Inlägg från: Kajsalisan |Visa alla inlägg
  • Kajsalisan

Ny tråd för alla julibrudar!

Fjällbruttan: Vi gifter oss inom missionskyrkan och de har lite olika texter att välja på, tror att gifter man sig inom svenska kyrkan så har de en speciell ordning. Så har de inte sagt något har du nog inget att fundera på. =)

• Kajsalisan

Så.. Det drar ihop sig, nu är det tio stycken kvar som ska svara. Några har tackat nej, vilket gjort att vi kunnat bjuda de respektive som tillkommit efter inbjudningarna. Eller ja, som vi fick reda på fanns efter inbjudningarna. :)
    Sitter lite villrådig dock och vet inte hur jag ska lägga upp vigselprogrammet. Det brukar väl vara ett enda dubbeluppslag. Men hur får det plats?
    Hur har ni gjort??

• Kajsalisan

Har just mailat bandet om att överraska min sambo med vår första dans till Blåvitts inmarchlåt. (Den går överraskande nog i valstakt) Får se vad de säger, och sen får vi hoppas att inte sambon kommer av sig och ställer sig och sjunger med i stället för att dansa! Har lyckats få iväg en beställning till Panduro med med lite pysselsaker som ska vara på presentbordet.
    Fortfarande ingen riktig bordsdeokor mer än blå stenar och vita pioner. Vill ha någon blå blomma med. Ska ner till Floristen idag efter jobbet och vela lite. Eller ja, bestämmde blommor efter klänningen jag skulle haft från början. Sen blev jag på tjocken å så passar inte den längre. Och nu passar inte blommorna till den nya klänningen. (Dagens i-landsproblem?!)
    Men tror det blir billigare nu. Har bara två krav på nya buketten, den ska va rund och blå. Sen får de göra som de vill.
    Börjar bli läskigt nära nu

• Kajsalisan

Blev klar med vigselprogrammet och sambon med bordsplaceringen idag!! Nu hoppas vi på att det inte blir några bortfall för nu har vi betalat kuvertavgiften för 92 pers.. :S PÅ fredag blir det en nu sväng till tysklad för att bättra på ölen och fin sprit!

Annars börjar bitarna falla på plats. Har ca 70 pappersfjärilar att skära ut.

• Kajsalisan

Klänningen är i Sverige!! Ska bara vara hemma när de kan leverera den! Köpte ett par skor för den senare delen av kvällen! Gjorde klart toakorg igår samt en liten resväska till kuverten (vi har önskat oss bidrag till bröllopsresan). Saker börja falla på plats, på söndag bär det av till stan med tärnorna för att fixa deras skor. Möte med festarrangören i veckan samt provuppsättning+ sminkning på onsdag.. 4juli närmar sig med stormsteg!! :S

Fick ringt sambons chef igår och fått med henne på planen om hans svensexa hahahaa... HAn har iiingen aning. Får han ingen på lördag tror han nog att han inte får någon eftersom han jobbar de andra helgerna.

• Kajsalisan

toakrog= en liten akutlåda med plåster, bindor, sykitt, tops och i vårt fall deo.. Så gästerna inte har några ursäkter att inte stanna!! =))

• Kajsalisan

jag blev hippas igår!! kl 7 på morgonen dundrade dom in, gav mej ögonbindel och en påse med frukost i bilen. Sen bar det av till Gökboet i Gbg, följt av en god lunch. Fick sedan en 100lapp och ett uppdrag att köpa min egen outfit på returvaruhuset som skulle matcha övrigas kläder i färg (alla var röda och rosa). Sen blev det fler uppdrag under dagen för att sedan åka hem till en av tjejerna på en jättegod middag och en promenad där jag fick gestalta en tipspromenad om mig själv. Efter det gick vi hem till samma tjej där jag fick spabehandling och lite lyxliv. Sen blev det Singstar och massa mys. Kom hem vid 3.. Helt färdig men är glad att jag har så goa vänner.

Idag var jag och mina tärnor och köpte skor och hårsmycken till dom. Så nu är alla vi tjejer klara på kläd/sko och accessoarfronten. Känns kanon.

• Kajsalisan

Kulijuli, ja den var jättemysigt, hoppade ett par av uppdragen.. Är svårt att vara bekväm i alla situationer helt nykter faktiskt. men vad ju valfritt så.. =)

Sitter med neonrosanagelack som ett minne från igår.. Det och min blå stortå =)

• Kajsalisan

Fjällbruttan, landade på den i min fina Sumodräkt.. dvs. tån gick upp resten av mig föll tungt. Trodde hela tånageln var av då nagelbandet blödde. Man vet att man ska gifta sig när man får panik att tån går av när man ska ha sandaletter på bröllopet hahaha.. Men 4 blåmärken försvinner inom 3 veckor. =)

Oj vad duktigt av dig att sy allt!! Tyckte jag var duktig som beställt och handlat allt hhahaha.. Där ser man. Du har min fulla beundran!

• Kajsalisan

Jag har kvar
    *trycka vigselprogram och festhäften
    *Handla den alkoholfria drycken
    *Lämna ena tärnans klänning till sömmerska
    *Putsa förlovningsringar
    *Hitta vigselringen!! (Hjälp!)
    *gå in skorna

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!