara ett ganska behagligt ljud att vakna till, barnjoller?

• Oupsie

fru AM skrev 2009-06-24 08:46:41 följande:

Och min man är småsur på mig för att jag har sagt åt honom att jag INTE VILL HA dyra väskor typ Mulberry/Marc Jacobs. Han älskar välgjorda skinnaccessoarer .. låter lite gay eller kinky det med
  • Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-24 09:19:08 följande:
    hehehehehjag är varken sko eller väskintresserad. Fast jag kommer på mig själv att det vore en bra grej när man ska ut och vara fin för då passar inte gore-tex så ofta. Kanske därför vi inte får några barn? Jag ärför mycket traktor-Olga och mannen är för bögig.
    Jag gillar gore-tex också, speciellt i skor. Skor tycker jag i allmänhet är jättesvårt att hitta snygga och sköna. Men det är kanske fel på mina fötter...

Fast du har rätt, gore-tex och tjusiga handväskor är kanske inte så snyggt ihop.
  • Oupsie

Här är det mitt i natten, så nu ska jag sova.

Ha det bra allihopa! Kollar in en annan dag.

• Oupsie
    BrudSommar2006 skrev 2009-06-24 10:06:15 följande:
    Hm, kan man verkligen kräkas med stil, handväska eller inte...
    BS, du har nog rätt. Hoppas att ditt illamående går över snart. Vilken vecka är du i?
  • Oupsie

Vickan, tror att EA också föreslog "magkatarrs-ursäkten". Men det är en jättebra ursäkt. Man kan ju dessutom både bli illamående och få väldiga hungerskänslor av magkatarr så man kan komma undan med både illamående och cravings med hjälp av samma åkomma .

Själv känner jag att jag "måste" dricka för att slippa spekulationer. Var det inte Nenne som var inne på det för någon dag sedan också? Särskilt när man träffar sin nyfikna släkt...

För ett par dagar sedan var det "father's day" här och just den dagen så gick min man och jag till en bar här i hotellet. Vi ville äta lite så vi beställde bara in vatten att dricka. När servitrisen kom in med vattnet så serverade hon först mig sen serverade hon min man och sa: "Happy Father's day". Brukar man säga så? Min man blev helt förvånad och jag kände mig jättetjock. Jag vet inte om hon trodde jag var gravid? Hade i och för sig en sådan där topp som sitter lite lösare över magen. Får skylla på det Nästa gång får jag beställa något alkoholhaltigt.

Tror ni att jag också kan få reda på Ru:s namn? Vet att Kängu outade ett annat namn tidigare i tråden. Men det var ett ganska vanligt namn så jag antar att de valt något annat.

• Oupsie

Hej Snaily, hur går det med krokodilkorven?

• Oupsie

Och jag såg ditt svar när jag hade postat mitt inlägg

Ja, det är nog tur att de är så söta de små liven annars hade man kanske inte stått ut med alla deras tokryck. En överlevnadsstrategi helt enkelt

Vår hund blev helt galen ibland, övertrött. Då fick man ta upp henne i famnen och hålla henne en stund och då somnade hon. Hon hade inte riktigt tid att förstå att hon var trött när hon höll på som värst. Men nu, vid två års ålder, har hon nästan förstått när hon behöver sova

Svar på tråden Livets stora och små frågor