Inlägg från: Annfis |Visa alla inlägg
  • Annfis

Ny tråd för alla julibrudar!

20090725 skrev 2009-06-21 15:14:16 följande:
    va hos han som ska spela orgel i torsdags å lämnade noter, det blev imperial march (star wars) som ingångsmusik och Curly Sue - Takida som
    Måste bara fråga hur ni ska ha er curly sue, på piano eller orgel. Vi ska oxå ha den.
  • Annfis

Oj ja det låter helt klart som att han är musikalisk.

Berätta gärna vad det blir sen. Ska prata med vår kantor om ett par veckor o det är ju aldrig fel att veta vad ni tycker.

Vi gifter oss på samma dag så det är ju lite kul med samma låt.

20090725 skrev 2009-06-21 18:29:57 följande:
    har inte hört han spela den på orgel, men han skulle testa, så om han tykte det lät bra så ska han spela den på orgel annars tar han den på piano!jag satt å va helt imponerad av han, han hade aldrig hört låten innan, men bara av att titta på noterna så nynnade han hela melodin!!!dååååå.....blir man imponerad!
  • Annfis

Jag köpte en på Calligraphen men har faktiskt inte kollat hur många sidor där är i den. Måste nog göra det när jag kommer hem. Men jag tror där är en hel del sidor...

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1018391&PPC=61292

• Annfis

Nu börjar det kännas att det drar ihop sig. På lördag är det 4 veckor kvar o det är hur mycket kvar att göra känns det som.

Träffade prästen i torsdags men är inte klokare efter det. Vet vilka psalmer vi ska ha men inte i vilken ordning o när solona ska vara. Så jag måste ringa honom så jag kan göra vigselprogrammen klara. Sen ska jag börja med festprogrammen som kommer ta sin lilla tid.

Vi gjorde bordsplaceringen i förra veckan o var jättenöjda båda två med den. Fast vi har fortfarande 2 som vi inte hört av om dom kommer eller inte så vi måste säkert göra om den igen. Dessutom fick sambon igår veta att hans ena bror som tackat ja inte kan vara med på festen utan bara i kyrkan för han kommer ner till Skåne från Södertälje o ska vidare till Öland på semester veckan efter o har sina barn med sig. Min sambo blev lite besviken för vi träffar inte brorn så mycket efter som det skiljer ca 55 mil o så han hade sett framemot att träffa honom. Men nu är det som det är. Min sambo sa att han hade god lust att säga till honom att han redan tackat ja o att det är väl självklart att det är festen man tackat ja till då men han gjorde det inte för att inte bråka. Sen vill vi inte göra undantag heller för barnen då deras ena syster som oxå bor i Södertälje lämnar sina barn hemma fast hon egentligen inte vill men gör det eftersom vi valt att inte ha barn på festen.

Ringarna är klara så imorgon ska vi åka o prova o lämna in min förlovningsring till puts o gravering. Har bytat ut den då den första inte passar längre efter barnen kommit. :)

klänningen ska jag prova igen på torsdag o då är det längden som ska fixas. Ssen ska den oxå vara klar.

Sen på fredag ska jag träffa tjejen som ska göra vid mitt hår igen för ny provuppsättning.

Vet att det planeras hippa o svensexa men inte vilken dag. Sambons jobb ska ta ut honom på fredag men då blir det bara jobbkompisarna så han får två. ;) Jag är inte speciellt nervös inte för min hippa. Har berättat för min tärna vad jag inte vill göra o det tror jag hon respekterar. Vet att hon pratat med sambon o min mamma men dom tiger som muren.

Oj vad långt det blev o hoppas ni orkade läsa allt svammel från mig idag. :)

• Annfis

Idén men blädderblocket var ju hur kul som helst. Det måste jag nog skriva upp.

Kajsalisan skrev 2009-06-22 13:29:05 följande:
    Det kan väl aldrig gå fel med den klassiska bröllopsmarchen?? Dvs. Mendelson.. =)Jag har iaf gett upp gästboksjakten, utan köper en stor kanvasduk där gästerna får skriva sina hälsningar. Sen rekomenderade vår arrangör att ha framme ett blädderblock, det hade hon haft på sitt bröllop. Detta block var fyllt med citat, teckningar, berättelser som utspelat sig under kvällen osv. Vilket hade roat brudparet någon dag extra genom att bara läsa igenom. så ett blädderblock och en kanvasduk.. det får det bli!!
  • Annfis

Vi var o hämtade våra ringar igår. Kändes lite konstigt att ha båda på samtidigt. Såg inte riktigt ut som min hand. Sambons ring ser så mäktig ut, liknar nästan ringen från sagan om ringen. Men den passar hans hand så bra. Hon putasade även f-ringen så nu får jag vara ringlös fram tills bröllopet. Vill ju inte smutsa ner den med det samma igen.

Imorgon är det ny provning av klänning. Dom har sytt ut den lite i sidorna så nu är det längden som ska fixas.

Nu har vi äntligen fått svar från alla o gjort en ny bordsplacering som jag hoppas ska funka. Av 61 bjudna kommer kommer 56 gäster. Så med oss blir vi 60 pers. Känns kul att så många vill dela dagen med oss. Det enda som är synd är att min svärmor inte kommer för hon tar så mycket mediciner o är sjuk så hon orkar inte men ska försöka komma till kyrkan iaf.

• Annfis

Ja färgen måste jag oxå börja jobba på men har som du sa en evighet kvar. Gifter oss 25 juli.

Kajsalisan skrev 2009-06-26 10:28:01 följande:
    Herregud, 11, 18 och 25 juli.. är ju evigheter till dess. Jag gifter mej den 4 juli.. NU är stressen här! hehe. Nä inte så farligt, är placeringskort och trycka ut vigselprogram kvar att göra.. + köpa blommor till borden och de alkoholfria alternativen till baren (tänkte det kunde vara kul med alkoholfritt bubbel och vin för de som kör.. och för mej som inte får dricka) och alkoholfria alternativ till maten.Så i veckan har det faktiskt mest jobbats på färgen =))
  • Annfis

Här är en till med ont i halsen. Tyvärr har hjag ingen bra kur i bakfickan som kan hjälpa. Jag har nästan 3,5 vecka kvar till vårt böllop så det ska väl hinna gå över. Men du får försöka att vila o dricka mycket. Hur lätt nu det är kanske.
    Håller tummarna för att du hinner bli frisk.

Själv börjar jag misstänka att det är möhippa för min del på lördag. Har försökt luska med mamma o pappa. Men ingen har försagt sig men efter som vi är upptagna nästa helg o helgen därefter är det sambons tur för svensexa så är där ju inte så många andra helger att välja på... Sambon säger att han inte vet nåt men det tror jag inte riktigt på. Men konstigt nog så är jag inte så nervös som jag trodde jag skulle vara fast jag är ett kontroll-freak. Men det är nog för jag sagt ganska klart vad jag vill o inte vill göra.

Nu måste jag sätta fast o jobba lite.
    Kram på er alla!

• Annfis

Jättegrattis till alla nya fruar där ute i världen!!!

Själv blev jag hippad i lördags. Blev väl inte så lyckad som dom trodde det skulle bli. Jag hade sagt till tärnan o min sambo innan att jag inte ville bli förnedrad eller något sånt o sambon sa att jag inte skulle oroa mig för han hade pratat lite med dom. Kan tillägga att jag pga sjukdom inte mår superbra psykist o har mått sämre pga alla stress som det är runt ett bröllop o det vet mina närmaste om.

Tror kl var ca 10 när det knackar på dörren o hela gänget står samlat utanför. Dom hade bakat bullar o hade frukost med sig o även lite champagne. Sen bar det iväg till stan. Det första jag för göra är att sälja kondomer på stan iklädd ett par röda djävulshorn som dom satt fast rosa tyll som slöja. O hela tiden skulle dom ha i mig sprit o jag är ingen stor drickare. Till saken hör att det var stekande varm o ingen hade tänkt på annan vätska än cider till mig. Efter en att jag sålt slut på "vattenballongerna" som jag kallade det så bar det vidare. Väl framme var det dax för femkamp som innebar körning med go-cart, fyrhjuling, hjullastare, yxkasning mm o det var bara så kul. Vi körde alla mot alla o jag vet inte när jag skrattade så sist. Efter fikade på på pastasallad som dom hade med sig o då började min huvudvärk komma så smygande o DÅ helt plötsligt komms det på att jag kanske ska dricka lite vatten för kvällen är ju inte slut än. Efter picknicken åker vi hem till en av tjejerna o badar i poolen o sen serverad grillspett med massa tillbehör. O det var bara så gott. Senare på kvällen fick jag även en tyllkjol med tillhörande djävulssvans o en smikning som jag kände mig allt utom fin i. Sen fick jag göra efterrätt till oss alla med förbundna ögon. Fick grädde, chokladpudding, skivad banan o riven choklad i skålar framför mig. Den blev hur fin som helst o god. Lite tråkigt dock att det var repris på en möhippa jag var på förra sommaren. Sen skulle vi ju gevetvis ut o väl på ute stället fick jag en skylt med texten " Köp en dans, det är min sista chans". Då rann bägaren över för mig o jag ifrågasatte varför. O ingen förstod nåt. Dom ansåg inte att dom hade förnedrat mig...Tillslut kom en av tjejerna fram o började ta av mig hornen o dom andra sakerna o då förstod dom.
    Min tärna är så ångerfull att hon inte lyssnat mer på mig. Jag har berättat så mycker om olika saker jag skulle vilja göra o verkligen gett hintar för jag ville ju bli överraskad.
    Men som min mamma sa när jag berättade för henne:"Sätter dom horn i pannan på dig får dom väl räkna med att djävulen i dig kommer fram, var det inte det dom ville". Men nu ska jag bara fokusera på dom bra kul sakerna som hände.

Sorry att det långt.

• Annfis

Så mysigt ni verkade ha det.

Sobeit skrev 2009-07-07 13:34:16 följande:
    Igår blev jag hippad av våra två toastmadamer. Det började med att jag gick på stan o handlade saker till bröllopet på lördag. Sedan skulle lillasyster min träffa en kompis vid stationen och då kom sambons syster knallandes där. Rätt överraskande. hihiSå det började med att jag fick en manikyr. Mysigt värre! Sedan mer knallandes runt på gatorna i Uppsala och så stannade vi utanför myrornas där jag skulle få köpa en ny outfit för 250 :-. Det blev en svart trikåklänning med ett svart flätat skinnbälte som jag knöt i midjan och ett par brunspräckliga toffelskor med varsin brunros på ovansidan. Fick lna lite make up o så var det iväg till en grekisk restaurang där vi åt tillsammans. Det blev förrätt med dry martini till. Varmrätt med rött vin. Chokladtårta med bailye kaffe. Sedan skålade vi med champang. Så hem till mig o sova. Det visade sig att mina föräldrar hjälpte till att skjutsa hem oss o min bil. En helt underbar kväll!!
  • Annfis

Tack för kramen.

Sobeit skrev 2009-07-07 14:41:55 följande:
    Det var verkligen det! Synd att du fick en hippas som du inte gillade. *kram*
  • Annfis

Pratade med sambon igår om morgongåvor o så. Han hittade en skitfräck multitång eller verktyg som han tyckte att jag skulle köpa till honom i morgongåva o det var det första jag tänkte när jag såg med. För jag har funderat ett tag på det men inte kommit på nåt bra. För att inte avslöja min plan så säger jag att jag tyckte den var alldeles för dyr o att jag inte tycker det behövs någon morgongåva. Då tittar han på mig o säger att det priset är bara en bråkdel jämfört med vad min kommer kosta. Jag blev helt paff...Han har fixat nåt till mig utan att jag har hintat eller sagt nåt. Fick iaf ut honom att det är ett smycke som guldsmeden som gjort våra vigselringar fixar. Är så nyfiken på vad han hittat på. Tänk att efter 11 år tillsammnas så kan han fortfarande överraska. Blev bara så glad. O givetvis ska han få vad han vill ha, så idag ska jag köpa tången till honom.

KRAM på er alla!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!