Inlägg från: Sobeit |Visa alla inlägg
  • Sobeit

Ny tråd för alla julibrudar!

Idag har jag varit och hämtat ut pappret vi ska ha för ilagorna i festhäftet. Själva innehållet fixar våra toastmadamer och monterandet likaså. Så det enda vi ska göra är att skriva ut det färdiga omslaget och piffa till det lite. Kommer att ta max 1 kväll.

Sedan har jag hämtat ut de stora tjejernas näbbskor och mellandottern har nu provat sitt par. Det satt som gjutet på henne. Så nöjd och hon blöev jätteglad för de var ju med en klack på och en liten organza-rosett på.

Passade på att handla det sista till bordslöparna när vi var på Jysk för en stund sedan. Barnen vill vara utklädda till valp respektive ekorre på förskolans sommarfest och som tur var hade de rea på velortyger på Jysk så det passade ju bra.

Saknar dock ännu några papper till omslaget på vigselprogrammet, men ikväll ska blivand emaken få sätta sig och skriva ut det som kan skrivas ut. Vill gärna få en hel del klart innan helgen. Vi ska nämligen på bröllop i norra Sverige och blir borta fre-mån. Det ska bli kul!

• Sobeit

Idag var jag och provade min brudklänning efter att den sytts in och det visade sig att den behöver sys in lite till. =) Korsetten håller in en del och eftersom jag har min mens nu och därför +2 kg i vikt så måste den sys in lite mer. Eftersom all min extravikt nu sitter på magen och i nuläget kan inte klänningen snöras ihop mer så blir det en ny slutprovning där hon gör ev ändringar medans jag väntar.

Och brudskorna har jag hämtat idag. Tillsammans med 2 broscher. Jättefina. Och sååå sköna.

Ikväll ska sambon skriva ut vigselprogram så jag kan börja montera. Samt skriva ut omslaget till festprogrammen så jag kan börja fixa med det oxå.

Nu händer det en hel del saker! =)

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-28 22:20:17 följande:
    Hur har ni tänkt med dem som inte ha svarat ännu på inbjudan? Vi har 5 st kvar som vi väntar på.

Sambon fick ta kontakt med en del. Och vissa lade jag upp en påminnelse till på facebook.

• Sobeit

F A M E:
    Vi kommer inte att ha någon serveringspersonal till buffén. min lillebror o vår kock kommer att ha koll på maten så det inte blir slut på faten. =)

Om 15 min bär det av till norra Sverige på bröllop. Det ska bli så mysigt! Åter på måndag. Barnlediga är vi oxå, i flera flera dagar. Ska bo på hotell o det ska bli sååå mysigt! =)

• Sobeit

Om 5 veckor är detta min första dag som FRU Isaksson. =) Oj, vad jag längtar nu!

Idag ska följande göras:
    - gästernas presentation ska skrivas klart och skickas till toastmadamen som gör festprogrammet
    - omslaget till festprogram ska skrivas ut med gästernas namn på
    - vigselprogramen ska skrivas ut och monteras

Sedan ska jag någonstanns oxå få tid att planetar en vuxen buxbom som jag fått av svärm,or nu när hon ändrar i sin trädgård. Undrar just hur många timmar som finns på dygnet?

• Sobeit

Igår kväll satt jag och vek och monterade våra vigselprogram. Idag har jag tänkt göra klart omslagen till festprogrammet. Har dock 2-3 st kvar att skriva ut. Vi skriver gästernas namn på omslaget så det blir som ett placeringskort oxå.

Men hua, vilken tandvärk jag har. På något sätt har min sista kvarvarande visdomstand pruckit lodrätt rakt av. Svullet och ont! Hade iallafall tur så jag fick en tandläkartid till i eftermiddag. Hoppas nu bara att de drar den på en gång. Den är så trasig så t o m lilla oskolade jag ser att det inte går att laga. :-S

• Sobeit

Jag skriver motsvarande en mening vardera om gästerna och försöker få in så mycket som möjligt om dem samtidigt som det ska få övriga gäster nyfikna att fråga.

kuliJuli skrev 2009-06-08 11:40:15 följande:
    ååh, härliga måndag!De sista gästerna svarade till slut nu i helgen efter lite påtryckningar 1 ja och 3 nej. Så nu vet vi - 54 superhärliga partysugna pers blir vi! Känns såååååå bra att vi inte bjöd så många torrbolls-släktingar utan satsade på människor vi umgås till vardags med och som vi vill FESTA (inte bara umgås) med Fick också svar från cateringen att de viner vi ville ha är fixade, vilket är toppen då vi valt ett vin som bara finns tillfälligt. På tisdag ska vi hyra sambons smoking och jag ska prova ut en bolero idag - sen är kläderna klara! (förutom eventuellt en ny skjorta, + att jag behöver sy lite till på klänningen... men ändå )På onsdag ska vi träffa toastmadamerna och spika kör-schema för hela vigseln och festen - så nu jädrar börjar det hända saker Fråga hörreni som ska ha festprogram förrästen: (tex sobeit)Hur skriver ni era presentationer? Funderade ett tag på att rimma, men ojojoj vilket utrymme det tar med en massa text! Skriver ni långa eller korta presentationer? Dessutom - har ni med bordsplaceringen i festhäftet så att folk kan se vem som sitter vart? sitter och klurar
  • Sobeit

Jodå. Nu sitter jag med en visdomstand mindre och det känns betydligt bättre. Har laddat upp med alvedon o ipren så det går ingen nöd på mig. Har t o m fått i mig lite mat. hihi

Sedan har vi fått lite goda nyheter oxå. Vår bill som gick sönder norr om Umeå (vi skulle upp på ett Pingstrbröllop i Skellefteå) kan hämtas ut på mån-tis nästa vecka och skatteåterbäringen har dimpt in på både mitt o sambons konto. Så sammanslaget ligger det rätt gott hos oss nu.

Tack för omtanken!

TinkerBelle skrev 2009-06-09 20:21:06 följande:
    Oj! Aj! Hoppas det har gått bra idag.Tandvärk är det sissta du behöver jsut nu med allt annat som skall fixas.
  • Sobeit

En duktig sömmerska kan fixa det mesta. Fat om du har gått upp en väldig massa kilon så kan det vara svårt att fixa till den befintliga klänningen.

Jag ska hålla tummarna för att det går bra för dig imorgon!

Mia1972 skrev 2009-06-09 20:59:02 följande:
    Ska till sömmerskan i morgon.Håll tummarna för att hon kan trolla med min klänning Jag har ju lyckats gå upp en massa kilo sedan jag slutade röka för snart 5 månader sedan Och bantning och träning e inget för mig. Alla säger att dessa extra kilona klär mig så bra (snällt iofs) MEN jag kommer ju inte i min vackra klänning längre Säger hon att det är kört så köper jag en ny klänning av henne direkt (hon har en liten atelje och syr upp brudklänningar själv)Men håll tummarna för att jag kan få fixat min egen klänning.
  • Sobeit

Vi gör dem i Word.

För själva layouten och numreringen, kolla på Calligrafens sida.

18 juli 2009 skrev 2009-06-10 09:55:03 följande:

Får jag fråga alla er som redan gjort eller håller på och göra vigsel och festprogrammen. I vilket program gör ni dem? Är det någon som har lust att maila till mig det ni gjort så vore jag väldigt tacksam, det står helt still här!johannahottosson@hotmail.com¨tack igen!
Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!