Inlägg från: Annfis |Visa alla inlägg
  • Annfis

Ny tråd för alla julibrudar!

Hej

Jag hoppar in här hos er om det är ok.

Jag o min m2b ska gifta oss den 25 juli i år. Mycket är redan fixat även om det är en del kvar att göra.
    Ska iväg ikväll o prova klänningen igen o nu har jag hittat skor så nu börjar det falla på plats iaf.

Är det något ni undrar så bra fråga...

• Annfis

Hej

Vi har nästan inget klart märker jag nu när jag läser allt ni har klart. Vigselprogramet är ju inte så mycket att göra med. Det är ju bara att byta ut psalmerna o så. Festprogramet har vi inte börjat med än men jag har tusen idéer. Än mindre borsplaceringen. Har visserligen osa 10 juni så det är ju ett tag till. Har en del som inte svarat än.
    Hur tänker ni ang dom? Kommer ni ta kontakt o fråga eller tolkar ni det som ett nej?

Transport från kyrkan är klar iaf. Klänningen håller sömmerskan på med fortfarande likaså tärnans o dotterns. Börjar bli klart så nu är det bara så fix kvar. Skor är klart till hela familjen.

Sen är det mitt hår. Är blond från början men har färgat det brunt. O ska nog ha det så på bröllopet med eftersom jag får mer färg i mig själv då. Det är ganska långt o eftersom jag har tjockt hår så sa min frisör att det är svårt att sätta upp det snyggt om jag vill ha allt uppe. Men jag tror jag vill ha en lös uppsättning med det understa löst hängande. Hängde ni med? För att inte göra det för stelt. Jag är inte som alla andra även om vårt bröllop kommer vara ganska klassiskt med lite galna inslag. Som min sambo sa för ett tag sen.

Nu måste jag fortsätta jobba o kan inte dagdrömma mer. :)
    Ha det gott alla!

• Annfis

Vi kommer ha ett tjockare vinrött omslag i A5 format o sen ska vi försöka få plats med all text på 3 av 4 sidor på ett vitt A4 papper som är vikt på mitten. Den sidan som är blank tänkte jag klistra fast på den vinröda så det blir nästan som en bok. Hängde ni med?

Festprogrammet kommer oxå ha vinrött omslag där vi viken ett A4 på längden så det blir smalt. Sen ska vi skriva all text på vita papper o vika likadant. Sen har vi köpt snoddar som vi ska dra runt för att hålla ihop det med. O funkar inte det så kommer vi nog häfta.

Kajsalisan skrev 2009-05-19 09:11:51 följande:
    Så.. Det drar ihop sig, nu är det tio stycken kvar som ska svara. Några har tackat nej, vilket gjort att vi kunnat bjuda de respektive som tillkommit efter inbjudningarna. Eller ja, som vi fick reda på fanns efter inbjudningarna. :)Sitter lite villrådig dock och vet inte hur jag ska lägga upp vigselprogrammet. Det brukar väl vara ett enda dubbeluppslag. Men hur får det plats?Hur har ni gjort??
  • Annfis

Calligraphen har en del såna har jag för mig.

Vet dock inte hur dom är i pris.

Iluna skrev 2009-05-20 08:11:58 följande:
    va ska ni ha för gästböcker?? vet ni någon bra sida där man kan köpa fina...ja skulle vilja ha så gästerna kan skriva ta kort på sig själva och sätta vid texten dom skrivit..men de kanske e lite löjligt när vi inte är så många... :/
  • Annfis

Fick mail från prästen igår att han har semester när vi ska gifta oss så det blir en annan präst. Vi ringde o bokade prästen för drygt ett år sen, så lite besviken blev jag allt. Men jag vet ju att det är semestertider vi ska gifta oss i men ändå. Svarade att jag blev lite besviken men att vi tar kontakt med den andra prästen som vi fick telenr till.

Men nu är iaf solot i kyrkan bokat. Kantorn ställer upp o sjunger för oss. Så igår satt jag o letade noter för fullt till henne. Vi har barn på samma dagis så jag vet ju ganska väl vem hon är.

Jag har även varit o köpt ny brudklänning. Har en tjej som syr en klänning till mig men jag känner att jag inte blir nöjd o att hon inte lyssnar riktigt på hur jag vill ha det. Så när jag pratade av mig till min mamma så fick jag svaret av henne att maila butiken o fråga om dom hade någon i min storlek. O det hade dom. Så i fredags efter jobb körde jag ditt i illfart o hänge undan den o sen i lördags följde mamma med o gissa vad hon gjorde. jo, hon betalade den. Helt underbara mamma! Så nu ska jag bara komma på nåt bra att säga till sömmerskan utan att såra henne. Men jag tror jag hade ångrat mig i hela livet om jag inte hade köpt den andra klänningen.

Annars rullar planerna på som vanligt.

• Annfis

Vi får inte prästen vi vill ha och som vi trodde vi hade bokat. Vår dotter döptes i maj i fjol o strax efter hade vi begravning för min mormor o det var samma präst. Så jag ringde upp honom o vi bokade in vårt datum. När jag i förra veckan mailade o frågade om vi skulle boka in samtal för vigseln får jag reda på att han har semester då o att det blir en annan som jag inte vet vem det är. Är 2 präster i pastoratet o det blev inte den andra utan en helt okänd. Mailade tillbaka att jag är lite besviken eftersom vi bokade det mer än 1 år i förväg för att få honom. Har inte fått nåt svar så jag får väl ringa den andra prästen o se vad det är för en prick.

Till råga på allt så är min m2b väldigt anti kyrkan då han växte upp under Jehovas vittne liknande former, men har gått med på att gifta sig i kyrkan eftersom han vet hur mycket det betyder för mig o att prästen från dopet inte var så mycket gud-ig. Så jag hoppas verkligen att det inte blir massa problem nu igen. Känns som att all problem bara avlöser varandra just nu.

Ha det gott alla!

• Annfis

Tack! :)

Sobeit skrev 2009-05-27 12:39:23 följande:

Hoppas det löser sig! *skckar en stöttekram*
  • Annfis

Idag är det OSA för vår del o det är faktiskt bara ett par stycken som vi inte hört av. Ska skicka sms till dom ikväll o höra.

Ska åka till Tyskland o handla spriten på lördag så det blir gjort.
    Fick tag i prästen igår så på torsdag nästa vecka ska vi träffas.

Det värsta just nu är att vår dvd-läsare till datorn inte funkar o gevetvis fick vi strul så vi var tvungna att göra en återställning o hade ju då ingen backup-skiva. Vi har ju sparat allt på en extren hårddisk så det är ingan megafara. MEN jag kan inte öppna office o där har jag ju vigsel o festprogrammen. Men mina förhoppningar är att det blir fixat innan midsommar iaf. Har ju mer än 1 månad kvar så det är ju ingen panik men det är ju skönt att ha så mycket som möjligt klart i god tid.

På tisdag ska jag prova min klänning igen men tyvärr så har jag inte lyckats gå ner några kilo sen sist. Är rädd att det är tvärt om men det finns utrymme att sy ut den. Men det tar dom 400 spänn för att göra. Sura pengar men det måste ju sitta bra.

Ha det gott alla!

• Annfis

Tack för tipset!

Vi har bara tänkt att studenterna är över nu o att det säkert är mindre folk nu. Midsommar har jag inte haft en tanke på. Iaf inte detta året. ;)Finns så mycket annat att tänka på just nu av någon anledning.

Får nog sätta mig ner med sambon ikväll då. Hur långt innan behöver man beställa?

20090725 skrev 2009-06-10 10:53:29 följande:
    såg att du skulle till tyskland på lördag!om ni skall till calles??Om ni skall det så FÖRBESTÄLL allt, eller ialalfall det mesta!jag å en kompis va nere för två årsen veckan innan midsommar, och från att vi hade beställt det i kassan tills de lämnade ut det på baksidan såp tog det nästan 6 timmar!!! medans de som förbeställt fick det på 30min!!!åk så att ni e där när det öppnar,parkera på baksida, gå direkt till kassan, å betala era förbeställda varor, å hämta ut dem, gå sedan in i butiken å handla de ni inte har beställt!!ett litet tips bara, så det kansk underlättar för er!jag har ALDRIG sett så mycket folk på ett å samma ställe det va total kaos!!lycka till"
  • Annfis

Jag ska göra dom i word.

Vet att det finns en sida med massa mallar beroende på hur många sidor man ska ha. Har tyvärr blivit av med länken.

18 juli 2009 skrev 2009-06-10 09:55:03 följande:

Får jag fråga alla er som redan gjort eller håller på och göra vigsel och festprogrammen. I vilket program gör ni dem? Är det någon som har lust att maila till mig det ni gjort så vore jag väldigt tacksam, det står helt still här!johannahottosson@hotmail.com¨tack igen!
Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!