Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Ny tråd för alla julibrudar!

God morgon,

Nu har dotras klänning kommit. Ska åka till posten och hämta.
    Ska bli spännande att se den efter all väntan. Går runt i huset och småsjunger och sexåringen tittar fascinerat på mig.

- Mamma du är helknasig ju!

Ett förslag på vigsel programmet är klart. Ska bara dra det genom prästen innan det spikas. Festprogrammet hoppas jag kunna börja med senare i veckan när jag träffar mina systrar på mammas landställe. Roligare att göra tillsammans med någon och min m2b är helt lost.

• TinkerBelle

Puuh! Nu har ajg betalat bokningsavgiften för våran transport från kyrkan till restaurangen...

Glömde bort det i alla förvirringen i fredags.
    Blev lite stressad när jag vaknade 04:30 i morse och insåg vad det var som låg och gnagde!

Men nu är det gjort.

• TinkerBelle

Nu har blivande maken fått eld i baken och engagerar sig i allt som har med bröllopet att göra inklusive bröllopsresan!
    Jag får knappt en lugn stund för han ska röra och pilla i allt...
    *Suck*
    Hade hjälpt om han gjort det lite tidigare!!!

• TinkerBelle

Nu kan jag bocka av två saker till på min ?att göra? lista.
    Idag har vi på morgonen ordnat visum till Kina för vår bröllopsresa och på eftermiddagen träffade vi ?vår? fotograf. Känns jättebra!
    Hon är glad med en stor portion humor.

• TinkerBelle

Nu på morgonen var vi hos skatteverket och lämnade in hindersprövningen.
    M2b är Engelsman så vi kunde inte bara posta pappren.
    Inte för att hon bakom disken tittade på passet och kollade att det var han?
    Hon kopierade alla dokument och så var det klart. Nu får vi hoppas att intyget om att vi får gifta oss kommer i nästa vecka.
    England har redan godkänt och vi behöver bara lämna kopia på vigselbeviset för att registrera.

Känns ganska så skönt, med bara 6 veckor kvar, att kunna pricka av en eller flera saker varje dag.

Nu väntar jag på att mina skor ska komma idag. Fick mail igår att dem blivit skickade med posten.

• TinkerBelle

Kolla med "Heloise". Är inte säker, men tro hon är "uppifrån".

BrudJuli2009 skrev 2009-05-27 20:34:17 följande:
    Hejhej! Några Gävle-brudar i denna tråd? Måste ha tips om tårtbeställning! :)Även om det finns någon som vet något band som kan spela på festen?
  • TinkerBelle

Nu har mina skor kommit. Perfekt färg, perfekt höjd på klacken, men hmm klämmer lite där fram. Dem är lite hårda kan vara därför, men som sagt dem är helt nya så det är bara att gå in antar jag.

Har också precis bokat in provsmakning av tårtan i nästa vecka så här ullar det på sakta men säkert.

Håller jag den här farten så ska det nog inte vara några problem.

• TinkerBelle

Kan bara säga grattis!
    Visst är det härligt när man det blir så där lagom balans på roligt, mysigt och kul.

Mia1972 skrev 2009-05-30 23:54:54 följande:
    Idag blev jag hippad ( det är ju faktiskt fortfarande lördag) Jag blev hämtad kl 10 av mina underbara vänner.Fick ta på mig rosa tighs,rosa benvärmare,rosa klänning och tiara med rosa slöja Alla tjejerna hade rosa tröjor på sig också "Mias pink ladies" Sen åkte vi till Vallåkra stenkärlsfabrik där vi fick en guidad tur och så fick jag göra en egen skål.Därifrån åkte vi vidare till stranden och plockade stenar och snäckor och njöt i solen.Därefter bar det iväg till min systers massagesalong för fika och en runda på spikmattan ( oh my goooood vad ont den där spikmattan gjorde) .Men sen fick jag en helt underbar ansiktsbehandling i 1½ timme. Var sjukt skönt.Efter det så åkte vi hem till min svägerska där vi bjöds på grillat,dricka,lekar och en massa skratt.Har haft en helt underbar dag och är så nöjd för detta var precis så jag har önskat mig min möhippa.ÄLSKAR mina underbara vänner och mina familjemedlemmar som fixat denna perfekta dagen för min skull!!!Nu är det bara m2b´s tur kvar och han kommer INTE få det lika lugnt kan jag lova *ASG*
  • TinkerBelle

God morgon tjejer, vid 10 ska jag iväg och provsmaka tårta.
    Bröllopet känns mer och mer verkligtnu.

Är lite stressad över att så mycket smådetaljer är sånt man inte kan fixa förän sista veckorna. Allt är liksom halvfärdigt.

Hoppas ni inte regnat eller blåsigt bort!

• TinkerBelle

Vi gifter oss 4 juli.
    Vi ska träffa prästen imorgon.
    Vigselprogrammm är halv klart - ska bara få ok från prästen.
    Fest programmet har jag kvar.
    Måste fixa helium till ballongerna.

Hindersprövningen har inte kommit ännu så jag börjar bli nervös.

Annars tro jag allt är bokat och det är mest små plock och pyssel som skall göras.

Plummis83 skrev 2009-06-08 08:45:28 följande:
    Inte långt kvar nu!! Är det några fler 4 juli par här inne?? Hur långt har ni kommit och vad har ni kvar??
  • TinkerBelle

Oj! Aj!
    Hoppas det har gått bra idag.
    Tandvärk är det sissta du behöver jsut nu med allt annat som skall fixas.

Sobeit skrev 2009-06-09 11:27:18 följande:
    Igår kväll satt jag och vek och monterade våra vigselprogram. Idag har jag tänkt göra klart omslagen till festprogrammet. Har dock 2-3 st kvar att skriva ut. Vi skriver gästernas namn på omslaget så det blir som ett placeringskort oxå. Men hua, vilken tandvärk jag har. På något sätt har min sista kvarvarande visdomstand pruckit lodrätt rakt av. Svullet och ont! Hade iallafall tur så jag fick en tandläkartid till i eftermiddag. Hoppas nu bara att de drar den på en gång. Den är så trasig så t o m lilla oskolade jag ser att det inte går att laga. :-S
  • TinkerBelle

Igår pratade jag med folkbokföringen ang. hindersprövningen, som vi lämnade in för mer än två veckor sedan, och som vi inte fått svar på ännu.
    Visade sig att dem inte hade diariefört vår förfrågan förrän i måndags!
    Hade heller inte tilldelats en handläggare?

Vi gifter oss 4 juli så nu är jag smått stressad.
    Dem får den här veckan på sig men sen kommer jag inte vara snäll!
    Från och med måndag blir det ?ringa varje dag och tjata metoden? som gäller.

*suck*

• TinkerBelle

Han har inte ett sånt jobb då som ibland kräver jour arbete?
    Kan inte hans chef hjälpa till? T.ex. ringa och säga att något gått åt skogen och han måste komma in och hjälpa till att lösa problemen?

Sobeit skrev 2009-06-18 21:51:36 följande:
    F A M E skrev 2009-06-18 21:39:27 följande:
    Inte för oss dock. Mannen jobbar på Ericsson i Kista och det enda vi inte har koll på kan vi inte lösa däromkring. Tyvärr.
  • TinkerBelle

Hej tjejer,

Finns det någon annan 4juli brud i Stockholm som ska göra i ordning sig på PUDER?

Var där i torsdags och gjorde provsminkning och håruppsättning.
    De sa då att vi skulle vara två brudar där. Så nu är jag nyfiken....

• TinkerBelle

Gifter mig nästa lördag och kan lugnt säga att vädret som är just nu är väldans välkommet.
    Har varit ute i solen flera dagar i rad, med solskyddsfaktor och börjar nu bli gyllen brun.

Annfis skrev 2009-06-26 10:52:38 följande:
    Ja färgen måste jag oxå börja jobba på men har som du sa en evighet kvar. Gifter oss 25 juli.
  • TinkerBelle

Så kände jag också för en 6-4 veckor sedan. Nu när det är mindre än en vecka kvar är jag lugn som en filbunke.
    Mycke små fix som inte går att göra fören mot slutet.

tintilade skrev 2009-06-29 08:11:00 följande:
    Hej, nu hoppar jag också in. Gifter oss 25 juli, gaah mindre än en månad kvar.Alla runtomkring frågar hela tiden om vi är nervösa men allt det stora har varit fixat och bokat sedan länge. Men nu kommer alla småsaker att samlas på hög. Har de sista pappersgrejerna att beställa och underkläder att inhandla. Får en liten klump i magen.
  • TinkerBelle

Så ledsen för din skull att det inte blev som du hoppats.
    Du vågade dock säga ifrån och det är bra.
    Fokusera framåt nu på allt som komma skall!

Annfis skrev 2009-07-06 15:35:03 följande:
    Jättegrattis till alla nya fruar där ute i världen!!!Själv blev jag hippad i lördags. Blev väl inte så lyckad som dom trodde det skulle bli. Jag hade sagt till tärnan o min sambo innan att jag inte ville bli förnedrad eller något sånt o sambon sa att jag inte skulle oroa mig för han hade pratat lite med dom. Kan tillägga att jag pga sjukdom inte mår superbra psykist o har mått sämre pga alla stress som det är runt ett bröllop o det vet mina närmaste om. Tror kl var ca 10 när det knackar på dörren o hela gänget står samlat utanför. Dom hade bakat bullar o hade frukost med sig o även lite champagne. Sen bar det iväg till stan. Det första jag för göra är att sälja kondomer på stan iklädd ett par röda djävulshorn som dom satt fast rosa tyll som slöja. O hela tiden skulle dom ha i mig sprit o jag är ingen stor drickare. Till saken hör att det var stekande varm o ingen hade tänkt på annan vätska än cider till mig. Efter en att jag sålt slut på "vattenballongerna" som jag kallade det så bar det vidare. Väl framme var det dax för femkamp som innebar körning med go-cart, fyrhjuling, hjullastare, yxkasning mm o det var bara så kul. Vi körde alla mot alla o jag vet inte när jag skrattade så sist. Efter fikade på på pastasallad som dom hade med sig o då började min huvudvärk komma så smygande o DÅ helt plötsligt komms det på att jag kanske ska dricka lite vatten för kvällen är ju inte slut än. Efter picknicken åker vi hem till en av tjejerna o badar i poolen o sen serverad grillspett med massa tillbehör. O det var bara så gott. Senare på kvällen fick jag även en tyllkjol med tillhörande djävulssvans o en smikning som jag kände mig allt utom fin i. Sen fick jag göra efterrätt till oss alla med förbundna ögon. Fick grädde, chokladpudding, skivad banan o riven choklad i skålar framför mig. Den blev hur fin som helst o god. Lite tråkigt dock att det var repris på en möhippa jag var på förra sommaren. Sen skulle vi ju gevetvis ut o väl på ute stället fick jag en skylt med texten " Köp en dans, det är min sista chans". Då rann bägaren över för mig o jag ifrågasatte varför. O ingen förstod nåt. Dom ansåg inte att dom hade förnedrat mig...Tillslut kom en av tjejerna fram o började ta av mig hornen o dom andra sakerna o då förstod dom.Min tärna är så ångerfull att hon inte lyssnat mer på mig. Jag har berättat så mycker om olika saker jag skulle vilja göra o verkligen gett hintar för jag ville ju bli överraskad.Men som min mamma sa när jag berättade för henne:"Sätter dom horn i pannan på dig får dom väl räkna med att djävulen i dig kommer fram, var det inte det dom ville". Men nu ska jag bara fokusera på dom bra kul sakerna som hände. Sorry att det långt.
Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!