• nni

Hade varit jättetacksam om ni ville kommentera min budget!

Det blir ju en jämn summa slutresultatet. Jag tycker det ser bra ut. I vår budget har vi endast sådant som vi behöver köpa/betala i slutändan. Alltså sådant som inbjudningskort och viss dekoration har vi köpt efter hand när vi kunnat.
    Det ser mindre ut på budgetet då.
    Men det ser välplanerat ut med denna budgeten.

Vi ska ta just ringarna på räntefri avbetalning. För den summan e så pass hög och finns inte med i vår egen budgetplan iheller. Någonstans får man ta genvägar tycker jag, sålänge det känns ok för en.

• nni

Förresten vad härligt med att ha festen i tält! Skulle vara en hög prioritering för oss om vi skulle haft stor trädgård. Nu har vi det i en gammal länga ist. Också hög mysfaktor.

Jag tycker priset på mat också låter lite högt om ni blir 65- 70 pers och gör maten själva? Eller det blir runt 300-400 kr per person. Låter högt om man gör maten själv. Vi ska ha catering för ca 200:- per person. Och då e det buffé och mycket mat.

• nni

Vi har bokat fotograf för vigsel och porträtt. Han fotar sammanlagt i ca 3 h. Det kostar 7' och vi får 200-300 bilder på skiva, högupplöst. Någon uppförstoring också. Vissa fotografer kör med skiva och vissa med enstaka bilder... Men det e nog vanligt om det e en "proffsfotograf och inte amatör" att det kostar mer än 3'. Ta lite av matpengarna till fotografen ist.

• nni
    Sundance skrev 2009-04-28 09:53:07 följande:
    Vad ni är gulliga som bryr er! Tack!Jag vet inte om vi har resurser för att göra maten själv utan vi kanske får köra catering på vissa saker. Grillningen har jag t ex ingen ännu som kan göra bra. Har kollat på att hyra in en kock som sköter det men vet inte vad det kan kosta. Så det är möjligt att vi kommer få ta en del proffisionell hjälp med maten. Och så har jag inte hittat något bra ställe att köpa typ kött och andra råvaror billigt. Något tips?Kanske skulle våga flytta ett par tusen från Matposten till Fotoposten...
    Tips med maten har jag inte. Vi gör det bekvämt o beställer allt via catering, även tilltugg. Tårtan ska vi också beställa.

Det blir nog bra, jag tror du kan hålla maten nere lite iaf.
  • nni
    Sundance skrev 2009-04-28 09:54:24 följande:
    nni: Du råkar inte bo i Skåne så att du kan tipsa om vem fotografen är? Det låter som ett bra pris, eller hur?
    JO det gör jag! Men kan jag göra det här, e det inte reklam? Mailar dig...
  • nni

Okej, då gör jag det här.
    Nej vi har ingen personlig anknytning. Får ingen rabatt eller så.

Jens C Hillner
    www.photomedia.se

Finns bilder på hemsidan. Han fotar med mer modernt stuk. Så bilderna känns originella, varenda en tycker vi!

• nni
    Sundance skrev 2009-04-28 10:09:11 följande:
    nni: Han verkar vara jätteduktig. Har sparat han till favoriter.Tack!Så ni tror att jag kanske budgeterat med för lite för tältet?
    Varsågod.
Svar på tråden Hade varit jättetacksam om ni ville kommentera min budget!