Inlägg från: Sobeit |Visa alla inlägg
  • Sobeit

Ny tråd för alla julibrudar!

Ja, det underlättar så himla mycket! Nu måste jag bara komma på ngt rimligt som kan få honom att verkligen börja åka in till kontoret även på fredagar. Så de kan kapa honom där liksom. Jag började lite smått igår, emn han nappade inte. Så nu är det tillbaka till tanmkesmedjan och komma på ngt nytt argument. Har har möjligheten att jobba hemifrån och eftersom han har 1½ h resväg enkelväg till jobbet så brukar han jobba hemma 1-2 dagar/vecka. Nåväl, det går säkert på något sätt. =)

• Sobeit
    20090725 skrev 2009-06-18 12:35:53 följande:
    ja, det va ju lite klurigare! hoppas att du kommer på något bra som får han att åka in! ´är det bara han som jobbar där, eller har han fle jobarkompisar som sitter där!om han har det så kanske du kan få någon av dem att tex planera in ett möte eller något den dagen, fast så blir han kidnappad istället??
    Ja, jag funderade på det idag. Ska nog försöka få till nå sånt. =)
  • Sobeit

F A M E skrev 2009-06-18 21:39:27 följande:

Finns de inget ni kan göra där då??? Säg att du vill att han ska åka med dig för att shoppa något till bröllop....
    Inte för oss dock. Mannen jobbar på Ericsson i Kista och det enda vi inte har koll på kan vi inte lösa däromkring. Tyvärr.
  • Sobeit

Nu har det lös sig hur mannen ska in på jobbet på fredag. Forden ska besiktigast 07,40 i Märsta. hihi Eftersom det är körförbud på den fr o m 1/7 så var det inga invändningar från mannen heller. =)

• Sobeit

Ieftermiddags har vi haft avstämning med vår kock och sitter nu med en inköpslista för såväl mat som dryck. Känns helt underbart! Vi har även fixat klart drinkmenyn till baren. hihi

Och innan kocken kom så hann jag klippa till alla gardinerna till lokalen. Så nu ska de bara strykas o hängas upp på en galge.

Gillar när jag kan bocka av grejer på min "att-göra"-lista. =)

• Sobeit

Det kan ju vara skönt att få lite distans till allt oxå. Om jag var du så skulle jag ta med nå småsaker att pyssla med så att jag inte blev helt sysslolös. =)

Sesamy skrev 2009-06-24 11:22:13 följande:
    Nu närmar det sig. Jag gifter mig 11 juli. Har en inneboende panik över att vi glömt något.... Men tror allt börjar falla på plats. Har lämnat hindersprövning och intyg till VF och planerat vigseln med henne - kändes väldigt bra. Så när som en sjal till mig, om det blir kallt - är våra kläder klara. Ringarna finns hemma. Bordsplaceringen är klar. Mamma pillar med placeringskorten. Ska försöka skriva ut ett större papper också. Jag pillar med små korta gästbeskrivningar... Har beställt en gästbok... Musikanläggning är bokat - vi måste fixa med musiken - förbereda. Spriten är inhandlad. Maten har börjat tillverkas. Vi ska göra allt själva med hjälp av släktingar och vänner... Men det verkar ordna sig. Ska skaffa något slags instrument eller dylikt till toastmaster så han kan göra sig hörd. Ska hjälpa tärnan att vika alla servetter i förväg...Funderar över dekorationerna i lokalen... Det blir blommor ljus och frukter på borden... Får se om det blir balloner och grejer med... Vet ej än... Vad tror ni? Har jag glömt något vitalt? Jag ska vara bortrest hela nästa vecka - det minskar inte stresen kan jag säga! =P
  • Sobeit

Sedan kan det lugna otroligt mycket bara du vet att du KAN fixa med det om du får tid.

Sesamy skrev 2009-06-24 11:37:40 följande:
    Ska ha med mig bärbara datorn såklart.... Men ska jobba på Almedalen... Så nått säger mig att det kanske blir jobb 24 timmar om dygnet... =P Det får gå helt enkelt! =) Känns som sagt inte som att jag glömt något supervitalt heller! Vi kommer ju bli gifta allafall och det är huvudsaken! =P
  • Sobeit

Vi gifter oss den 11/7 och sedan solen kom har jag knallat runt i tubtopp bara för att inte få ngn irriterande bonnbränna. Ser faktiskt ut att lyckas oxå!

• Sobeit

Igår eftermiddag var de och hämtade sambon på hans jobb för att bli svensexad. Han sov sedan över hos en barndomskamrat och jag pratade med honom i förmiddags. Han lät lite wiskeyhes på rösten. hihi

Nu har vi 2 veckor kvar till bröllopet och jag tror att jag inte blir hippad faktiskt. Jag sa i början av planerandet att det inte är ett måste. Jag blir bara så glad att mannen hann bli sexad iallafall. =)

• Sobeit

Idag har jag o sambon varit och hämtat ut våra bröllopskläder. Min klänning stt som gjuten nu och behöver inte sys in nå mer. Sitter mycket bättre nu än sist jag provade den. Sambon blir så stilig han med.

Sedan har 4 av 5 klippt sig idag oxå. Minstingen behöver inte klippas. Jag ska ta och toppa hennes lugg lite, emn alla lockar ska minsann sitta kvar. hihi

Ikväll ska vi och provduka i festlokalen. Sen ska jag tona håret oxå.

Imorgon ska jag och få provsminkningen gjord samt provuppsättning av håret. Sedan ska jag förbi konditoriet och betala bröllopstårtan och lämna toppfiguren. Våra vackra svanar! hihi

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!