Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Ny tråd för alla julibrudar!

Vi gifter oss 4 Juli och jag kan inte påstå att jag har ens hälften klart...
    Jag jobbar bäst under press, men just nu står allt bara still!
    Känns som sirap.

Vi beställde vigsel ringar idag och får dem på tisdag så det är ju en sak mindre.

Ska försöka få tummen ur och boka hår, smink och blommor imorgon.

Chrisse och Jonas skrev 2009-04-29 10:43:03 följande:

11 Juli brud här.. får lite ångest när jag läser hur långt alla har kommit.. känner att vi inte har det.. i och för sig är mycket viktigt avklarat, men endå mycket kvar..
  • TinkerBelle

Vi ska bara ha bubblor då kyrkan där vi gifter oss inte tillåter ris eller blommblad eller confetti.

Bubblor blir väldigt fint och jag tycker det är bra att det finns alternativ när ris inte funkar.

Vill dessutom inte ha ris innan för klänningen tills jag går och lägger mig. Kommer känna mig som prinsessan på ärten om något litet riskorn trillar ner på något olämpligt ställe.....

18 juli 2009 skrev 2009-05-04 12:18:30 följande:

Föresten, ska man ha både bubblor och ris?? Hur ska ni göra?
  • TinkerBelle

Efter 14:00 ska vi hämta våra vigselringar och så är lillans näbbklänning klar. Har dock beställt en till klänning så dem skickar båda samtidigt från Kina.

Igår beställdes det bubblor, pussklockor och en massa siden band i "vår" färg.

Så sakta men säkert går det framåt.
    Nu ska jag bara bestämma mig vad jag vill göra med hår och smink...

Tuffa beslut man ställs inför!

• TinkerBelle

Vår "first dance" kommer att vara till Love is all around..
    Ingen vals alltså.
    Vi har valt en låt som betyder mycket för oss som par.

ElevenSeven skrev 2009-05-05 21:25:58 följande:
    ossamartin: vi gifter oss oxå den elfte juli...danslektion, låter spännande. Det där men vals är jag nervös för, vet ej hur vi ska slippa. kan man inte bara hoppa över dansen?Hur gör alla andra, blir de vals eller "vanlig" dans?
  • TinkerBelle

God morgon,

Här går det långsamt!
    Väldigt långsamt samtidigt som jag börjar bli väldigt stressad.

Vi lyckades boka kläder för m2b och sönerna i helgen. Känns skönt att kunna bocka av det från listan.

Spenderade hela dagen igår med att jämföra forografer, deras olika paket och skicka förfrågningar.
    Jag vet att jag är sent ute, men vilken djungel!
    Flera av våra gäster är duktiga amatör fotografer så nog kommer det att dokumenteras, men jag vill ju ha bra ?porträttbilder? också efter vigseln

Igår kom bubblor och pussklockorna, som vi ska använda som ?placeringskort?.
    Stod och tittade på dem i morse och funderade på om jag skulle börja göra dem i ordning eller inte eftersom dem kommer att ta en sån plats.

Positivt är dock att alla nu har lämnat OSA. Så det problemet är ur världen.

Klumpen i magen bara växer ? ska det vara så?

• TinkerBelle

Jag har en super organiserad m2b, som skriver låååånga listor i excel.
    Sen så har jag min egen lila "scrapbook" där jag klippt ur checklistor från olika bröllopsmagasin.

Det är säkert bara den obligatoriska nervositeten som infunnit sig lite tidigt bara.

Ska dessutom ut och flänga i helgen. Snabbvisit till England. Också åker vi till Gotland på onsdag nästa vecka. Både min mor och svärmor fyller 60 dagarna efter varandra. Så jag vet att jag måste försöka få de viktigaste grejorna gjorda denna vacka helst....

DanKat skrev 2009-05-12 13:00:05 följande:
    TinkerBelle: vad jobbigt att det känns stressigt för er! Har ni kollat listan här på BT med allt man ska tänka på inför bröllopet, det är jättebra att ha en överblick över allt som ska fixas så man kan planera när man ska ta tag i vad! Hoppas klumpen i magen försvinner!F A M E skrev 2009-05-12 07:15:52 följande:
    Här går det framåt, inte toksnabbt men nån grej nu och då iaf Vi har precis sambeställt hjärtris med två kompisar som ska gifta sig, så det är på väg Och så ska vi hem till mina föräldrar i helgen och lämna in klänningen på en ateljé så dom får fixa det som ska sys på den, plus att jag ska köpa underkläder samtidigt Hur går det själv?
  • TinkerBelle

Vet precis hur du känner det..
    Man blir helt stirrig till slut.

Du får väl hojta om du behöver tipps på bordsdekorationer och sånt. Kan ju ta fokus bort frånt mitt kaos.

Iluna skrev 2009-05-12 16:19:13 följande:
    Här känns allt super stressigt...å ja blir bara mer och mer nervös då ja inte trode att så många skulle komma med tanke på att vi har vigseln 80mil bort...Spenderar kvällarna till att föröska hitta bords dekorationer som man kan göra lätt själv til ett bra pris..förösker komma på hur ja ska ha min brudklänning....ja ska fixa håret själv så ja borde sitta och träna på det :S vi har inte bestämt maten än..så de är ett stort kaos i mitt huvud plus att de är svårt att åka och reka lite när vi är i sthlm..har ju inte ens sett lokalen vi bokat oc där alla gäster ska bo :Soj oj vi nog inte så bra att skriva av mig då kommer man bara på fler och fler saker som vi inte gjort..
  • TinkerBelle

?Vår? präst ringde precis!
    *hoppar upp och ner som ett barn*
    Har varit lite nervös eftersom dem inte hört av sig.
    Ringde förra veckan till expeditionen och då kunde dem fortfarande inte säga vem.
    I telefon kändes det bra så vi får hoppas det känslan håller i sig.
    Första mötet blir den 9 juni?.

Känner mig inte alls lika stressad som jag gjorde för ett par dagar sedan.

• TinkerBelle

Vad har hänt?

F A M E skrev 2009-05-15 15:14:53 följande:

Har ångest angående mina skor, har mailt henne på pernillasbutik. Men hon svara inte längre på mina mail, vad gör jag.Tycker hon är superbra och väldigt mån om sina kunder, önskar att hon fortfarande skulle vara så fast de blir fel i skoleverans.Ahhaaaaaa jag älskar ju mina skor, dom är ju så snygga att jag dör.
  • TinkerBelle

Aha nu såg jag! Men jag beställde också från pernillasbrudbutik. Jätte hjälpsamma. Nu går jag och väntar på skorna. Hoppas inget går fel...

F A M E skrev 2009-05-16 23:01:41 följande:

Kulijuli: Dom är förstora för mig även med inlägg, så jag var tvungen att skicka tillbaka dem. Men ska beställa ny 1/2 st mindre eller om jag kör med 1 str mindre. Jag har så konstiga fötter i vissa skor är jag 36 i andra är jag 35. I dessa så verkade de som att jag är en 35 1/2.Sen så behöver jag högre klack då klänningen släppar lite i backen i den klackhöjd jag valde.
Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!