• Pumpkin

Hade varit jättetacksam om ni ville kommentera min budget!

3000kr för fotografering känns rätt lite, men det beror ju på var ni ska ha bröllopet, hur länge ni vill ha fotografen med och om ni får några foton utskrivna.

• Pumpkin

Jag tror det blir svårt att få ner priset till 3000 om du ska ha en proffsfotograf faktiskt. 4-5000kr skulle jag tro är rimligare. Men som sagt, det beror på var i landet det är också.

Sundance skrev 2009-04-28 09:41:52 följande:
    Ja, fotodelen tycker jag är svår. Först hade jag velat ha Birgitte Grenfeldt men hon skulle ha 25.000! Lite kontraster. Jag har tänkt att låta min svägerska fota under dagen med hennes systemkamera, men sedan ta in en proffisionell fotograf för kanske en timma som kan ta lite finare bilder. Dessa kan jag tänka mig på cd men med en förstoring så småningom. Det kanske blir dyrare?
  • Pumpkin

Men är det ni som köpt in alkoholen då? Eller är det en befintlig bar? För är det en befintlig bar så är det ju inga konstigheter med 50kr för en drink, men är det er egna alkohol är det rätt mycket...

fidar skrev 2009-04-29 14:53:13 följande:
    gästerna kommer få köpa sitt dricka själva i baren, men vi kommer bjuda på fördrink och på drickat under middagen, där kommer ölen kosta ca 25 kr, vinet 25 kr och drinken runt 50lappen också. Jag tycker att det är helt ok efter att jag har pratat med lite gäster runt omkring. Jag var tex på ett bröllop där dem inte serverade någon drink överhuvudtaget och det var jätte trist om man inte ville ha öl eller vin, det fanns inte inte cider heller. Så jag skulle mer än gärna betala 50kr för en drink om jag verkligen ville ha en.. Nu vet jag att det mesta som kommer att gå åt är öl bland våra gäster med ändå.. :)
Svar på tråden Hade varit jättetacksam om ni ville kommentera min budget!