Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Livets stora och små frågor

Fortsätter tumhållning för telis.

BS - rätt av Iris att gå när hon tröttnar. Det kommer finnas nog med långrandiga evenemang i livet ändå. Måste de börja på dagis?

AM - jag ska kolla in sidan om blommor. Måste lista ut vad vår allätare inte ska stoppa i sig utöver liljekonvalj och gullregn.

Dagens dramatid - en ambulanshelekopter fick komma och hämta en liten kille som ramlat med cykeln och brutit benet i vårt motionsspår. Mindre fick se helikoptern på inflygning och när den lättade. "Acka Acka" Lite rätt att döpa något flygande till Akka. Fast lampa heter ju samma sak.

Godnatt!

Ang Billy hyllor så har vi en halvhög 60 cm bred Billy björk som bortskänkes mot avhämtning...

• Liten med Mindre

Cicci - Vilken höjdar resa... Törs man fråga vad som hände med den stackars cykelpolisen? eller kom han/hon på efterkälken?

Här har, utöver regnvädret, tanten börjat göra sin entrée. Humöret är i botten, och jag försöker peppa med en inte jättegod brownie från affären. Den var godare i minnet... Ska nog gå och sova lite, få se om det hjälper.

På'n igen som det heter.

• Liten med Mindre

hörni, den här gången kan ni spara kramarna till någon som behöver. Jag tror jag mest är låg av regnvädret, är inte så jättebesviken över att tanten verkar vara på ingång, har inte haft minsta lilla symptom på något sätt. Det var ju värre förra gången när jag fick ont både här och där och blödde på konstiga tider. Nu är det fullständigt händelselöst fram till att det rosa börjar komma, har varit så sen i höstas. Så den dagen jag faktiskt får någon form av symptom innan BIM, då blir jag ledsen på riktigt.

koko - Mindre är inte heller så pigg att ropa på mamma eller pappa. Jag försöker få henne att säga mamma istället för att bara skrika rakt ut när hon vill något. funkar så där. Mest när hon vill komma åt toalettstolen och jag sitter ivägen

Toaletter, pottan och kissa på potta är hennes favoriter just nu. Det ska sittas på pottan ett otal gånger tills det ev kommer något - sen ska det sittas lite till ifall det kommer mer. sen tömmer vi i toaletten, vinkar hejdå till kisset och sen kissar hon på golvet...

Nu ska det packas inför Falun-resa. Ha en skön helg alla - hinner int ein i morgon.

• Liten med Mindre

Hej hej!
    Tillbaka på jobbet och känner mig alldeles upp och ner. Till skillnad mot förra uppköpet av företaget, så innebär det denna gång en fullständig integration med namnbyte o chefsbyten och allt. Både hoppfullt och oroande. I presentationen i förmiddags fanns en tjänst som jag gärna skulle vilja ha, och delvis har haft, markerad med frågetecken i nya organisationen.
    Undrar om det betyder att de inte vill ha mig, eller bara inte har diskuterat saken och frågat???

Ska ta mig i kragen och presentera mig och mina önskningar efter eftermiddagens möten. Men hjärtat har suttit i halsgropen hela dagen, för hur jag ska lägga upp det, och hur jag kommer reagera om det är så att jag inte är intressant för tjänsten. Urrk! Mår inte bra när hjärtat är på fel ställe.

Frejis - snälla, ta det lugnt nu så att myomen förhoppningsvis är lite lugnare ett par månader till!

AM - jag tror också på rakare kommunikation nästa gång. Har fått höra i klartext att maken inte förstår subtila blickar och fnysningar, alternativt hintar.

Vickan - hoppas du hade det skönt asocialt igår!

Vi var i Falun på konfirmation, och jag var i kyrkan säkert 3 sekunder med Mindre. Sen sprang vi på kyrkogården och in o ut i kyrkan tills det var dags att smita för en middagslur i konfirmandens rum. Hon var jättetapper sen och satt 3 timmar i bilen hem - vaken. OCH somnade på kvällen.

Fast annars har det varit bra med spring barfota i gräset, nakenfis på grönbete, titta på lamm och hundar och möss och hästar. Mysigt!

• Liten med Mindre

Häpp - nu har jag minglat och pratat med nya platschefen, samt uttryckt min önskan att få komma ifråga för den tomma tjänsten. Puff!

AM - Mindre sysselsatte sig själv rätt bra i bilen, kramade på några av gosedjuren, bläddrade i sin bok med djur o bokstäver, gnagde på sitt resårarmband med pärlor som farmor hittade. Mamma fick förstås hjälpa till med lite underhållning när gosedjuren klättrade omkring, sånger etc. Sen stannade vi på en lekplats längs vägen i kanske 15 min, efter det blev det plockmat i bilen sista timmen=middagsdags.

Vi är grymt imponerade, hon var inte alls lika lättroad i fredags när hon ändå sov 45 min av vägen.

• Liten med Mindre

Frejis - jag har precis pratat med han som leder kvalitetavdelningen i England - jag fanns på hans lista över folk att prata med men förekom honom , och de ville gärna ha någon intern från oss eller moderbolaget.

HOPPAS att jag gjorde ett ok intryck. Var dum nog att bli lite förvånad över att jag fick några "hur skulle du göra"-frågor under vårt samtal. Detta skulle kunna innebära skillnaden på att stanna kvar eller fortsätta försöka leta nytt. Tror i alla fall han uppskattade att jag sökte upp honom och inte satt o väntade.

Nenne - hoppas det vita fortsätter 9 månader till!

• Liten med Mindre

koko - gubbarna jag ska prata med och övertyga sitter i huset denna vecka. Skönt - för det är nog lättare att ta ansikte mot ansikte än ringa upp en främmande person och snacka engelska och dessutom övertyga om att jag är rätt för jobbet.

Prickig - blir bara lite prickig nu för tiden, fast det har börjat bli lite värre igen. Hoppas det håller sig på mattan, det kunde se riktigt illa ut tidigare efter behandling.

Nenne - KRAAAAM! Usch och fy för att gå igenom det du och andra ivf:isar gör.

FruLlis - jag tycker som andra att du ska fortsätta propsa på en psykologkontakt. En depression nu kan kanske tyvärr lättare övergå i förlossningsdepression (har jag för mig jag har läst), och då kommer du definitivt behöva hjälp för att komma upp igen. Det vill vi inte du ska drabbas av!!! KRAAAM till dig med!

• Liten med Mindre

Hej hej!
    Försöker vara duktig och göra nytta på jobbet. Det är bra att vilja imponera på sig själv och andra emellanåt, för det blir mer gjort.

Fick ett kort möte med båda inblandade rekryterande cheferna i morse, och jag är fortfarande med i spelet, om inte någon ovanför har något att tycka till om. Och tro mig - i detta bolag finns MÅÅÅNGA nivåer ovanför. Smått förvirrande när de varje gång går igenom 5 blad innan du kommer till en organisationsnivå där du kan passa in.
    Spännande!!!! Vill så gärna! Och slå mig i huvudet med detta om jag får jobbet och sen tycker något annat. Gräset är då uppenbarligen inte grönare.

Sweet - ni kanske ska börja fundera mer aktivt över era framtidsplaner, så att ni båda ser att det finns ett slut på trångboddheten. För hur som helst kommer ni ju inte kunna bo kvar där i evigheter, och det kan ju bli lättare att hantera när man kan få en tidshorisont att stå ut under.

• Liten med Mindre

Gillar normalt sett inte stracciatella - men om det är bra för Nenne och pricken så är jag en stor fan idag!

• Liten med Mindre

Vilken seg dag det verkar vara för så många här inne. Hoppas på en jätteplussitiv helg framöver, och snar halkbana för alla som liksom jag är på väg mot ÄL. Fast det är säkert en vecka kvar här, minst. Fick visst mer användning för testpaketet jag köpte.

Fortsätter även vänta på jobbresultat. Har fått veta att min chef, och en annan chef jag hjälper, rekommenderat mig för tjänsten. Hoppas ingen ovanför har andra tankar nu (vet att jag definitivt har svårt för andra tankar nu - fantasierna är vilda - och jag vill inte tänka på alternativet att inte få jobbet, ungefär som väntan på tanten...)

Ska koppla av med vin o god mat ikväll - shoppa tårta eller bakelser på Vetekatten på väg hem, för att fira 3-årig bröllopsdag. Vi hade i alla fall tur med vädret den dagen - jämfört med idag.

Det verkar så mysigt med alla katter o valpar på väg till nya hem under sommaren. Små dunbollar att gosa med. *myyyyser* Vår lilla "fågelunge" är ju inte direkt jättegosig - även om det går att få bamsekramar bara man hänger med i svängarna (eller så försvinner ögonblicket )

Svar på tråden Livets stora och små frågor