• Oupsie

Livets stora och små frågor

Snaily, jo det finns hopp, antagligen går det snabbare för er . Hundrasen som vi har är känd för att mogna sent. Valp hela livet

Snorkfröken, vi har i alla fall inte försökt att "skaffa" barn än så det är nog betydligt mindre jobbigt nu än vad det skulle vara om man faktiskt har försökt och det inte blivit något. För min del handlar det också om att jag gått upp några kilo i vikt den senaste tiden. Tidigare har det mest lagt sig på höfterna och rumpan på mig men nu har jag fått lite hull över magen, vilket säkert får en del att undra.

Jag tycker att det är helt normalt att bli ledsen och besviken när andra människor har fått något som man själv så himla gärna vill ha. Det är väl knappast så att du önskar henne något ont för det, eller hur. Du vill ju bara ha samma sak.

• Oupsie

Nu ska jag gå en sväng. Maken jobbar och så jag tänkte roa mig med lite shopping. Kolla på handväskor kanske...

Ha det så bra allihopa.

Snaily, jag inboxar dig.

• Oupsie

Vad tråkigt Lappis. Det skulle ju vara ett plus ju!

Vi bor i Sverige men just nu är vi i USA. Nytta och nöje för maken, bara nöje för mig . Eller ja, inte så mycket nytta i alla fall.

Det är strax efter midnatt här så vi ska gå och lägga oss nu.

• Oupsie

God morgon!

Här var det lugnt. Är det många som har semester kanske?

Så himla tråkigt Lapinette. Jag trodde nästan att det jäkla testet visade fel men tydligen inte . Jag hoppas att ni hade en bra helg i alla fall. Ni kommer att få det toppen i Kalifornien. Jag vill nog inte åka hem från USA. Har det bra här, lugnt och skönt och inga måsten . Ska ni åka till någon vin-gård förresten?

Förresten, Lappis eller Telis, (det är ni som ska till usa väl?), vi har köpt ett varsitt kontantkort här för att vi ska kunna ringa till varandra. Är det någon av er som är intresserad av att ta över dem? Men ni kommer kanske vara med era makar nästan hela tiden så ni kanske inte behöver ringa till varandra?

• Oupsie
    Lapinette skrev 2009-06-29 09:42:57 följande:
    Oupsie - självfallet blir det besök på vingårdar. Ska bl a de sista nätterna stanna i Napa Valley. Tror inte vi kommer att ha behov av kontantkort då jag inte tänker springa ifrån maken några långa sträckor.
    Trevligt! Vill också till Kalifornien... funderar på om vi kanske kan åka på en tur till Kalifornien ett par dagar när min man inte måste göra andra saker. Passa på när man väl är här i USA. Tror att jag ska föreslå det när han kommer hem.
  • Oupsie
    Telis skrev 2009-06-29 09:57:03 följande:
    Oupsie, om ni vill bli av med dom så kan jag tänka mig att köpa dom av dig. Det kan vara bra att ha. Oupsie igen, ÄD gör man när man inte har några ägg själv (sjukdom, klimakteriet osv) eller om man har dålig kvalitet på dom. I mitt fall var mina ägg så dåliga att dom inte blev befruktade.Muggles, infant car seat är det jag har hört, kanske finns andra uttryck också.
    Ah, ok. Så det är inget man får testa, om som i Lappis fall, det inte har fungerat trots bra ägg?

Ja, vi kan inte använda dem när vi åkt härifrån ändå. Har man inte fyllt på korten med mer pengar på 90 dagar så slutar de ändå att fungera. Men ni skulle väl åka i juli/augusti någon gång så då fungerar de fortfarande.
  • Oupsie

Mmm, det är väl det. Allt är dyrt om man ska göra det privat . Men det är verkligen tråkigt att det ska behöva vara så långa väntetider inom landstingen.

Jag ska kolla vad det står i papperna som vi fick till kontantkorten men jag har dem nerpackade i en väska just nu och orkar inte ta upp dem (mitt i natten ). Men jag har för mig att han i affären sa att de fungerar i 90 dagar, därefter är telefonnumret vilande i 100 dagar. Under de hundra dagarna kan man inte ringa till det numret. Men om man fyller på kortet under de 100 dagarna så börjar det fungera igen.

• Oupsie

Jag trodde att det var mest flickor som adopterades. Men det är kanske för att det har varit vanligt att folk adopterat från Kina. Tre andra par som jag känner som har adopterat har alla tre en pojke och en flicka. Dessutom har jag för mig att syskonen faktiskt är biologiska syskon.

• Oupsie

Ja, jag ska nog gå och lägga mig. Hade tänkt vänta på att mannen skulle komma hem men jag börjar bli trött nu...

Skulle ni också till Kalifornien Telis?

Svar på tråden Livets stora och små frågor