Hej hej!
Tillbaka på jobbet och känner mig alldeles upp och ner. Till skillnad mot förra uppköpet av företaget, så innebär det denna gång en fullständig integration med namnbyte o chefsbyten och allt. Både hoppfullt och oroande. I presentationen i förmiddags fanns en tjänst som jag gärna skulle vilja ha, och delvis har haft, markerad med frågetecken i nya organisationen.
Undrar om det betyder att de inte vill ha mig, eller bara inte har diskuterat saken och frågat???
Ska ta mig i kragen och presentera mig och mina önskningar efter eftermiddagens möten. Men hjärtat har suttit i halsgropen hela dagen, för hur jag ska lägga upp det, och hur jag kommer reagera om det är så att jag inte är intressant för tjänsten. Urrk! Mår inte bra när hjärtat är på fel ställe.
Frejis - snälla, ta det lugnt nu så att myomen förhoppningsvis är lite lugnare ett par månader till!
AM - jag tror också på rakare kommunikation nästa gång. Har fått höra i klartext att maken inte förstår subtila blickar och fnysningar, alternativt hintar.
Vickan - hoppas du hade det skönt asocialt igår!
Vi var i Falun på konfirmation, och jag var i kyrkan säkert 3 sekunder med Mindre. Sen sprang vi på kyrkogården och in o ut i kyrkan tills det var dags att smita för en middagslur i konfirmandens rum. Hon var jättetapper sen och satt 3 timmar i bilen hem - vaken. OCH somnade på kvällen.
Fast annars har det varit bra med spring barfota i gräset, nakenfis på grönbete, titta på lamm och hundar och möss och hästar. Mysigt!